Vangsten /sessie's September 06'

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

30-09-2006 16:43

'k Wou er niet over beginnen, maar ik zit met dezelfde vraag als Tino.

Groet, Bert.
ff v==
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

30-09-2006 17:03

Inderdaad ja, het wordt pas om een uur of 5/ half 6 licht.

Ik weet niet op wat voor water jullie allemaal zitten, maar dit soort vissen vang ik niet elke dag..
jacco noordermeer

30-09-2006 17:10

remon ,niets van antrekken man :wink:

als zij de vis van hun leven vangen en het moet, dan gaat hij ook de zak in

ben zelf ook niet roomser dan de paus :wink:
jacco noordermeer

30-09-2006 17:18

ik mocht ook nog een vis vangen :wink:

één der laatste oude spiegels van hier
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

30-09-2006 19:55

Jacco,

Ik vind dat ik de vis genoeg gepest heb door 'm te haken, te drillen en op de kant te halen.

Jij mag er anders over denken dan ik.
Maar je kunt niet voor mij beslissen dat ik dat dan ook wel even doe als het me uitkomt: een mooie (Pr-)vis zakken. :evil:

Ik héb geen bewaarzak en zal er ook geen aanschaffen.
Ik heb een nieuw gadget: een flitser op mijn camera. :lol:


Respectvolle groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

30-09-2006 20:09

Met alle respect hoor.. Maar ik laat een vis niet vanaf 9u savonds tot 6u sochtends in een zak zitten. Dit vind ik echt te lang. Ik heb vorig week nog een zeer nette vis gevangen om kwart voor 10 en daar heb ik meteen foto's van gemaakt. Je kunt ook prachtige foto's maken in het donker. Natuurlijk is het overdags mooier, maar het gaat toch om de vis? En een goed fototoestel met flitsers doet wonderen. Dit is mijn mening erover en natuurlijk begrijp ik het wel dat je mooie foto's wilt, maar dat bereik je ook in het donker.
~~Dreams can be true.~~
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

30-09-2006 20:18

Tino,

Weet jij wat voor toestel ik heb dan? :(
Je oordeelt wel heel simpel.

Tevens vind ik dat je een lichtend voorbeeld bent voor heel karpervissend Nederland.
Ga zo door!

En Bert,

Als je het vissen pesten is wordt het tijd dat je de hengels aan de wilgen hangt denk ik

Ik denk dat Jacco met zijn reactie heel goed in de buurt komt bij de werkelijkheid.

mvg Raymon
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

30-09-2006 20:27

Zullen we er over ophouden?

Iedereen heeft zijn zegje weer gezegd en het gaat uitendelijk over de vangsten.
Raymon heeft zich suf gevangen en - dat heeft verder niks te maken met mijn postings over dat zakken - ik ben ook wel een beetje jaloers. :-?

On topic dus: indrukwekkend lijstje, Raymon! Mooie spiegel, Jacco! :lol:

Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

30-09-2006 20:30

mooie spiegel Jacco!

TTB 8)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-09-2006 21:08

jacco noordermeer schreef:ik mocht ook nog een vis vangen :wink:

één der laatste oude spiegels van hier
Afbeelding

Fraaie vis Jacco...dacht dat je niks had gevangen!
Vind ik niet niks hoor :D
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

30-09-2006 22:29

Bert Vooijs schreef:Ik héb geen bewaarzak en zal er ook geen aanschaffen.
Ik heb een nieuw gadget: een flitser op mijn camera. :lol:


Pffffffffff.
Karpervissers met gewetensbezwaren...hoe hypocriet. :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

30-09-2006 22:30

Bert Vooijs schreef:Zullen we er over ophouden?

Iedereen heeft zijn zegje weer gezegd en het gaat uitendelijk over de vangsten.
Raymon heeft zich suf gevangen en - dat heeft verder niks te maken met mijn postings over dat zakken - ik ben ook wel een beetje jaloers. :-?

On topic dus: indrukwekkend lijstje, Raymon! Mooie spiegel, Jacco! :lol:

Bert.


Ik ben tegen zakken, maar zolang je het met vol verstand doet is er niks aan de hand..
Hoe dan ook, mooie schub hoop voor je dat je meer van zulke visjes vangt.

