vangsten/ sessie's Augustus "06

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Willem Barnas

25-08-2006 14:21

en dit keer met 'dedicated' MR Beets, of niet dan... 8) 8) 8)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

25-08-2006 14:31

jajajajaja meneer weebee,

de "mirror trigga MRB plus" series doen het!!!

bijna volledig beschubte spiegels zijn trouwens niet altijd mooi inderdaad :wink: vooral zonder buikvin :o

Afbeelding


wouter,uiterlijk wordt belangrijk,naarmate je innerlijk beperkter bent,zeg ik maar altijd. :wink:

maar de zwerverlook wordt in hoor,na de real tree.

voor hans was het bijna vergeten,uitgeslapen hmmm??
Afbeelding
8)
Willem Barnas

25-08-2006 14:46

ja man.

You've got yourself one of them massive peebees m8 8)
but I asume that you have already read it...

Anyway, het was dus weer asskicking zie ik wel.
goeie schub trouwens dat is dan wel weer een volledig beschubde variëteit waar ik blij mee zou kunnen zijn.

fluo op 5,5 meter zeker? :wink:

tjek,

Weebee 8)
Danny Disseldorp
Berichten: 233
Lid geworden op: 08-04-2006 22:45
Locatie: denhaag
Contacteer:

25-08-2006 15:02

robert de jong schreef:

wouter,uiterlijk wordt belangrijk,naarmate je innerlijk beperkter bent,zeg ik maar altijd.

maar de zwerverlook wordt in hoor,na de real tree.



robert je zou het ook piratenlook kunnen noemen of survivallook 8)
Hou je hoofd koel
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-08-2006 15:10

Mannen
Zaterdag heeft PB niet een echte workshop op de plas maar meer een informele informatiedag. De nadruk zal vooral liggen op het veilig vissen daar. Dat is echt nodig want dit jaar is het wel heel extreem op die plas met gasten (maar al te vaak geen locals) die maar alles doen om er een run te krijgen. De bekken zie ik met de week slechter worden , kijk maar eens naar die foto van Dennis een paar pagina's terug en geloof mij dat is nog niet de ergste die ik heb gezien dit jaar. Nu kan ik wel blijven mopperen en zeiken maar ik kan er ook wat aan proberen te doen door het geven van informatie. Koen en ik hebben besloten om er ook redactioneel veel aandacht aan te gaan besteden in ons boek maar ook in artikelen in karperbladen. Verder zullen wij uitleg geven over het vinden van hotspots met een diepte meter.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Bart van Doesburg
Berichten: 125
Lid geworden op: 08-11-2003 01:00

25-08-2006 15:13

Goed idee Piet, hoop dat er veel mensen komen en dat ze er wat van opsteken Succes ermee
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

25-08-2006 15:17

Nice , goeie zaak Piet !
Hoop dat je het resultaat terug kunt zien...
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

25-08-2006 15:21

Goede zaak piet,

Deze had ik vorige maand zal zegge ben ook geen local, maar zon bek ben je echt niet lekker bezig geweest.
Een schitterende spiegel van de plas alleen die bek .....

Afbeelding
Lupack
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

25-08-2006 15:24

Joery die tijgers hebben hun werk toch nog gedaan :lol: :lol:
Moet ze nu wel opvissen :wink:
In oktober beter!

'in het slechte weer'

Afbeelding

Muziek is emotie, karpervissen is de muziek in me leven

Nette vissne trouwens mannen!
Lupack
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-08-2006 15:28

Paul
Je hoeft je niet aangesproken te voelen omdat je geen local bent hoor! Maar het is wel gewoon een feit, neem de stek op het zwarte pad naar het zwembad. Deze stek is maanden bezet gehouden door vissers van buitenaf die alle regels betreffende tot het uitvaren aan hun laars lapten door zelfs om de hoek van het eiland onder de bomen te vissen. Daarnaast ook nog eens over de hekken van het zwembad gingen vissen en mega veel vissen verspeelden. En ik ze maar terug vangen met voorslag lood en onderlijn nog in de bek, als je nog kon spreken van een bek!! Ik heb geen moeite als iemand normaal zijn lijnen uitvaart tot een metr of 80 maar 300 meter en meer (en soms ook nog een om een hoek) is vragen om een nachtvis verbod!!!
Gr Piet
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

