26/27 maart

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

28-03-2004 12:29

Vrijdagavond,
Na een dagje Amsterdam toch nog maar even een nachtje vissen. Dit keer niet op het water van mijn vorige vangst op datum topic, maar er wel in de buurt. Na alles geïnstalleerd te hebben, nog even genieten van de koude lucht en toebn ik het ook koud begon te krijgen (de thermometer gaf inmiddels -2 graden aan) toch maar mijn nestje ingekropen. Iets voor twaalven dan toch een aanbeet, de waker beweegt amper maar wel constant en ik pak de hengel van de steunen. Na een rustige dril schuif ik een heel mooi klein spiegeltje van 6 pond in mijn net. De vis heeft een paar hele grote schubben vlak bij zijn kop en hij is helemaal gaaf.
Terwijl ik hem terug zet volgt een aanbeet op de andere hengel….. Vlug geef ik de vis een zetje en hij glijd weer terug in zijn vertrouwde omgeving… Ik kwak de hengel op de grond en pak de hengel die nog steeds piepte. Zonder al te veel moeite krijg ik ook deze vis bij de kant, maar toen hij eenmaal uitgedrilt op zijn zij lag bedacht ik mij dat ik mijn net na de vorige vangst niet weer in elkaar had gezet. Na enig knullig prutswerk zat het net weer in elkaar en ging het toch nog alle maal vrij vlot. Een mooie schub maar helaas niet heel groot, 5 pond ongeveer, ik neem niet de moeite om hem te wegen, en zo gaat de vis weer hel vlot het water in. Het is inmiddels 3 uur als ik mijn derde vis van die nacht sta te drillen. De tijd ervoor is als een zwart gat. Het is op de zelfde hengel als de 1e vis, maar deze verweert zich al een stuk meer. Na een paar mooie uithalen van de vis, lukt het me om hem op mijn net onder de vis te schuiven en hem op mijn mat et leggen. Ditmaal iets groter ongeveer 9 pond. Het gaat lekker, maar waarom vang ik slechts kleine vis?? Raar, maar je doet er niets aan. Weer wat later iets voor zessen, net als de zon opkomt, moet ik voor de 4e keer aan de bak. Een heel snelle zakker en weer een kromme hengel. Deze vis vecht iets trager en meer in de diepte. Als ik hem voor het eerst zie, denk ik weer een schub gehaakt te hebben, maar toen hij in mijn net lag na een minuut of 7 zag ik dat het een oude bekende betrof, een volschub van 7.8 kilo (15 pond en 3 ons of 15.6 pond het is maar wat je wilt :P) Omdat ik deze wel graag op de foto wil stop ik hem even in de zak om iets later de fotograaf te bellen. Na het foto’s nemen, ga ik met een heel erg goed gevoel naar huis.
Bart
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

28-03-2004 12:31

hoe kan ik er even een foto bij zetten?
bart
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

28-03-2004 13:39

niet, want dat mag niet.

Gr. Raymon
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

28-03-2004 16:42

Of even op je adventer zetten dat kan altijd
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

28-03-2004 16:43

Gefeliciteerd trouwens :oops:
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

29-03-2004 14:06

okee dan zal ik even kijken of ik hem op mijn avater kan zetten. ben nameljk geen ster in foto's bewerken (hij is nu 441 kb is wat te groot denk ik)
Bart
Plaats reactie