Nog even dit, ik heb me dit jaar besloten me spiegel pr teverbeteren.
Dit heb ik zeker gedaan, van 24 pond naar 27 pond, vanacht de zelfde vis op 29,1 pond het is me allemaal wat.
Foto's volgen nog.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

30-09-2006 22:37

Ik ben het zat.

Maak mij even voor hypocriet uit.

Gun me lekker mijn eigen gedachten en meningen.
Had ik jou al een keer beledigd, Eus?
Zo ja, sorry.

Zo nee, graag excuus. Kan ook via PB.

Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-09-2006 22:41

Maakt niet uit Bert, liever zo hypocriet dan de opzakkers die de vis alleen maar voor hun eigen fotogeilheid opsluiten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

30-09-2006 22:48

Jouw mening én de mijne, Douwe.

Dank voor je steun en relativering.

Maar het gaat het in dit topic niet over al of niet zakken.
We zijn de zaak een beetje aan het vervuilen.

Ik stel voor als het over zakken gaat te verhuizen naar het topic 'Antifotozakbrigade' dat ik eerder dit jaar opende, toen ik nog groener was dan nu.

Ik zal 'm even naar boven schoppen in de Discussiehoek.

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

30-09-2006 23:01

Ha mannen,

Dit voorjaar was ik actief op een water in Zuid Frankrijk. Het verliep allemaal buiten verwachtingen en ook mijn overburen wisten hun vissen te vangen.
04:30 ’s morgens ving de beste Engelsman een vis van 26kg. De vis was zijn persoonlijk record en zakte de vis. De vis zat helemaal vol met eitjes en was dus op zijn kwetsbaarst. Hij zakte de vis voor drie uurtjes.

De volgende morgen,

De foto sessie werd klaar gemaakt en de grote vis werd van diep water tevoorschijn gehaald. Voorzichtig namen de twee hoofdpersonen plaats voor de film camera.
Na 2 seconden in zijn armen te hebben gelegen, veranderde de vis van kleur. Hij werd stijf en het levenslicht was uit zijn droevig staande ogen gevlogen.
Zwaar onder een negatieve indruk zag ik even later de dode oude strijder op zijn luchtbed liggen. De indruk wat dit beeld op mij maakte deed me beseffen dat dit het laatste was wat ik wilde.
Door een vloek op de bewaarzakken te gooien werd de vis in een met stenen gevulde bewaarzak gedaan.
De enorme vis werd door de Engelsman en mij in zijn rubberbootje getild. Hij zou begraven worden daar waar hij leefde en vrij kon rond zwemmen. Daar waar wij als vissers hem af en toe voor de adrenaline stoot uithalen.

Ik wilde stoppen met vissen. Het hoefde niet meer. Na een goed groepsgesprek stopten de twee Engelsen voor 3 dagen. Ik werd overgehaald door mijn maatje om weer door te vissen. Niet meer zakken was de afspraak.
Ik ving die sessie ook mijn PR welke na 10minuten weer in zijn omgeving zwom. Slechts 1 nacht foto was maar goed gelukt. KUT zeg !!!?
Mijn maatje ving “Fleur” welke 1 van de meest gewaardeerde vissen van dat water is. Het regende pijpenstelen die nacht. Druppels op de nachtfoto’s. KUT zeg!!!!?
Mocht je de foto over 20 jaar weer vergeelt terug zien dan wekt de nachtfoto met water druppels meer gevoelens bij je op dan de vis met een mooi zonnetje. Zo was de situatie/de herinnering toch niet op dat moment…
Vanaf dat moment zak ik mijn vissen nog minder dan minder.
Zak met verstand en denk na. Ben je met zijn tweeën…. Dan hoef je toch niet na te denken?

Die luchtbellen……. Die dikke zware bellen………. Van 15meter onder water. De blaas werd geleegd… De adem was eruit……..

Succes en groetjes van een zo min mogelijk zakkende,


Ruud
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

30-09-2006 23:42

Als je zorgt dat je een achtergrond hebt (struik, dijk , weet ik veel) en je de foto's niet van dichtbij trekt (zodat de vis niet het hele beeld vult en overbelicht wordt) dan kan je zeer goede nachtfoto's maken, zelfs met mijn digitale camera van 2 jaar oud van 99euro.

Triest verhaal by the way ruud :-?
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

30-09-2006 23:47

Goede tip Wouter! Met de afstand gaan de meesten de fout in als ze flitsen.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

30-09-2006 23:58

Bert Vooijs schreef:Ik ben het zat.

Maak mij even voor hypocriet uit.

Gun me lekker mijn eigen gedachten en meningen.
Had ik jou al een keer beledigd, Eus?
Zo ja, sorry.

Zo nee, graag excuus. Kan ook via PB.

Bert.


Bert, excuses kan je krijgen, het is nooit mijn bedoeling iemand te beledigen.
Mocht je het zo hebben opgevat sorry maar bij mijn standpunt blijf ik.

We veroorzaken een hoop stress bij een vis door 'm te haken, drillen en vervolgens te landen maar als we 'm dan zakken zijn we ineens fout bezig?

Dat vind ik hypocriet.

Tuurlijk, liever niet zakken maar er zijn situaties waarin ik dat wel doe, het zal wel fotogeilheid zijn, wie is er wel vrij van zondes?

Een vis kan ook sterven ten gevolge van stress door een vangst waarbij de vis helemaal niet werd gezakt, het verhaal van Ruud is natuurlijk zeer triest maar wat was er met die vis gebeurd als ie meteen was vrijgelaten?

Had ie het dan wel overleefd?

Sta me toe mijn twijfels hierover te hebben.

Sorry voor dit offtopic gel*l.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

01-10-2006 00:37

Ha Eus,

We vangen vissen en bezorgen hun stress. Dat is nou eenmaal onze hobby en waarom we het doen kan ik zelf niet invullen. Het hoort bij me, het is instinctief denk ik.
Uren achter een pennetje kijken met daaronder een aantal maïs korreltjes. Na 3 uur met een waas voor je ogen, van het niet tot amper knipperen, plotseling met een kromme hengel staan. 6 jaar oud. Hoe oud was Hugh Hefner begonnen met neuken??

Waarom zouden we de vissen extra stress bezorgen als het niet nodig is. Het kleine beetje liefde wat er achter in ons jagers hart zit, verdwijnt dat voor een paar foto’s?

Zou de vis het hebben overleefd als hij meteen zou worden terug gezet?
Zou het niet een beter gevoel geven dat de vis na de vangst op zijn zij gaat drijven dan hem op je onthakingsmat dood aan te treffen omdat hij een aantal uur extra wordt gestrest in een donkere zak?
Zou je niet jezelf verdoemd voelen daar je hem onnodig een zak in gooit en extra stress bezorgt?
Lig jij rustig op je strecher als er een grote vis in je zak ligt? Niet? Jij zit ook de hele nacht naast de zak? Oh…….
Wat ik al in een eerder bericht typte was: Dat ook ik nog wel eens zou zakken daar het echt niet anders kan. Even de zelfontspanner instellen. Vismaatje bellen. Maar om de vis onnodig lang in een zak te laten zitten….

De vissen welke wij met zijn allen willen zakken zijn oude vissen. Vaak dikke vissen.
Dikke mensen hebben over het algemeen ook allemaal een zwak hart. Oudere mensen ook.
Laat deze combinatie ook gelden voor de vissen waar de meeste onder ons toch op jagen.
Of de vergelijking tussen mens in dit geval juist is weet ik niet, ga er wel van uit.

Die bellen Eus…… Die bellen…….. Wenst het je niet toe……


Een zware regenbui teistert het dal waar we ons in begeven. Het is midden in de nacht als Samuel een aanbeet krijgt op zijn hengel. Met super nood weer gaat hij de nacht in. In zijn kano had zich ondertussen al een kleine 15cm water gesetteld.
10minuten werden 20minuten.
Na zijn hoofdlampje in de regen vlagen te zien aanknipperen komt hij weer richting de kant gepeddeld.
Diep onder de indruk en geheel doorweekt zie ik een rij witte tanden in het donker te voor schijn komen.
Fleur op een 21kg. Een vis met karakter en 1 welk meer voldoening oplevert dan zo een dikzak van 24kg.
In de nacht worden de foto’s gemaakt. In de regen en allebei zeiknat. Ook de Canon 350D hoef ik niet meer schoon te maken. Dat doet moeder natuur wel voor ons.


