Mission impossible deel 2 (hoe was jouw weekend?)

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-06-2006 23:05

Mission impossible deel 2 (deel1 kunt u lezen in Karper (ksn) nummer 67)

Veel leesplezier...

Begin van het jaar mochten we weer…het water was stijgende en daarmee tevens ook de hoop op een succesvolle sessie op de uiterwaarden.
De temperaturen was zoals het gehele voorjaar van 2006 erg laag, de weersvooruitzichten de dag tevoren waren redelijk.
Eenmaal aangekomen, bleek het gewoon stervenskoud te zijn!
De plu had ik bewust thuisgelaten, daarentegen veel extra voer meegenomen zoals pellets en mais en 6 hele broden.
De uiterwaarden zag er met dat grauwe weer er somber en verlaten uit.
M’n dikke neoprene waadpak aangetrokken en op verkenning gegaan in het water.
Het gras was uiteraard nog heel kort en dat heeft zo zijn gevolgen….
Het water bleek nu erg troebel te zijn, hoog gras werkt schijnbaar ook als een soort filter.
Er bleek geen enkele teken van leven zichtbaar te zijn in het troebele water..tevens begon ik in no-time te verekken van de kou ondanks mijn dikke neoprene waadpak.
Ik besluit om verder te vissen vanaf de kant met twee hengels.
Zonder enige beschutting houd ik dit slechts korte tijd vol en houd ik het snel voor gezien, helaas zonder vangstresultaat.
Ik besluit om de resterende tijd van de dag goed te besteden door op zoek te gaan naar nieuwe visgronden hier in de buurt.
Op slechts een kwartiertje rijden van hier, vind ik bij een pont een stukje van de rivier waar het minder hard stroomt…ik besluit hier enige tijd te vissen en met de auto in mijn rug als beschutting tegen de snijdende wind is het zelfs heerlijk vissen zo.
Even tijd om te relaxen en weer op temperatuur komen

Afbeelding

Eventjes op temperatuur komen…

Op het eind van de dag vind ik een veelbelovende grote stuk ondergelopen uiterwaarden en driftig maak ik aantekeningen in mijn topografische atlas en maak wat foto’s van de omgeving. In ieder geval een plek om te onthouden en terug te keren bij een volgende gelegenheid!

Afbeelding

Een plek om te onthouden en terug te keren!

We schrijven 3 juni 2006…en tot mijn verbazing lees ik op teletekst dat de waterstanden flink gestegen zijn de afgelopen week (vorige week was er immers nog sneeuw gevallen in Duitsland!....een nieuwe kans dus!
Na het avondeten vertrek ik rechtstreeks naar de IJssel, de stek welke ik op het oog hebt is reeds bezet door meerdere vissers. Ook zit er een groepje van 4 “woest” uitziende kerels uit (Oost?) Duitsland…ik voel er weinig voor om er tussen te gaan zitten en besluit een andere stek op te gaan zoeken.
Wederom op zoek en met enige haast ga ik weer op pad, over twee uurtjes is het immers alweer donker.
Toeren toeren en gluren naar mogelijkheden…pionieren heet dus volgens mij?
Hier ook maar even afslaan en een kijkje nemen….ik rijd er bijna aan voorbij, maar mijn oog viel op een zijpad waar in in de verte wat blauws zag.
Ik verlaat de auto en neem een kijkje…mijn mond valt open
Wat een schitterende plek!
Her en der zie ik wat vissen wegschieten met af en toe een flinke boeggolf
Gezien het feit dat het bijna donker word, besluit ik hier de nacht door te brengen.
De auto parkeer ik enigszins verscholen tussen de bomen, snel uitladen…
Mijn stek bevindt zich op een smalle ruwe pad met aan weerszijden viswater.

Afbeelding
Smalle pad met aan beide kanten viswater.