25-08-2006 15:32

Idd Piet, sommige mensen lappen alles aan hun laars heb ook jongens zien vissne toen op een eiland, viste tegen een eiland aan de overkant dan vraag ik me idd af waar ben je mee bezig!
BTW Wanneer komt je boek uit Piet? :wink:

Mvg Paulus
Lupack
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-08-2006 15:39

Paul
De bedoeling is in februari maar of we het halen?
Gr Piet
Willem Barnas

25-08-2006 15:55

Piet,

Mooi man, dat is een goede zaak, maar die verdomde rotmethaliteit van dat sloopvolk zou eens anders moeten, dan heb je namelijk een wat betere voedingsbodem voor jou initiatief. Veel mensen doen maar wat en steken meer energie in het opwarmen van de Struik dan het technisch goed vissen. En die snappen ook niet dat het een samenspel is van drilstijl, hengelkeuze, lijnkeuze/-combi, haakformaat, hairlengte, haaktype en ga zo maar door.....

Mijn zegen heb je met dat initiatief, zet 'm op.

Oh enneh, Paul.....

Paul van de Wiel schreef:Muziek is emotie, karpervissen is de muziek in me leven


Die heb je niet zelf verzonnen :wink:

Als ik die foto's van die vissen zo zie (ik bedoel niet die van jou, maar die van die arme, arme bekkies in het algemeen) dan krijg ik toch echt het idee dat heel veel van die so called wannabe karpervissers toch echt niet kunnen lezen en het toch allemaal geen reet kan schelen. Het is verdomme een regelrechte schande dat er zo met die beesten wordt gekloot en gesold. Gister op 2vandaag kregen ernstig verzwakte, zieke koeien op de veemarkt stroomstoten in hun achterwerk, worden ze keihard geschopt en geslagen en gestoken met messen om ze vooruit te branden en vind iedereen het een schande. Als ik die karprs dan zo weer zie kirjg ik hetzelfde gevoel als bijd ie filmpjes.

Tijd voor een menthaliteits-schok en een gevoel van schaamte bij diemensen wanneer ze beseffen dat ze het dus enkel doen voor hun ego en de centjes.

Tot zover mijn toch vrij nutteloze maar dit keer niet opgekropte klaagzang, succes aan de plas Piet.

Ajuus,
Willem
Gebruikersavatar
nick pijnenburg
Berichten: 259
Lid geworden op: 12-12-2004 12:37
Locatie: hilvarenbeek

25-08-2006 16:12

Piet,

klasse man! niet praten maar gewoon doen, ik hoop dat ze er respect voor hebben en zich is gaan afvragen waar ze mee bezig zijn. hopelijk komt er verbetering in!

veel succes in ieder geval!


ps. worden er ook veel (illegale) stroop lijntjes voor de paling op de sloterplas uitgezet? dit kan ook een reden zijn, een tros pieren is ook een lekkernij voor de kerpel. ik ben ervan overtuigd dat dit ook menig karperbek kost...

Nick
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

25-08-2006 16:23

inderdaad een heel mooi initiatief.

maar,volgens mij heeft zoiets geen effect op de figuren die dus onder lijnen om de hoek van een eiland zitten te vissen.dan heb je namelijk gewoon schijt aan alles,en met verdere informatie hoe het veilig kan,
zullen dergelijke types niet veel doen lijkt mij.als je om een eiland onder een lijn door je lijnen uitvaart,weet je echt wel dat je verkeerd bezig bent...

zou het niet beter zijn om voor de verandering is een paar jaar niet zo
te publiceren over de plas,en net als bij alle andere wateren, de naam van het water is wat minder vaak te laten vallen?

en een lik opstuk beleid te hanteren met betrekking tot controles,in de vergunning staat dat je niet mag uitvaren verder dan 100 meter,en haaks op de oever moet vissen.wanneer er dus om de hoek onder de lijn door naar het eiland word uitgevaren,ben je dus verkeerd bezig,en kun je dus iemand sancties opleggen.lijkt mij dan.

groeten robert.
8)
peter andrae

25-08-2006 16:45

Het blijft gewoon kut :oops: .
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

25-08-2006 16:53

en het zal altijd kut blijven.