Afbeelding
Fleur op 21kg

40jaar later ergens langs een druk bevist watertje in Engeland…

Sam maakt zijn dagelijkse rondje met de oudere mannen. Nicky Helleur, Frank Warwick en Danny Fairbrass zitten op een bankje een biertje te nuchtigen. Lekker in het najaars zonnetje genieten de mannen.
Na een aantal minuten bij te hebben gekletst fiets Samuel weer door.
Even verderop ziet hij een jong jongetje zijn ding doen.
Druk is de jongen aan het pijlen met zijn pijldobbers. keurig onderzoekt hij de bodem op enkele afwijkingen om weer verder te kunnen met de puzzel.
Sam parkeert zijn fiets tegen een boom en schoffelt de kant op van het jongetje. Het jongetje ziet hem aankomen en zegt vriendelijk gedag.

Je weet hoe dat gaat Eus, met die oude mannetjes! Die verhalen van vroeger... Erg hé!? :D

Sam begon meteen over vroeger te praten en uiteraard over zijn "big hit" op Cassien.
Het jongetje hing aan zijn lippen. Het verhaal duurt al een uur. De jongen is zijn hengels vergeten en zit met zijn volle verstand en inlevings gevoel bij het verhaal van Sam.
Hij zegt dat hij wel nog een foto in zijn binnenzak heeft zitten van Cassien. Of hij hem misschien wilt zien?
“Ja,ja,ja,ja graag!” Antwoord het jongetje.
Sam tovert uit zijn binnenzak een vergeelde en verkreukelden foto. Een nachtfoto met regendruppels erop.
Hij verteld het boven genoemde verhaal erbij.
Die nacht droomt die jongen onder zijn oval van een nachtelijke dril in de regen. Tijdens het dromen krijgt die jongen een aanbeet. Als hij midden op het water is begint het te spoelen en te spoelen van de regen. Na een dril van 25minuten land hij een spiegel die leek op die vis van de foto. Zou het? Zou het?
’s Morgens wordt hij wakker en ontdekt niks te hebben gevangen….. Het verhaal blijft leven de magie van die vergeelde nacht foto.. Brrrrrrrr

Cees van Ringelestijns foto’s in het boek van Aalten of die cover van de karperwereld nr 1 met die vis van Nieuwkoop….
Inderdaad Eus. Doemijdiemaar. Doemijdiemaar……

Joooooooooooooooooooooo.


Ruud.
Laatst gewijzigd door Ruud Visser op 01-10-2006 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

01-10-2006 01:09

Gisteren morgen vroeg weggegaan, even een nachie gemaakt en lekker heftig voeren. De vis zat er heel goed op, in totaal hebben we 3 volle emmers pinda's gebruikt en 5 kilo Proline boilies. Afgelopen nacht in totaal 13 runs gehad en 11 gevangen (2 mis hakingen).

Jeroen

Afbeelding

Jordy

Afbeelding

Jeroen

Afbeelding

Jordy

Afbeelding

Jordy

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-10-2006 01:48

Ruud,

Geweldig! Meer van dit!

gr. :wink:
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

01-10-2006 10:31

Ik heb niet eens een bewaarzak 8)
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
jacco noordermeer

01-10-2006 11:26

Bert Vooijs schreef:Jacco,

Ik vind dat ik de vis genoeg gepest heb door 'm te haken, te drillen en op de kant te halen.

Jij mag er anders over denken dan ik.
Maar je kunt niet voor mij beslissen dat ik dat dan ook wel even doe als het me uitkomt: een mooie (Pr-)vis zakken. :evil:

Ik héb geen bewaarzak en zal er ook geen aanschaffen.
Ik heb een nieuw gadget: een flitser op mijn camera. :lol:


Respectvolle groeten van Bert.


bert even voor de duidelijkheid
deze vis ving ik een uur nadat ik mijn hengels uitgvaren had,
dus deze heeft niet in de zak gezeten hoor
zakken doe ik zelden!
maar als ik het naar mijn mening nodig vind doe ik het gerust
dit is tot nu toe 1 keer gebeurd dit jaar
mvg jn
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

01-10-2006 12:05

Hoi Jacco,

Daar ging ik ook niet van uit hoor. Ik reageerde op je opmerking in de posting daarvoor.

(Quote)
als zij de vis van hun leven vangen en het moet, dan gaat hij ook de zak in. (unquote)

On topic.

Vanochtend een korte sessie met 1 afstandshengel en 1 penhengel. Op het safety-systeem een knokkertje van 16 pond gevangen.

Groeten van Bert.
ff v==