week 16-22 Mei

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

22-05-2004 09:24

[quote="geert vangils"][quote="Marius Rouveroy"].
Maar ja ik zat ook op minstens 300 meter afstand te vissen.

Mvg. Marius[/quote]

300 meter!!!!???
hoe doede da?[/quote]

geert vangils, 300 meter is neit zo moeilijk hoor : wat d8 je van boot pakken en uitvaren :D :wink:
Marius Rouveroy
Berichten: 103
Lid geworden op: 15-03-2004 19:04

22-05-2004 12:19

Beste Peter Postema,
Inderdaad moet ik nog gevlochten lijn opspoelen.
Ik ga in de zomervakantie ook naar Orient.
En ik wou alvast een beetje kijken hoe dat het beste gaat i.v.m uitvaren en loodgewicht enz.
Dus dit was meer een testsessie.

Wat mij trouwens opviel was dat verschillende karpers waarvan een mooie dikke spiegel :(
tijdens de dril om hun as draaide, waardoor de haak losschoot.
Ik denk dat dit dressuur is, heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt? Hierdoor heb ik er ook zoveel verspeeld.

Mvg Marius
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

22-05-2004 13:07

Ben net terug van een ochtentje pennen bij ons op het kanaal! het was vergeleken met de andere dagen erg rustig weinig karper gezien maar ik wist er toch nog 1 te vangen ! een schitterde schub!!!

Groetjes Kevin
Gebruikersavatar
Wesley Pieterse2
Berichten: 138
Lid geworden op: 05-05-2004 20:56
Locatie: Westervoort

22-05-2004 15:49

Ik heb gisteravond even gezeten van 6 tot 10, deze week al vaker s'avonds op dit vijvertje gezeten, maar deze keer was het wel goed raak.

2 stuks, schubkarpers, 12 en 14 pond. Zeer mooie beestjes, vooral de 12 ponder vocht erg sterk.
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

22-05-2004 21:24

[quote]

geert vangils, 300 meter is neit zo moeilijk hoor : wat d8 je van boot pakken en uitvaren :D :wink:[/quote]

ja die luxe hebben wij niet hoor
[url=http://www.dahharahn.com]Mechelaar pups te koop (met stamboom)

Moeder: Dracey van Balderlo
Vader : Zulu van Balderlo

http://www.dahharahn.com[/url]
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

23-05-2004 12:08

Die luxe heb je niet Geert??????


Maar je woont toch in Weelde :D :D :D
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

23-05-2004 13:26

HAHAHAHAHA, scherp geobserveerd, Raymon!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

23-05-2004 21:34

hoooo waarom lacht idereen mij daarmee uit!!!!???? :evil:
kvin da nie grappig


oja ff gan visse (weeral) 3 runs mn maat dan wel die piepo slaat 2keer mis en 1 spiegelkarper geschat iets van een 7 pond ja vergat menheer hem te wegen
[url=http://www.dahharahn.com]Mechelaar pups te koop (met stamboom)

Moeder: Dracey van Balderlo
Vader : Zulu van Balderlo

http://www.dahharahn.com[/url]
Michel Wessel
Berichten: 29
Lid geworden op: 28-03-2004 22:39
Locatie: Rotterdam

23-05-2004 23:13

agfgelopen zaterdag ff wezen pennen...resultaat: 1 spiegel 25+ 1 schub van een pondje of 22 en 1 van pondje of 16...
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

24-05-2004 12:51

Afgelopen weekend 3 nachten gevist.....

Resultaat van donderdag op vrijdag: 3 runs, 1 gevangen en een nat pak!Het ging om een schub van 11 kilo die propvol zat met kuit.
Zeer mooie en felle vis.2 vissen verspeelt door obstakels in het water, 1 vis was ik gelijk kwijt die andere probeerde ik te bevrijden door het water in te gaan, helaas.... :cry:

Vrijdag t/m zondag: 2 graskarpers en een gebroken hengel :cry:
Kortom: Het zit weer niet mee! :evil:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
jochem L van den oetelaar
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: udenhout

24-05-2004 19:05

tja koen maar we hebben het wel gezellig gehad maar dat zeg je er weer niet bij he!!!!! :evil: :wink:

m.v.g. jochem
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

24-05-2004 20:38

Jochempje,


Was zeker gezellig! :lol: :lol: :lol:

