2005

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

30-05-2005 07:26

jordyopthof schreef:Jeroen,

te laat om te bellen, enfin

om nog even aan te vullen.....wij vissen voor de rust en voor het vangen van karper, wij vissen niet voor het wederzien van een schitterend resultaat in onze privé albums! Dit is simpelweg bijzaak. Wij vissen voor onszelf!!

Wij hebben die tijd om te vissen, zij hebben die tijd om te zeiken. Zij die lopen te zeiken kunnen niets van dat beiden!!!!!!!!!!!!!

Laat toch iedereen in z'n waarde. En waar gaat het bij hen dan toch om???? Toch dat prive album......toch die pronkende platen, dat altijdt strelende gevoel over dat zo gevoelige ego,....dat plekje dat blijkbaar gevoelig genog is om een ejaculatie van negativiteit op te wekken.

De foto is persoonlijk, denk na over de nieuwswaarde van jouw mening, denk na over wat je ermee wilt bereiken??



Nou schiet mij nu maar lek, ik ga vissen mijn tijd besteden aan datgene waar wij het toch allemaal voor doen. Het vangen van vis, ipv het afkraken en druk maken over andermans foto's haha best lachwekkend....oja jeroen mocht ik wat vangen...laat ik jou wel even foto's maken


Ik heb de indruk dat jij dit ziet als een aanval , niets is minder waar , je hebt ze gevangen en dat is wat telt , het is enkel mijn persoonlijke menig die ik hier verkondig ( dit is een groot verschil in zeggen wat jij moet doen hé ) , wat je daarmee doet maakt me niets uit , ieder z'n smaak trouwens


PS als je vist voor je zelf , de rust , en die foto's zijn voor jou persoonlijk , waarom zet je ze hier dan op het board ?

Jou eigen woorden : Geplaatst: 24-05-2005 15:05 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

ik vindt het persoonlijk wel OK,

Ik wil mijn vis ook zo mooi mogelijk op de foto, of de vis daardoor groot in beeld komt, of niet op juiste gewicht is te schatten zal mij een zorg zijn. Ik vis voor mijzelf, eveneens dat ik fotografeer voor mijzelf, niet voor een ander niet voor een blad, of internetsite
Laatst gewijzigd door Ryan Debacker op 30-05-2005 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

30-05-2005 08:41

jordyopthof schreef:om nog even aan te vullen.....wij vissen voor de rust en voor het vangen van karper, wij vissen niet voor het wederzien van een schitterend resultaat in onze privé albums! Dit is simpelweg bijzaak. Wij vissen voor onszelf!!


Als je voor jezelf vist, waarom zet je dan die hele mik op het forum? Heel karpervissend Nederland met een internetaansluiting kan zien wat je hebt buitgemaakt. Wil dat nou niet echt een privécollectie meer noemen.

En zolang er maar goede reacties komen is alles in pais en vree, maar owee als er iemand tussenzit die je op een nette manier verteld dat het ook anders/beter kan. Dan is Leiden in last.

Wees dan een vent en incasseer die kritiek op een sportieve manier. Als je er wat mee doet is een tweede maar ga er wel goed mee om.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

30-05-2005 12:25

de kritiek mbt email op eigen prive adres, helaas zijn de helden niet zo dat ze het op het board zetten. Begrijp het niet verkeerd. Het gezeik komt veelal van pb of email.

Kortom, het blijft persoonlijk toch...

Lekker belangrijk, deze topic ging over vangsten laten we daar over doorgaan.

Onzin gesloten
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

30-05-2005 12:25

p.s voor de slimme lezers...

jeroen of jordy....zijn 2 verschillende personen hoor!!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Willem Slingerland
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-01-2005 17:15
Locatie: zuid holland

30-05-2005 12:36

Aan alle boarders,

Iedereen heeft zijn eigen manier van foto's maken, op het moment dat je een topper heb gevangen of een kleinere vis!!!,, toch wil je dat deze vis zo mooi mogelijk op de foto staat al hou je de vis een meter voor je, al ga je er zelf twee meter achter zitten als jij dat mooi vindt prima.( respect to all)
Deze manier van fotograveren bevalt mij en Jeroen goed, al is de karper 9 pond of .....pond dat maakt geen klote uit!!!!!! het gaat om de karpen niet om je armen, als ik naar andere collega vissers op het board naar hun foto's kijk dan vindt ik de karper belangrijker dan hoe hij/zij de foto gemaakt heeft (respecteer iedere visser zijn manier van fotograveren)

strakkefoto.nl
LACH EENS NAAR DE FOTOGRAAF
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