Eerst strooi ik een flinke hoeveelheid broodkorsten op het water en hierna maak ik de hengels gereed en zet ik de plu op voor de nacht.
De broodkorsten worden niet opgemerkt, toch is er duidelijk vis aanwezig MMmmmmm
Gezien het feit dat het al donker begint te worden, beaas ik twee hengels met mais en pellets en deze gaan op de rodpot en ik bevis het meertje waar ik de meeste actie van vissen zie. De rubberboot laat ik nog even op de kant om de eventuele aanwezige vissen niet te verstoren.
Dat het hier ondiep is had ik reeds snel door…edoch de bodem is te zacht om in te lopen met de waadpak. Ik besluit om er maar het beste van te maken en in de vroege ochtend vol gas er tegen aan te gaan.
Gedurende de nacht diverse malen een aanbeet gekregen en twee brasems weten te landen.

De volgende ochtend bemerkte ik de aanwezigheid van vissen tussen de vegetatie op zo’n 40 meter uit de kant op het “andere “ meer. Ook hier heb ik brood in het water gegooid, echter geen reactie hierop gekregen.
Na een ½ uurtje drijft het brood nog totdat de meeuwen het brood hebben opgemerkt.
Ik strooi flink wat mais en pellets
Eerst ga ik het andere water op met de boot op verkenningtocht
De zon staat al flink zijn best te doen en de hoop op mooie avonturen groeit gestaag met het klimmen van de zon aan de horizon
In de verte zie ik “iets” groots en “hartstikke doods” drijven….een monster van een karper?...eenmaal ietsje dichterbij denk in gezien de vorm aan een meerval!..hoe kan dat nou?
Nog wat dichterbij blijkt het om een dode zwaan te gaan.
Gevalletje vogelpest soms?..de zwaan ziet er niet echt volwassen en volgroeid uit.

Afbeelding

Gevalletje vogelpest?

Wat nu?, echt fris ruikt het beest niet meer, ik besluit om het beest in ieder geval uit het water te halen en op de kant te leggen.
Even terug naar de kant en met een stuk touw een knoop om zijn strot gelegd en de zwaan op sleeptouw genomen en op de kant achter gelaten.
Vrijwel gelijktijdig komt er een boer aan die zijn paarden aan het verzorgen is op de aangrenzende weide. Ik vertel hem van de zwaan en hij zal een telefoontje plegen en zien wat ermee te doen is…mooi ben ik er vanaf.
Of er nog vis zit op deze wateren vraag ik aan de boer, moet hij lachen, soms zwemt er wel eens wat….
Nieuwsgierig bekijkt hij mijn paraplu en ziet mijn stretcher staan…heb je hier soms geslapen vannacht? Deze vraag beantwoord ik bevestigend
Je ziet hem denken…rare jongen die visserman
Maar goed…heb andere dringende zaken te doen
Snel weer terug het water op!
Al wat ik zie zijn wegvluchtende brasems en gras , onkruid , wat tot zo’n 20 cm hoog vanaf de bodem rechtop staat…niet echt makkelijk om hier wat te vangen met de systeemvisserij.
Ik besluit de boel te gaan verkennen voor een eventuele toekomstige keer en notities te maken. Een stukje verderop is het met 2-3 meter flink dieper , de toppen van een boom steken nog maar net boven water uit!..echt bizar is dit
Helaas kan ik deze stek nergens vanaf het land bevissen of ik moet echt hele gekke dingen gaan doen met grote kans op verspelen…niet echt “mijn ding” Een eventuele volgende keer een perfecte stek om te bevissen vanuit mijn aluminium boot met een penhengel en de steekstokken gaan dan zeker ook mee!
Nu het andere meer verkennen…
Dit gedeelte is op het oog vele malen mooier dan het andere meer.
Voor even waan ik me weer in de Donau delta in Roemenie…

Afbeelding

Voor even waan ik me weer in de Donau delta in Roemenie…

Afbeelding

Wat is het schitterend hier!...ik zit echt te genieten, en ja dat is zeker mogelijk zonder noemenswaardige vangsten.

In de hoek vlakbij waar m’n tent staat, ligt een enorme stapel van hout…een beeeetje te groot voor een beverhol lijkt mij?

Afbeelding

Beverburcht?