Alleen de vangst was minder....op die AFGEBRAAIDE PASEM na dan! :P
Vriendelijke groet,

Koen de Been
jochem L van den oetelaar
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: udenhout

24-05-2004 20:44

jaja koentje
jammer van de blank maar volgende keer gaan we het zekers beters aanpakken :lol: :evil:

xxxxxxxxx-jes van je oude vakantie liefde :wink: :wink:

ij lof joe!!! :oops:
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

24-05-2004 21:48

Geert, probeer er zelf ook om te lachen, want het is toch ook enorm grappig als je erover nadenkt...
Je bent 14 man, daar hoor je nog bezig te zijn met het zelf maken van wierharken en scheefstaande rodpods, en het stekken vrijmaken in een geleend bart-smit bootje waar een enorm gat in zit, wat je dan weer dicht maakt met kauwgom omdat je geen plakset aan het water hebt!
Dat soort dingen zijn goud waard, geloof mij..... over een jaartje of 10 heb jij ook alles wel voor mekaar, maar totdat je daar geld genoeg voor hebt zou ik maar lekker aan blijven kloten...... (dat doe ik ook :P )
Dan beleef je denk ik het meest plezier aan het vissen, momenten waar je later met lachstuipen aan terug kunt denken....
(sorry voor de off-topic....)

mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

26-05-2004 10:13

Zo ik heb donderdag en vrijdag nacht gevist.
Laten we beginnen met donderdag nacht. Ik viste op een zeer ondiep water en ving pas in de ochtend een schub van 14 pond. Erg leuk want het was mijn eerste vis op dat water. Supersterk en mooi lang en gespierd.
Toen vrijdagnacht. Een spannende nacht. IK was al om 1 uur smiddags aan het water om de stek voor te bereiden. Ik had de dag ervoor al driekwart emmer mais op 3 stekken gevoerd, alleen er moest nog een plek voor mijn tent gemaakt worden (jongens ik viste op een priveplas en ik had toestemming om daar en open plek te maken 8) ) Toen dat klaar was kon ik prachtig op het puntje van een landtong vissen en zo het hele meer bestrijken. Ook dit was mijn eerste sessie aldaar en du was er weinig vertrouwen ondanks dat ik gevoerd had vantevoren. Toen ik bij het uitvaren mijn tweede hengel de dul (dol?? ik wet het niet) van mijn rechter roeispaan brak was dat klote want door de harde wind was het bijna onmogelijk om dan nog uit te varen. Met enig kunst en vliegwerk lagen dan uiteindelijk alle drie de hengels in het water en werd het tentje opgezet. Inmiddels was het al weer 4 uur en alles stond op scherp. Niet veel later een piep op mijn middelste en verste hengel de top trok krom en ik draaide strak. Meteen vloog de vis naar de andere kant vanhet meer en bleef zo maar evenwijdig aan mijn lijn zwemmen. Ik trok de vis van zo'n 140m uit de kant naar me toe en niet veel later lag er 4 pond naar mijn mening wilde of bijna wilde kaper in het net. Pure oerkracht dus.
Hierna weer uitgevaren en er werden nog 3 van dat soort oerstreke kleine karpers gevnagen. Toen om kwart voor 9 was het echt goed raak. 1 piep en weer de kromtrekkende top van de verste hengel. weer hetzelfde ritueel vamn de plas oversteken en naar de kant toe trekken. NU ging het echter wat lastiger. de vis was beresterk. Hij was helemaal geflipt van de paai en ik kreeg hem gewoon niet uitgedrilt. 1 uur en 10 minuten later (echt waar ik kon et niets aan doen :x :oops: ) Het gebeurt me anders nooit meestal binnej 10 min vaak zelfs maar 5, had ik hem in mijn net en kon ik een jawel 14 ponds schub onthaken. Hij had een staartwortel die ongeveer de hoogte had van de rest van zijn lichaam en dat verklaart ook waarom hij mij van die krampen in mijn arm bezorgde. OMdat het al donker was heb ik niet meer uitgevaren en doorgevist met 2 hengels. Sochtends kreet ik nog 1 run en ving ik een vis van 8 p en toen was het gedaan. Maandag nacht er maar weer heen en dan zien we wel wat het wordt!!!! Hopelijk geen urendurende drils meer 8)
vang ze Bart