gisteren, vandaag en morgen

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

05-06-2004 11:43

gisteren een heerlijk dagje gevist, na een flink pak regen zagen we overal karper tijd om de hengels uit te gooien.

vlak voor het opruimen had me maat er een van 10 pond, voor vandaag en morgen verwacht ik ook karper voor me zelf



ik laat het nog horen
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

05-06-2004 16:22

Ik ben van plan om vanavond te gaan, op een voor mij relatief nieuw water. ik hoop ook dat we daar flink gaan vangen is eigelijk wel te hopen anders ga ik weer gewoon terug naar m`n oude vijver of op de maas. Ik laat het nog weten. Eventuele foto`s komen op de website
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

05-06-2004 16:29

Heb vandaag 4,5 uur gevist. Geen piepje gehoord. Weer een blank erbij.

Groeten Rick.
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

05-06-2004 19:13

hoi,

ben vandaag geweest ...eentje gevangen om 8.15 vanmorgen....26 pond.
gr roy
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

05-06-2004 22:41

had vannacht een schitterende schubkarper van 22 pond te pakken in een korte nachtsessie.

Lekker om eindelijk de eerste vis voor mij van het water op de kant te krijgen, heeft 4 sessies geduurd daar :)

mmm vis vis vis
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

05-06-2004 23:26

Ik ga het morgen maar es proberen.. Helaas geen nachtsessie.. :(

Zou wel eens een keer weer tijd worden overigens..
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

06-06-2004 14:13

gister wezen vissen met m`n maat. 1 run gehad en hellaas gemist.

volgende keer beter en dan ga ik op m`n voerplek vissen. dit had ik nu extra niet gedaan omdat ik daar een maand rust wil hebben.

Jullie horen het wel weer als ik weer ga vissen.

Noud
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

06-06-2004 20:39

nou... geprobeert vandaag... weinig succes. 3 x een piepje maar of dat nou door een vis kwam of wat anders.. tjah..
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

06-06-2004 21:02

Ik heb van vrijdag tot zondag gezeten , was maar voor 1 dag gepland en had dus te weinig voor maar dat maakte mij niej veel uit . Vrijdag hele dag nix alleen maar piepjes en veel karper voor de kant . snachts tegen 3 uur een knallende run , ben ik bezig met de vis was nog ongeveer 5 m uit de kant schiet ie van de haak kloten zooi ! :evil: maar met volle moed hengel weer te water . verder die nacht geen beet meer gehad op wat piepjes na . Zaterdag heb weer de hengels op de elfde plek liggen maar nu heb ik er 1 tje met een mais pop-up op een plek gelegd en de andere met 2 tijgers voor de lelies ,hele midag weer geen beet en ik dacht van als er steeds vis voor de kant zit van ik er wel 1tje 2 meter uit de kant leggen (de lelies ziten ongveer 7 meter uit de kant ) en ga ik ff naar de buurman zodat het lekker rustig is op mijn stek en een(was tegen 9:30) half uur later een knallende run ben ik bij mijn hengels zit de vis al in het midden van het lelie veld ik dacht van shit! , die krijg ik er nooit meer uit ik dus vragen aan iemand met een bootje of hij er mischien niet heen kan varen en dan kijken dat hij hem de uit kon krijgen maar net dat de jongen met het bootje te water wou gaan zwom de vis er van zelf uit :-? en kan ik hem zonder moeite binnen krijgen . RESULTAAT: schub helemaal gaaf , en 12 pond .Niet de grootste maar toch mooi omdat ie heelemaal gaaf was fototje gemaakt en vis terug gezet , en weer verder vissen de jongen met het bootje had een lijn van mij uitgevaren naar een eiland in het water en hem daar op de hoek gelegd toen gingen we de n8 weer in , hele n8 alleen maar piepen op de hengel bij het eiland en om 4 uur kreeg ik een serie piepen en sloeg ik aan maar was nix het ik de lijn binnen gehaald en ik kijk allemaal andere lijn an mijn lijn zitten en diej zit heelemaal in de knoop :-? snap het nu nog niet maar toch lekker rustig gezeten en van de natuur kunnen genieten.
Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

06-06-2004 23:31

een verslag nadat ik om 12 uur me slaapzak inkroop hoorde ik om 12.30 wat door het gras rijden zo oplettend als ik ben hou ik me even gedeist en zie een fietser staan maar blijf nog even zitten hij rijd weg en ik sta op
snel schoenen aan en slaapzak los gegooid hij bekijtk de spullen van me neefje en neef en ziet mij ondertussen wordt me neefje wakker en komt omhoog en staat recht voor hem , deze jongen man was dus gewoon onze spullen aan het checken om ze te jaten :evil:

na dat ie terug kwam met 9 man bleven ze maar irratant doen inmiddels waren de plus al naar benden gehaald voor een beter gezichtveld.
ik vraag me toch uit wat je bezield om tot 5.30 door een wijk heen te crossen en een beetje prullenbakken in de hens te zetten, en met gas te klote en mij nacht ziekelijk te verklotten om express op het water te schijnen met je lamp van je scoocter.

