Going nutty

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

20-06-2004 21:29

Morgen is het dan eindelijk zover. Na 4 dagen voeren met een pond pinda's op een zeer klein water (0,3 of 0,4 ha met ongeveer 15 karpers) ga ik dan een ochtend sessie houden.
Het was de bedoeling om de vissen slechts vertrouwd te laten worden met het aas.. dus daarom is het ook bij een pond per keer gebleven.

Zelf ga ik kiezen voor vrij simpele rig's terwijl mijn vismaat de penhengel gaat inzetten. Maar die rig's van mij bestaan uit 20 cm nylon rig's (12 lb. en 28/00 dik) met daarop de Korda Wide gape in de maat 10 (uiteraard weerhaakloos). Hieronder komt dan een hair van 4 cm waar 1 pinda op zit. En om alles af te maken kom er nog een safety clip met 60 gram zip lood en 35 cm tubing bij. Op de tubing heb ik dan nog een pindown-loodje vastgezet om de tube bij de bodem te houden.
Eigenlijk vrij standaard en een rig waar je op de meeste plaatsen wel leuk kan vangen.

Ik zal laten horen hoe de eventuele vangsten waren.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

21-06-2004 15:42

Om 7 uur had ik dan eindelijk beide hengels uitliggen en 4 handjes pinda's ruim verspreid.

8 uur: Run... Even later een 10 ponds schubje op de kant. Bleek zelfs een bekende te zijn. Een frommelmondje (eigenlijk afkomstig van een overbezette pruts-knollen-put en uitgezet door een ander) die in 4 jaar tijd het dubbele in gewicht was geworden.

9 uur: De pinda's blijken wel erg zacht te zijn. Op de rechter EN linkerstok zitten bijvoorbeeld geen nootjes meer. GVD :cry:

10 uur: Wederom een run.. Een schub van ongeveer 15 pond.

En verder bleef het bij nog wat bellensporen op de stek en geirriteer omdat de pinda's de worpen niet overleefde. Zelf denk ik dan ook dat ik zeker meer dan die twee op de kant had kunnen krijgen als ik wel constant aas op de hair had.

14 uur: op naar huis :cry:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie