sessie verslag

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

15-03-2004 17:16

zoals gezegd bij de discussiehoek bij" nachtsessie morgen"gaan we hier verder voor week 12 15t/m 21 maart
laar horen/lezen hoe de sessies verlopen

rinus
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

16-03-2004 01:05

Idd Rinus,ik had ff een stukje gezet bij discussie hoek,maar is hier inderdaad natuurlijk deze topic voor vandaar dat ik mijn stukje er even bij plak :) .


Deze week Goed Vis Weer!Wil ik wel eens weten of jullie nu lekkerder gaan vangen met de temp van deze week als de weken voorheen!

Ik ben vanavond van 19:00 tot 23:45 geweest en helaas geblankt,maar was nog niet van dat hele lekkere weer vandaag, morgen ga ik weer van 13:00 tot Savonds laat.En woensdag Van 10:00 tot savonds.

Ben benieuwd of onze vrienden nu echt op jacht gaan.
jullie hooren meer binnekort!
En ik hoop ook meer reacties over vangsten en actief gedrag te hooren.

Succes!Greetz Danny Schaltin
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

16-03-2004 06:26

Danny,
Ik ga deze week ook, nm woensdagavond, donderdag, vrijdag en zondagnacht. Ben gisteren al begonnen met aanvoeren, zit op een stek die de hele winter nog geen stootje heeft opgeleverd maar wel wel een goede voorjaarsstek is , ben erg benieuwd of de vis al wakker is
Trouwens hoe doet de watertemperatuur het bij jullie?
Doe je best en vang ze, we lezen het wel.

rinus
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

16-03-2004 17:03

Heren ik had al bij discussie hoek gerageerd , maar dit is inderdaad de juiste locatie voor deze topic....... Dus bij deze nogmaals ........

Ik ben net terug van een nachtje , Ik begon om 22:00 uur en om 05:30 had ik de eerste een volschub van 20 pond, deze werd effe later nog gevolgd door twee spiegels van respectiefelijk 15 en 16 pond........ Heerlijk!! :P :P :P

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

16-03-2004 20:21

Zo lekker hoor Rinus,Nou we hooren het wel he!Moet wel lukken met de tijd die je hebt :wink: Succes!


Michel,dat is een hele goeie zaak!Dat geeft je toch wel een hele goeie eerste Lente dag!

Mijn verslag:Nou ik heb dus vandaag keihard zitten blanken,geen stootje!
De wind stond ook nog eens de verkeerde kant op,maar al met al was het heerlijk genieten langs de kant.
Ik vandaag van 13:00 tot 19:00 zitten vissen,rustigjes aan wat gevoerd.
Ik heb vorige week al wel een karper van 18 pondjes gevangen daar,dus moet te doen zijn!Het is een nieuw water voor mij,en ben al 3 weken om de paar dagen wat aan het voeren.
Ik lig op anderhalf en 2 meter te vissen,dus redelijk ondiep!
Ik begin weer Rond een uur of 5 morgen ochtend,hoop dus morgen wel met mooi nieuws te komen! Succes mannen! Greetz Danny
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

16-03-2004 21:30

Hey vissers,

Ik ga ook maar weer eens een aantal uurtjes draaien voor die ene karper....
Zaterdag van 19uur tot maandag 14uur zal toch wel iets op moeten leveren??
Ik heb deze week al lichtjes voorgevoerd met m'n home-made boillies en hopelijk hebben ze genoeg honger om zaterdag,zondag of maandag terug te komen om nog wat te komen snoepen.... :D

M'n vertrouwen staat torenhoog door het voorvoren en de stijgende (water) temperatuur! :wink: Ben benieuwd of ze al een beetje los zijn!
Wat zijn jullie bevindingen nu de temperatuur stijgt??

Vang ze dan maar!

MVG Koen
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-03-2004 02:52

Rinus, van de week heb ik 6 gr. gemeten.
Zal overal verschillend zijn, dit betreft een groot kanaal.

Met de temperaturen van deze week, zal het niet lang meer duren!

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

17-03-2004 15:01

Gister ben ik weer wezen voeren. Kom er een man in een invalide karretje aan rijden. Die man heeft heel zijn leven nog niet gewerkt en hoor er een beetje rare verhalen over. Dus ik wou gister nog snel mijn emmertje verbergen.

Vroeg ie: "Ben je aan het voeren?". Ikke: ''Ja" Ik wist dat ie eerder altijd met de vaste stok viste. En hij zei dat ie zelf nooit op karper vist. Raakte aan de praat met die kerel. Toen wou ik vandaag effe een paar uurtjes gaan vissen. Kom ik tegen 2 uur op de stek aan staat dat invalide wagentje. Zie ik die kerel van gister lopen met een emmertje. Ben zelf maar doorgereden, met de gedachte van als hij ziet waar ik anders mijn hengels ingooi gaat hij daar ook vissen.