30-05-2005 12:46

Jordy,

Er zijn veel mensen die jou en Jeroen door elkaar halen.
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

31-05-2005 18:06

Zondag nog eens weest vissen( het was al een maandje geleden)

In 5 uurtjes een spiegel van 8.25kg kunnen strikken.
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

31-05-2005 23:36

Gisteren twee !! vissen verspeeld met de pen! waarvan er eentje wel eens mijn record kon gaan verbreken :cry:
vandaag een spiegel en een LEDER (mijn eerste) gevangen. Mijn eerste Wageningse karpers, klein maar fijn. Ook nog een spiegel verspeeld.
Tsja mensen, ik ben dat penvissen wel beetje verleerd, misschien speelt het feit dat ik een zware afstandshengel als penhengel gebruik ook wel een kleine rol :-?
Morgen misschien nog maar eens proberen.

Mvg Anton
jan van kranenburg

01-06-2005 01:28

Anton,

Misschien wel een grote rol.......

Sukses verder.

Gebruik de zoekfunctie eens. "Penvissen"

mvg

Jan
killian de bruijne

01-06-2005 07:43

[quote="anton eckhardt"]Gisteren twee !! vissen verspeeld met de pen! waarvan er eentje wel eens mijn record kon gaan verbreken :cry:
vandaag een spiegel en een LEDER (mijn eerste) gevangen. Mijn eerste Wageningse karpers, klein maar fijn. Ook nog een spiegel verspeeld.
Tsja mensen, ik ben dat penvissen wel beetje verleerd, misschien speelt het feit dat ik een zware afstandshengel als penhengel gebruik ook wel een kleine rol :-?
Morgen misschien nog maar eens proberen.

Mvg Anton[/quote]

hoi, sloeg eerste met me 2.75 lb ook veeel te vaak mis, vis nu met een 1.5 lb of 2 lb hengel, gaat stukken beter...

sla je meschien niet iets te vroeg aan>?
Gebruikersavatar
Dave Pein
Berichten: 66
Lid geworden op: 28-06-2004 16:54
Locatie: Rotterdam

01-06-2005 08:46

2 nachten blank... me maatje wel 2, maar maak niet uit deze weekend nieuwe ronde's nieuwe kansen....

ff kijken of ik een big eruit kan halen... :)
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

01-06-2005 09:13

Mannen,

Na een druk voorjaar met relatief weinig visuren in de verkeerde tijd op een zwaar kanaal (en een dikke verspeeld ook nog.....) en door drukte met de KSN en Pukka Baits hoop ik half juni op de Duitse Moezel eens wat gewichtigs in handen te krijgen. Daarna in de goede tijd aan de slag op het kanaal en op mijn eiland. Tot nu toe slechts een vis of 40 binnen getrokken, waarvan 18 in twee sessies, minst kleine vis was 21 pond.
Gr,

Frank
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

01-06-2005 10:48

Bedankt voor de tips,

wat betreft die hengel, ik weeet dat het niet handig is, maar ik heb helaas niet de middelen om een andere aan te schaffen.
Dat te vroeg aanslaan, denk niet dat dat het probleem is, vis is hier enorm gedresseert en heeft bovendien enorm zachte bekken (vis die ik vind in elk geval wel). Maar goed gisteren heb ik er maar eentje verspeeld en dat was niet eens zo heel raar als je kijkt naar de manier waarop ik hem/haar haakte.
Vis was tegen de kant aan het azen, hij haalde letterlijk het voedsel van het gras, ik liet mijn pier twintig centimer onder mijn hengeltop zakken en legde de pier zo'n tien centimer voor zijn bek. De vis kwam iets uit het water en pakte de pier van het gras en zwom ervandoor. Door de geringe lengte die tussen mijn hengel en de vis zat kon ik niet fatsoenlijk aanslaan. En zodoende schoot de haak al snel los.

Mvg Anton
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

01-06-2005 14:56

Afgelopen nacht weer geprobeerd, het is me helaas niet gelukt om iets te vangen, kameraad wel.. 2 stuks beide 18 pond
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

01-06-2005 16:26

Afgelopen nacht eindelijk weer eens vis (grasvis en een schub van 12,2kg), het was al weer een paar weken geleden (de weersomslag na 1 mei had me de das omgedaan daar), gelukkig zijn de vissen met die warme dagen vorige week afgepaaid en hebben ze er nu weer zin in.