2 uurtjes geslapen na dat ze weg waren echt alles in een sessie poging tot diefstal brand en luidruchtige jeugd


sorry jongens maar ik heb een hobby
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

07-06-2004 11:56

Mannen van het goede leven,


Aangezien de temeperaturen flink op gaan lopen deze week krijg ik de kriebels om weer te gaan vissen! Donderdag ben ik vrij van school dus dan ga ik eens een hengeltje uitgooien! :wink:
Gisteren was het water kraakhelder aan t kanaal waardoor ik mooi de schone stukken konb vinden tussen de keien! :D

Weer een nieuwe stek gevonden waar ik zeker de nodige uurtjes ga maken! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

07-06-2004 12:20

Van vrijdag tot zondagmiddag gevist, 8 runs waarvan 5 geland.
Volgend weekend weer 2 nachtjes maken ! Heerlijk!!!

vr gr R :D N
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

07-06-2004 14:43

Zaterdag weer een sessietje gemaakt... ik lijk echt heel veel geluk te hebben dit jaar en ik weet zelf niet eens waaraan het ligt :P

Vorig jaar stond ik op 11 karpers ofzo in een jaar met als grootste 1 van 19 pond, en de rest tussen de 10 en de 12 pond. Op het water waar ik nu ook vis ving ik het hele jaar niets.

Dit jaar sta ik op 4 vissen waarvan de kleinste 14 pond was en de andere 3 allemaal van het water komen waar ik vorig jaar niets te pakken kreeg, ook waren ze allemaal boven de 20 pond 8) (op volgorde: spiegel 24pond, schub 28 pond, spiegel 25 pond)

Om een lang verhaaltje kort te maken: 25 pond spiegel bij 89cm was het voor zaterdag :lol:
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

07-06-2004 15:51

Laat ik dan ook maar een keertje "opscheppen" ;)

Vanaf vrijdagmiddag tot zondagochtend gevist samen met vismaat.
In totaal 30 runs waarvan we er 23 wisten te landen.
14 voor mij erbij en 9 voor mijn vismaat.
Al met al een zeer geslaagd weekeindje met heel erg weinig slaap :)

MC

ps. met dank aan een handje "oude bollen" van D. v/d B. :lol:
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

08-06-2004 10:15

Nou hier dan mijn Rampverhaal. :cry:
Het begon allemaal op een zaterdag avond. Ik had reeds 3 dagen op een kanaaltje gevoerd en ik moest en zou gana vissen, als plotseling mijn maar belt dat er een vent op mijn stek zat. Als een gek ben ik toen met kar en al naar het kanaal gescheurd waarbij de kar meerdere malen op 1 wiel reed, maar gelukkig niet omkiepte. Daar aangekomen zag ik dat hij juist een vis aan het drillen was die hij gehaakt had op mijn stek. (de man in kwestie wist dondersgoed dat ik er zat te voeren) :cry:
Ik heb hem er op aangesproken en de vis op mijn onthaakmat gelegd omdat hij er geen had. Ik heb daarna mijn hengels ingegooid en mijn tentje opgezet. Ik wilde op mijn linkerhengels een een nieuw rigje uitproberen. maatje 8 haak met een stukje krimkous dat t.o.v. de haak in een hoek van ongeveer 70 graden gebogen was. (zie ook DVD korda) Om half 1 toen de eerste volle fluiter op mijn linkers stok. Ik rende de tent uit en pakte de hengel op. Na 10 min drillen schoot de haak los onder het kantje. Ik had de vis nog niet 1 keer gezien :cry: .
Ik balen, maar weer opnieuw ingegooid. De rig kreeg nog 1 kans. OM 2 uur wederom een run op links. Deze vis loste al na 1 minuut. Nu was de maat vol. een ander onderlijntje erop en weer slapen. OM 4 uur een run op, jawel, de linkerstok. weer rennen en de hengel pakken. Deze vis was goed gehaakt en na een stevige dril kon ik mijn eerste vis van dat water scheppen. Een ietwat raar uitziende maar mooie schub (hij had aan 1 kant geen oog, en het andere oog zat heel erg raar voor op de kop, maar hij was wel goed gezond). Snel weer ingegooid wat gevoerd en maar cweer slapen. Om half 8 toen een run. Wederom op links. Deze vis scheurde me eerst 30 m door een zeer zwaar afgestelde slip, om vervolgens achter een paallangs terug te zwemmen en weer het kanaal op. Gevolg: PATS ljn stuk. Wat een klote sessie begon het ook te worden zeg. Maar weer ingegooid en nog even dutten, toen ik om 9 uur alweer een volle fluiter kreeg. Ditmaal op rechs. De vis kwam gelijk naar me toe en het bleek een gras van 95 cm en 23.2 pond te zijn. Na wat fot's mocht deze weer gaan. Met gemengde gevoelsn naar huis gefietst en gaan leren. Morgen begint de Pw week en wordt het een week niet vissen!!!! Wat een ramp.
Alvast wel voeren om gelijk na deze week wat nachtjes te pakken. DE vissen waren overigens nummer 41 en 42 van het jaar en het was mijn 3e twintiger.