Ben ik een half uurtje later weer terug gereden was ie er nog steeds. Om 15.30 rij ik weer terug en hopen dat ie dan weg is. Kan ik vanmiddag nog een paar uurtjes rustig vissen. Zonder die rare kerel erbij. Wou zo graag gaan vissen vanmiddag. Baal er een beetje van. Maarja.... Het water is niet van mij alleen :D
Daniel Legrand

17-03-2004 16:29

Zo mensen,
Ben net terug van circa 7 uurtjes relaxt vissen.
Heb helaas niks gevangen, Behalve de heerlijke buitenlucht met het zonnetje erbij en moet zeggen daar neem ik echt genoegen mee.
Was gewoon alleen al heerlijk om aan de waterkant te zijn en het water te observeren.
Kortom deze week ga ik hoe dan ook weer even en mischien wel even een nahie pakken.

Toppertje !!!! :p

En mensen die nog wel wat hebben kunnen pakken vandaag ?

Many Greetz 2 You All
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

17-03-2004 17:46

Jongens...Ik schaam me :oops: !

Ben gister nacht om 1 uur begonnen,omdat ik natuurlijk weer niet kon wachten,en ach ik had de tijd toch.
Dus ik me hengels in gegooid en me kamp gemaakt,toen heerlijk me stretchertje op gezocht.

Om 4:44 een ..nou ja soort van run,ik aangeslagen en>...niets!Helaas!Daarna helemaal niets meer,noppos!Kheb om 16:30 maar opgeruimd en huiswaarts gegaan.
De hele dag aan het piekeren geweest,lig me onderlijn wel goed....zal ik nog voeren,of juist niet enzv enzv.En dan nog maar niet spreken over wind die de hele dag de verkeerde kant op stond,net als gisteren overgens.
Nou niets dus.

Positive punten 1:Ik heb geleerd dat je op het nieuwe water waar ik gevist heb,absoluut niet op de stek waar ik zat iets vangt,als de wind de andere kant op staat.
2:Dat dit ook onze hobby is/Alles of niets :wink: !


Nou morgen met mijn vismaat nog een midaggie,en hoop ik morgen wel weer ff iets moois te melden...Heren Succes!

Water temp:4 a 5 gr. Dit op een meer.
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

17-03-2004 19:20

Ik ben ook net terug. Heb van 15.30 tot 18.39 gevist. Heb net de vis van mijn avatar gedubbeld (de rijenkarper). Was 2 pond zwaarder (12 pond) dan vorig jaar (10 pond) en kwa kleur was ie bijna wit, terwijl ie in september hardstikke donker was. Zal wel door de winter komen. Het leukste is dat dit vorig jaar mijn laatste vis was en dit jaar mijn eerst :)

Heb trouwens ook nog oog in oog gestaan met 6 Reeën. Liepen 10 meter van mij af in het bos. Heb ook nog een ijsvogeltje gezien. Dus ik heb niet alleen genoten van mijn vis, maar ook van de natuur.
Daniel Legrand

17-03-2004 19:36

Knap werk Rick !!

Gefeliciteerd inderdaad een goed begin van het jaar voor jou ! :lol:

Hopend dat meerdere dat ook hebben :wink:

Met Gunnende Groet
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

17-03-2004 20:16

ben ook net terug, heb twee dagen gevoerd op een voorjaarsstek en ga morgen voor een nachtje. Wou het toch nog even proberen, heb van 18:00 tot 19:30 gevist. een visje gevangen.
nou ja toch nog even leven in de tent, morgennacht maar, heb er alleen niet al te veel vertrouwen in
tot vrijdag

rinus
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

17-03-2004 20:24

Rick, dat vind ik toch knap, ga je voeren op je nieuwe stek met het doel je target te vangen... haal je m dr nog uit ook :o :lol:
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

17-03-2004 21:26

Simon, dit was dus niet mijn target maar een vis die ik vorig jaar ook al heb gevangen. De rijenkarper die ik vandaag voor de 2 keer heb gevangen heb ik eerder als weleens (met observeren) naast een stuk grotere spiegel zien zwemmen. Die spiegel is dus mijn target. Ik hoop dat je het nu snapt.