je hebt gewoon een bepaald percentage klootzakken onder de bevolking,
en hoe meer mensen er gaan vissen hoe groter het aantal klootzakken aan de waterkant zal zijn...

jezus die bek enkele pagina's terug, ik zie het nu pas,niet normaal,geen woorden voor.als je dat vangt,wil je dan niet meteen inpakken en nooit meer terug komen?is dan de hele magie en sfeer van het vissen niet even een paar dagen weg?ik vang ook wel is een vis met een minder mooie bek,maar dit heb ik nog nooit gezien :o
8)
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-08-2006 16:56

Piet,

Zoals eerder tegen je gezegd,een mooi initiatief !

Mensen zouden bijv. ook eens wat vaker de moeite moeten nemen om een karper die zich vastzwemt gewoon los te gaan maken !
Gewoon een handdoek mee nemen voor het geval je er in moet en klaar is Klara.
In mijn geval had ik afgelopen sessie achteraf ook een hoop pleisters nodig om mosselbankwonden te bedekken.... 8) :wink:

Het is toch van de gekke dat het zo bijzonder is om een puntgave bek tegen te komen op de plas dat je er fotootjes van gaat maken.
Neem nu onderstaande ouwe knar met een werkelijk puntgaaf smoelwerk,dat is nog eens genieten !

Afbeelding
Afbeelding


Moet er niet aan denken dat ie er op een gegeven moment zo uitziet als zijn nichtje.... :evil: :cry:

Afbeelding


Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

25-08-2006 17:04

Damn!
Lupack
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

25-08-2006 17:05

als ik die laatse karper zo had gevangen,zou ik serieus overwegen em dood te maken,dit is toch godverdomme niet normaal man.
8)
Gebruikersavatar
nick pijnenburg
Berichten: 259
Lid geworden op: 12-12-2004 12:37
Locatie: hilvarenbeek

25-08-2006 17:05

idd, wat een frommelsmoel!
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

25-08-2006 17:19

Robert,

jij bent gewoon een Joris-fan. Check die pruik dan, geniaal. Maarja, ik ben ook hard op weg :lol:

Afbeelding

We kunnen anders ook een Joris-clan beginnen.

WHAHA.

En frommelmondjes zijn NIET relax. Gelukkig (afkloppen) hebben we er hier niet zoveel last van. Piet sterkte met je queste!

Groeten,
Steef.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-08-2006 17:19

robert de jong schreef:als ik die laatse karper zo had gevangen,zou ik serieus overwegen em dood te maken,dit is toch godverdomme niet normaal man.


Het trieste is..dat je dan w.s wel aan de gang kan blijven daarzo :o

Maar iets dergelijks schreef ik vorig jaar ook toen Dennis ook zo'n afschuwelijke foto plaatste op het board van een andere gevangen karper.
Vind het wel erg extreem worden op die plas... :(
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-08-2006 17:20

Die laatste karper heb ik dit jaar al twee keer gevangen. Het gekke is dat hij gewoon op gewicht blijft (27 pond) en dus veel moet eten. Helaas kan hij nooit meer natuurlijk voedsel eten want zijn bek functioneert niet meer. Hij is dus aangewezen op het voer van de karpervisser en blijft maar gevangen worden.

Niet meer de naam gebruiken heeft geen zin want iedereen kent dit water. Beter is het om een nachtvis pasje in te voeren en overtredingen zwaar te bestraffen door het pasje in te trekken. Ik hoop echt dat dat gebeurd. Verder de stekken die toegang tot de zwembad eilanden (300 meter uit varen) verboden nachtvis stekken te maken. Of gewoon een stek voor nachtvissers die niet uitvaren en geen gebruik maken van een tent. Zelf ben ik na twee en een half jaar echt klaar hier. Ik heb dit jaar zoveel dingen mee gemaakt dat de zin er echt af is. Het is jammer want het bestand is zo uniek ik hoop dat de AHV dat zich een keer realiseerd en maatregelen neemt nu het nog kan.
Gr Piet
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

25-08-2006 17:23

Ik denk ook dat de enige oplossing is er tegen optreden. Als de regels te ruim zijn, aanscherpen en des noods verbaliserend optreden!
Als je er maar vertrouwen in hebt.