Eenmaal op de kant zit ik in dubio wat ik zal doen…blijf ik hier nog even vissen, ondanks dat ik geen karpers heb kunnen waarnemen of ga ik verder?
Wederom krijg ik bezoek…
Een man op een fiets komt aangelopen en we maken een kort praatje…
Hij blijkt ook een karpervisser te zijn, en staat hier om de hoek op een camping voor een korte pinkstervakantie. Gisteren had hij een aantal karpers gespot die aan het paaien was, hij had slechts 1 hengel bij zich en had niks kunnen vangen. Op de vraag waar dan, volgde een beschrijving van de plek waarvan ik reeds vermoedde dat dit de plek moest zijn welke ik begin dit jaar reeds verkend had!.
Geen twijfels meer…that’s the place to be !!.
Ik pak de boel enigszins gehaast weer in en rond 11.30 uur vertrek ik wederom naar een nieuwe visplek.
Afbeelding

That’s the place to be!

Eenmaal ter plekke aangekomen ben ik enigszins teleurgesteld…het water staat bij lange na zo hoog niet als begin dit jaar. Langdurig tuur ik over de vlaktes en wederom maak ik wat foto’s. Ik besluit om dan maar vroeg naar huis te keren..nog 1 x tuur ik nog even over het water….en vanuit het niets zie ik ineens een flinke rug van een schubkarper door het wateroppervlakte zoeven, en nog eentje!!!
Krijg nou wat!.... direct trek ik mijn waadpak aan en neem mijn fototoestel mee om ter plaatse polshoogte te gaan nemen. De auto parkeer ik onderaan de dijk.
Ik blijk van bovenaf de situatie totaal verkeerd te hebben ingeschat!!
Het water komt zowat tot mijn middel en is her en der zo’n 1 tot 1 ½ meter diep…het gras en onkruid is hier simpelweg nog nooit gemaaid geweest en groeit tot aan de oppervlakte.
Tevens is het water dit keer glashelder wat mij een goede kans bied om een redelijke foto te schieten met een camera met helaas (nog) zonder polarisatie filter…volgende keer maar gewoon Bas Breedtveld eens meenemen!
Hoe dan ook van bovenaf gezien gaf het terrein mij een totaal vertekend beeld, het water staat net zo hoog als afgelopen voorjaar! Wat van bovenaf gezien slechts lijkt op een flinke regenplas blijkt gewoon anderhalve meter diep te zijn. Al snel spot ik een karper op slechts 1 meter van mij vandaan, met rustige bewegingen haal ik mijn fototoestel vanonder mijn neoprene waadpak vandaan en schiet wat foto’s
Rustig blijft de karper liggen en ik vraag mij af of hij mij gezien heeft…

Afbeelding

Rustig blijft de karper liggen…

Ik verander de instellingen van de fotocamera en pardoes schiet deze karper ervandoor!
Enigszins verbaasd laat de karper mij achter, ik vraag me ook af hoe de karpers te midden van deze onderwaterwereld hun weg terug weten te vinden naar het ‘open’ water.

Tijd om te gaan vissen…

Ik neem slechts 1 penhengel mee, 1 zak brood, onthaaktang ,fototoestel , landingsnet en ga ik op jacht en stap wederom het water in…
Her en der strooi ik wat brood, vissend met mais heeft niet zo gek veel zin gezien de hoogte van het gras.
Ineens zie ik die grote brede rug weer op dezelfde wijze als daarnet door het water zoeven…de broodkorsten worden volkomen genegeerd!
Deze machtige schubkarper zwemt op slechts 50 cm van mij vandaan, als ik mijn hand uitsteekt kan ik hem zo aanraken!.
Ik moet hier echt rekening houden met de stand van de zon om geen schaduwen over het water te werpen..dit is niet echt gemakkelijk met een zinkende schepnet en een lange penhengel in de hand.
Voorzichtig monteer ik een zinkende vlok en deze laat ik vlak voor zijn bek zachtjes neerdwarrelen…de vis schiet er helaas als een speer vandoor!
Ik begin te vermoeden dat er wellicht gedurende het paaispel van de dag tevoren enkele karpers reeds gevangen zijn en het spelletje door beginnen te krijgen.
Toch begin ik lol te krijgen in dat zware aqua joggen en ik besluit te aqua joggen richting het aangrenzende open water. Onderweg kom ik diverse plekken tegen waar paaiende brasems hun “ding” doen. Af en toe ondanks mijn voorzichtigheid een enorme boeggolf van een wegvluchtende karper…dit schiet niet op zo!
Helemaal achteraan vlakbij de dijkweg , zo’n driehonder meter verderop bij het open water zie ik wat meer activiteit en in een hoekje zie ik wederom hetzelfde als wat ik bij de dijk zag…een brede karperrug dat door de wateroppervlakte zoeft
Ongelofelijk..dit moet haast wel diezelfde karper zijn van daarnet!
Nog voorzichtiger dan daarnet nader ik de schub van achteren…hij staat met z’n kop op de bodem en die machtige staart steekt ruim boven het water uit…hij zit te azen op brasemkuit…
Enigszins zenuwachtig monteer ik een verse en kleine zinkende broodvlok, ruim voorbij de karper laat ik deze afzinken en tergend langzaam laat ik deze dichterbij zweven tot vlak voor zijn bek..
Ik bemerk enige argwaan bij de karper…ik zie de broodkorst in z’n bek verdwijnen en sla aan!..hangen!
Eindelijk…ik heb er eentje!...een korte en beheerste dril volgt en ik zie dat de haak goed vastzit. Na een poosje geeft de karper het op en glijd ze netjes mijn landingsnet in.
Ik voel me uiterst tevreden met mijn eerste uiterwaarden karper en schat hem zeker op 20 -24 pond

Wat nu…de onthaakmat en statief liggen in de auto en gezien de afstand welke ik reeds heb afgelegd besluit ik de karper in het net te fotograferen.
Dit gaat uiterst onhandig met 1 camera in de hand en het schepnet in de andere hand.
Het lukt werkelijk van geen kanten op deze manier…ach dan maar geen goede foto
Het kan me eigenlijk ook niks schelen…deze karper mag zonder verdere “ plichtplegingen” zo weer terug het water in, de herinnering aan deze vangst zal ik voortaan met liefde koesteren…

Afbeelding

De herinnering aan deze vangst zal ik voortaan met liefde koesteren…

Het is alweer later dan gepland en wederom is het weer tijd om weer veel te vroeg huiswaarts te keren, ik kan geen genoeg krijgen van deze vorm van visserij.
Jammer dat ik er enkel telkens zo’n kolere eind voor moet rijden met de auto.
Maar dit keer is de terugweg een stuk aangenamer dan anders…hoe zal dat komen?
Eenmaal thuis kijken we naar de finale van het WK jeugdvoetbal.
De uitslag van deze finale is de letterlijke kers op de pudding van deze dag
Wat een dag…!

Hans Brinkel
5 juni 2006

p.s. Voor wie nog vrij is de komende week…het water is nog steeds stijgende, sla je slag zou ik zeggen

Oh ja…Gelieve dit keer niet op spel en grammaticafouten letten, het e.e.a. is in 1 keer geschreven en niet door vrouwlief nagekeken :wink:
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 05-06-2006 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-06-2006 23:28

Hans, nr. 27? Dat was in 1986...
Heel leuk stukje trouwens (en bekend gebied...).
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-06-2006 23:35

Dank je wel Aart,

Moet inderdaad nummer 67 zijn i.p.v. 27 :oops:

Heb m'n best gedaan om niet teveel details weer te geven...toch herkenbaar gebied blijkbaar. :D
Als ik die omgeving daar zo zie, kan ik best jaloers zijn ..man man man, wat een mooie wateren :wink:
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

05-06-2006 23:38

leuk verhaal...heb geboeit zitten lezen!

alleen jammer van de foto
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-06-2006 08:55

Hoi Hans,

mooi stukje, leest lekker weg.
ik heb geboeit zitten lezen!

groeten

Paul
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

06-06-2006 20:23

Mooi verhaal Hans! Supers!
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-06-2006 21:22

Hans B(east),

Wat een beauty Hans,
moet je beslist vaker doen. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

06-06-2006 23:36

Hans,

Waarschijnlijk had ik, wanneer ik in jouw waadpak had gestaan, de vis verjaagd met het trillen van de adrenaline.
Het sumum om zo'n vis op zulk materiaal, op zo'n manier en op zo'n plek te vangen. Te benijden ben je man. That's the way to enjoy it!