Vanmiddag tijdens het voeren op een ander water mijn target gezien, dus dat geeft ook daar extra vertrouwen voor de komende dagen,
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

01-06-2005 20:34

Jeroen Hof op't schreef:Beste Luc de Baets!!!!!

Je had inderdaad gelijk hoor het is nooit goed bij de mensen die de zelfde passie delen. ( die tekst vond ik erg mooi beschreven in je boek ).




Waarom begin je hier ineens tegen Luc De Baets te praten ? Die heeft hier toch helemaal niet gereageerd :-? .
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

01-06-2005 20:36

Deze discussie is gesloten Wouter, laten we nu maar on topic blijven.

Groeten
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 190
Lid geworden op: 27-05-2004 16:42
Locatie: Betuwe

02-06-2005 10:24

net terug van nacht 23:


31 pond schub....de 4e pas van het seizoen op dat water en 21 nachten gevist...maar..............



een gemiddelde van 29,5 pond :lol:
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

06-06-2005 16:02

Zaterdag Nacht:

2 visjes..

Spiegel 14 pond met ingescheurde vinnen! :evil:
Schub 24 pond zie profiel/avatar voor foto!
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

06-06-2005 16:23

ben dit jaar 15 keer weg geweest 12 vissen kunnen landen 9e sessie 6 vissen 13e sessie 4 vissen 15e sessie 1 vis misschien ben ik de fieling een beetje kwijt dit jaar of experimenteer ik wel teveel hoe dan ook mijn voer sessies hebben niet veel opgebracht denk dat ik weer terug moet waar ik vorig jaar ben gestopt gewoon op gevoel en meer het water bekijken waar zit de vis dan een voerplek aan te houden die maar niet wil lopen terwijl ik voer met bollies in verschilende diameters en het zijn nog freezerbaits ook denk dat ik toch weer terug ga naar hennep en duivenvoer en vissen met tijgers en kikkerert dat zal ik vanavond eens proberen als het me weer op deze manier lukt laat ik jullie dat weten
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

06-06-2005 19:42

Vrijdag een morgen weg geweest op een redelijk moeilijk water waar ik 2 jaar niet meer ben geweest. Heb er wel 1 kunnen landen al was het niet de grootste die daar rondzwemt: 5 pond :roll:
Foto: http://members.home.nl/the.ultimate.car ... 05%201.jpg

Gisteren met Noud gevist...en gevangen. Ik 3 en Noud 1:
10 pond: http://members.home.nl/the.ultimate.car ... 05%202.jpg
16,5 pond: http://members.home.nl/the.ultimate.car ... 05%204.jpg
13,5 pond: http://members.home.nl/the.ultimate.car ... 05%206.jpg
en als laatste nog een van 10,5 pond: http://members.home.nl/the.ultimate.car ... 05%207.jpg

Ook niet zo'n hele grote maar wel weer lekker een dag gevist...

vang ze
mzzzls Bart
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-06-2005 20:13

Na heeeeeeel wat sessies op mijn thuiswatertjes dit jaar eindelijk een nieuw pb weten te vangen (ongeveer 2 weken geleden). Prachtig...

Maarja... Deze week eens voor de afwisseling wat aan de oppervlakte gaan pielen op papegaai-putjes.
Gewoon een doodnormale, overbezette stadsvijver en daar met wat variantjes en vijversticks spodden en ertussenin vissen met een klein pop-upje.

Maandag in 2 uur tijd: 8 vissen op de kant en 1 los

Dinsdag in 5 uur tijd: 7 op de kant en 3 los (GVD). Maar het leukste komt nog. Tussen die 7 vissen zat een van de vissen die ik maandag al had (een spiegel van iets meer dan 14 pond geschat) en een schubje dat ik twee keer binnen drie uurtjes tijd had. Verder zat er ook nog een volschub bij (altijd leuk).

Niet de grootste vissen (kleinste 6 pond geschat en gemiddeld tussen de 8 en 10 pond met enkele uitschieters erboven), maar wel enorm veel in korte tijd.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

07-06-2005 23:58

Hoi Kevin,

hoe groot was je nieuwe pb van 2 weken geleden, of heb je die ook geschat? :D
Als je er maar vertrouwen in hebt.
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

08-06-2005 00:36

twee uur geleden een twintiger op de pen.
De vissen zijn best los hiero. Krijg morgen mijn penhengel, kan ik helemaal los gaan!!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-06-2005 08:11

Als de visjes maar vaak genoeg op de kant komen, worden de bekjes vanzelf die van een papagaai.
Gesloten