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

08-06-2004 13:47

Ja Bart....Het leven van een karpervisser gaat niet over rozen! :-?
Maar op het kanaal dat jij bevis loopt het al stukken beter dan aan het kanaal dat ik bevis! :wink:

Morgen ga ik ook een nieuwe bevoerde stek bevissen(is wel door mij bevoerd!! :lol: ) en dan ga ik eens kijken of ik zowieso een run kan krijgen!

Next time better Bartje! 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

08-06-2004 18:19

Hee koen
Ten eerste toffe post 
Ten tweede ben ik het geheel met je eens dat karpervissen (vaak) niet over rozen gaat, en ten derde wens ik je heel veel succes vannacht. Ik heb zelf momenteel absoluut geen tijd om te vissen. Ik zit nu zwaar in proefwerkstress moet morgen 2 proefwerken maken en moer 1 daarvan nog helemaal leren *slik* Naja doe je niets aan…. Even een vraagje koen… hoe voer jij dan op je kanaaltje en hoe zien je onderlijnen er ongeveer uit (als je het niet wilt zeggen prima maarre ben gewoon benieuwd!!)

Bart
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

08-06-2004 18:48

Kanaaltje, Bart ? :-?
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

09-06-2004 09:39

Bas
was cynisch bedoelt ik weet dondergoed over welk kanaaltje jullie het hebben :wink: :wink: :wink:
Bart
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

09-06-2004 13:59

Nee..... dan is het goed hè Bart! :D
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

09-06-2004 15:46

Maarre wel blijven vissen he op je kanaaltje..... de vangsten zullen vast wel gaan komen... hoop ik voor jullie......
Bart
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

09-06-2004 17:19

Zekers Bart! :wink:

Vanavond weer he.... 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

09-06-2004 18:05

okee dan zo mag ik het horen..... :wink:
bart
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

09-06-2004 19:27

Hier even een kort verhaaltje van een paar leuke uurtjes :wink:
Gisteravond gingen m'n maatje en ik op een klein cultuurwatertje zitten met veel begroeiing, waar we 1 dagje met wat particles hadden lopen strooien. Hele avond alleen rollende (en paaiende?) tegen de beschoeiing, maar rond achten toch nog een beet, die resulteerde in een mooie schub van 16 pond. Verder geen aanbeten meer gezien, en om tien uur ingepakt. Ik besloot de volgende ochtend terug te komen, maar m'n maatje had school :P
Ik kreeg binnen korte tijd 4 runs, waarvan ik er 3 wist te landen. 1 hele mooie schub en 2 minstens zo mooie spiegels. En dat voor deze warme temperaturen, ik was ruim tevreden!

Vangze allemaal,

Groeten daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Sven Roosemalen
Berichten: 27
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Sprang-capelle

09-06-2004 21:40

Een beter begin van de week had ik me niet kunnen wensen.
Maandag tegen de avond met het korstje geweest. Een schub gevangen van 28.8 pond in een slootje van 3 meter breed.
Die zelfde avond mijn spullen gepakt om een nachtje te gaan maken. Het was lekker rustig langs het water er zat gelukkig niemand kon dus optimaal genieten. Na wat brasems in de nacht werd ik s'ochtens tegen achte wakker van een paar piepjes. Ik dacht neej he weer zo'n brasem maar nadat ik aansloeg kromde mijn hengel en er begon een gevecht van zeker een kwartier. Na veel moeite gleed de schoonheid in het net. Toen de vis eenmaal op de mat lag begon ik te glunderen. Na weging bleek hij een gewicht te hebben van 29.2 pond. Toch heerlijk om zo wakker te worden dacht ik. Ga mijn geluk ik het weekend weer verder beproeven.

carpgreetz sven