Foto lijkt me idd niet nodig, het moet haast wel gebrand staan op je netvlies.

Ga zo lekker door!

groetjes

Koen
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-06-2006 23:59

Henk ter Maat schreef:Hans B(east),

Wat een beauty Hans,
moet je beslist vaker doen. 8)


Zou ik echt wel willen Henk!..tips met ondergelopen uiterwaardes dichter bij de randstad met kans op karper zijn van harte welkom per pb graag :D

Heren...bedankt voor de complimenten, heb het met plezier geschreven.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-06-2006 14:10

Hans,

Nu pas kom ik jouw verhaal tegen....super!
Meer van dit, maar bewaar je ook nog wat voor de Karper? :wink:

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-06-2006 19:29

Kees Verheij schreef:Hans,

Nu pas kom ik jouw verhaal tegen....super!
Meer van dit, maar bewaar je ook nog wat voor de Karper? :wink:

gr.
Kees

H die Kees...uiteraard blijven we ook schrijven voor De Karper (KSN).. :wink:
bart vosters
Berichten: 9
Lid geworden op: 10-08-2006 13:31
Locatie: riethoven
Contacteer:

11-08-2006 12:06

mooi stukje water daar ook grote karper
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

24-09-2006 13:17

echt een super cool verhaal
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-09-2006 20:38

dank je wel..leuk om te weten dat het na al die tijd nog gelezen en gewaardeerd word :wink:
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

25-09-2006 21:00

Ik lees hem ook net,wat een prachtig gebied daar en mooie vissen. :lol:
Gebruikersavatar
mark haak
Berichten: 144
Lid geworden op: 07-08-2006 10:52

30-09-2006 20:41

jeete zeker een prachtig gebies en ja ook inderdaaad leuk landschappie :) :D :lol:
karpervisser&
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

30-09-2006 20:52

Zo'n verhaal wordt meer gewaardeerd dan je denkt Hans!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

30-09-2006 22:39

Ha Hans,


Als je volgend jaar in de verte een knal geel Dolce & gabbana hoedje ziet, dan weet je dat der Roet is gearriveerd.
Bellyboot, bellyboot.
Ik wil oooooooooooook!


Groetjes en schrijfse,


Ruud
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-09-2006 22:46

Ruud, als jij mij een keertje meeneem op een ijsselmeersessie of sloterplas sessie...dan neem ik jou mee naar een uiterwaardensessie als een gelegenheid zich voordoet....deal? :D
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

07-10-2006 12:52

Een mooi verhaal Hans!
Ik hoop dat je het goed vind als ik mijn 'mission impossible' verhaal ook hier plaats, dat houdt het allemaal wat overzichtelijker dan als ik weer een aparte topic erbij maak. :)
Daar komtie dan!
_____________________________________________________________

Zomer, een drukke tijd aan het water. Weken achter elkaar verblijven vele honderden mensen met hun boten langs de rivier. Gezinnen, gepensioneerde mensen en feestvierende jongeren. Allemaal zijn ze aanwezig. Wij, als eenzame vissers gaan toch ook maar naar de rivier, maar met tegenzin…
Waar blijft de stilte waar wij zo van houden? De kille najaarsnachten waarin mistflarden over het gladde water zwerven. Waarin de stilte slechts wordt verstoord door het angstaanjagende geluid van een roepende uil of een blaffende ree. Waar blijven de voorjaarsochtenden, waarbij de serene rust van de nacht overgaat in het schitterende gezang van vele tientallen vogelsoorten. Waar blijft de tijd waarin genoten kan worden van al het moois dat de natuur te bieden heeft?
Was die vreselijke zomer maar voorbij…

Het is begin oktober. Eindelijk is het zo ver. De warmte wordt verdreven door regen, onweer en wind. Zo ook op 5 oktober. Matthijs en ik gaan voeren op de stek die komend weekend bevist zal worden.
De harde wind staat recht op de oever. Bomen ruisen en grote golven slaan tot schuim op de basaltblokken. Enkele kilo’s tijgernoten gaan direct langs de oever te water. Met de katapult worden boilies het wijd op geschoten. Constant is er het geluid van wind en regen. De plonsjes van neerkomende boilies worden niet eens gehoord…

Vrijdagavond is het zo ver. Deze nacht zullen we met zijn vieren vissen. De twee stekken liggen op een afstand van ongeveer 200 meter van elkaar. De wind en regen doen er die avond nog een schepje bovenop. Ook ’s nachts weet de wind van geen wijken.
De roepende uilen waar in de zomer zo naar verlangd werd laten zich niet horen. De mistflarden en nevels blijven uit. Het enige geluid dat de wind weet te overstemmen is de klagende schreeuw van eenzame waterral.
De verwachtingen zijn hooggespannen, een run kan elk moment komen. Wat valt het tegen als ik ontwaak bij het eerste daglicht. Geen karper gezien…
Ik stap in mijn laarzen om even de benen te strekken. Wat nu weer? Er staat een laagje water in de tent… Buiten blijkt het één grote watervlakte te zijn tussen de bomen. Ik wek Martin en licht hem in over hetgeen ik juist ontdekt heb. Het lijkt niet echt zorgelijk, er staat slechts een centimeter of 2 water in de tenten. Een half uur later is het echter al weer minstens 5 centimeter gestegen… Alle spullen worden in de bomen gehangen om het zo droog mogelijk te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Ik besluit bij Matthijs en Pieter te gaan kijken hoe het er daar aan toe gaat. Door het ondergelopen bos waad ik naar hun stek. Ze zijn nog in diepe rust en kijken verstoord op als ik hen wek. Dan dringt het echter door dat er water in hun tenten staat. Alles is nat. De tassen, foedraals, de laarzen, de jas van Pieter…

Afbeelding

Afbeelding

We besluiten door te vissen, waarschijnlijk zal het wel snel weer eb worden. En de karpers zullen toch nog wel komen met dit weer?!?
Het water zakt echter niet, de karpers komen ook niet. Wel zijn er vele insekten die zich in veiligheid brengen voor het stijgende water. Spinnen, pissebedden, duizendpoten en zelfs een worm kruipen over mijn stretcher.

Omdat het water blijft stijgen besluiten Martin en ik om te stoppen. Ik bel Matthijs op met deze mededeling. Zijn antwoord is: ‘Waarom dan, ik lag net weer zo lekker te slapen’. Twintig centimeter water in de tent en meneer denkt nog steeds aan slapen…
Gelukkig weet ik hem toch over te halen en de aftocht wordt ingezet. Alle spullen worden met behulp van het waadpak richting de auto gesleept. Daar wordt alle natte zooi ingepakt en visloos vertrekken we richting huis.
Is dit nu de herfst waar we zo naar verlangden...?
Laatst gewijzigd door Jan-Willem Kroon op 09-10-2006 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Run to the water.....
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

07-10-2006 19:06

TO THE BONE! 8)

mooie lamp heb je! die op die proline emmer staat!

batterijen kosten alleen duurder als de lamp zelf! heb hem ook! :lol:
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

09-10-2006 12:27

Zou best kunnen... Die lamp is van mijn vismaat dus ik heb geen idee :)

Groeten JW
Run to the water.....
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-10-2006 19:42

Blijven volhouden Jan Willem, dan komt de beloning van zelf!

Leuk geschreven trouwens!
gr
HB
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-10-2006 22:45

Leuk weekendje gehad met Jacco op zijn boot
Jacco "spekkoper" ving direcht een fraaie schub van 34,4 pond :o :D !

Mathijs..we hadden toch afgesproken dat ik die 40 ponds schub zou gaan vangen en jij een projectspiegel?
Sorry...heb dus m'n eerste projectspiegel karper gevangen foto's volgen nog.
(Echt waar...hoor Hans-Peter van E...beloofd bij deze :wink: )
En moeilijk water joh :D

Dennis...volgende keer wel ff je eigen bordje afwassen he!, was lekker he mijn bami!
Verder hebben we echt lekker to the bone pannekoeken gegeten met een overheerlijke waterland stroop eroverheen...ook die foto's volgen nog als Jacco eindelijk uitgeslapen is :roll: :lol:

Een korte foto impressie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

10-10-2006 16:47

Mooie foto's + mooie vis!
Als je er maar vertrouwen in hebt.