Groeten Rick.
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

17-03-2004 21:44

ow.. ja ik zie het alweer ja :lol: slechts een klein misverstand, dacht dat je met die grote spiegel juist die rijenkarper wilde aanduiden :P
edwin van vliet
Berichten: 30
Lid geworden op: 20-09-2003 02:00
Locatie: capelle

18-03-2004 20:26

ben om17.45 begonnen vandaag en gestopt om 19.30.korte sessie dus..maar wel 2 runs,maar helaas niks geland.eentje verspild,die schoot gelijk het riet in.de 2de run voelde ik helemaal niks zoals hiervoor ook al iemand zei.zou je dit in verband kunnen trekken met iets??..

mvgr edwin
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

19-03-2004 08:12

ben ook weer net terug. Toch maar op een voorjaars/zomerstek gaan vissen, recht vooruit een rieteiland en rechts het standje,
Om 18:45 de eertse run , na kort contact de vis gelost. 19:20 halve run op de middelste hengel, ik besluit de hengel niet op te halen en na een half uur gaat deze alsnog af, deze vis kan ik landen
23:30 weer een run, deze kan ik ook landen
Om 01:00 gaat de hengel op het strandje af, helaas schuur ik m'n lijn stuk aan een paaltje.
Om 4:00 de laatste run gehad, deze kan ik gelukkig wel landen
Nou, het is me niet tegengevallen geen grote vis maar wel lekker actie
Vanavond ga ik weer terug
vang ze allemaal!

rinus
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

19-03-2004 13:10

Rinus dat doe je toch goed zeg!Ja ik zit op een redelijk groot meer te vissen met een zeer gering karper bestand,maar er zit wel een joekel,en die wil ik er dit voorjaar toch uit hebben!Maar gefeliciteerd hoor Rinus,en we hooen wel weer meer van je!Hey trouwens had je veel gevoerd?en op welke diepte zat je tevissen?En niet te vergeten...Tactiek?O :D f gewoon op verstand?Greetz Danny
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

19-03-2004 14:21

Ach Danny, ik ben niet zo een hoogstaand visser of zo hoor wel heb ik een kleine twintig jaar ervaring.
En verder heb ik de mazzel dat ik op een stek vis waar bijna niet gevist wordt, dan wordt het al een stuk makkelijker.
Zoals gezegd vis ik tegen een rieteiland aan, rondom het eiland ligt tot een kleine drie meter uit de kant een harde plaat met een diepte van =/-80cm terwijl de rest van de plas 2,50 meter is, ondiep water wind erop eerder warm, simpel hoef je niet voor geleerd te hebben.
Ik heb maandag en dinsdag een kilo mais gevoerd met wat bollen, woensdag heb ik alleen bollen gevoerd(Nash fomule 1)
Wat elleen opvalt nu ik met 16mm bollen vis ik veel kleine vis vang, normaal vis ik met 25mm en dan zie je die kleintjes echt niet, maar ja t is nog koud dus ik kies nu voor de actie, als het straks echt warm wordt ga ik weer met de 25mm vissen dan zie je zelden een vis onder de 14 pond.
Gewoon goed opletten en logisch nadenken, ik weet dat sommige het bijna als wetenschap zien maar volgens mij zit daar 80% flauwekul bij.
Wat het allerbelangrijkste is is het vertrouwen in jezelf! en durf anders te vissen als anderen

suc6
rinus
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

19-03-2004 15:59

ik wou morgen ook nog een aantal uurtjes vissen, maar aangezien ik nu zie wat voor een weer het buiten is (regen) begin ik een beetje te twijfelen. Misschien als het morgen beter is en ik vanavond niet te laat in bed lig (wou nog effe een biertje drinken in mijn stamcafe) ga ik nog wel even vissen. Jullie horen het morgen wel of het nog wat geworden is.

Groeten Rick.
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

19-03-2004 16:18

Had er vanochtend eindelijk weer eens eentje een schub van 15.

Voor de goede orde, gevist op 2,5 4 en 6 meter diepte op de windkant, vis kwam van 6 meter.

Als iedereen die iets vangt nu ook eens vertelt op welke diepte de vis gevangen wordt, ondanks dat het relatief is, hebben we er misschien allemaal iets aan.

Gr. Raymon
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

19-03-2004 16:24

ik heb de vis gevangen op een riviertje in het midden, waar het ongeveer 2 meter diep is. Komt omdat het water nu nog hoog staat.
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

20-03-2004 13:16

Hey Rinus,jij had toch ook zón smartcast?Wat zijn jou bevindingen,is ie echt nouwkeurig?\En kwa vis is ie daar ook prcies mee,of is het als ie iets vind(een drijvende tak ofzo)dat ie daar dan vis mee aanduid.O ja en bij mij geeft ie bij zeer ondiep water gewoon anderhalve meter aan.

Greetz Danny.
rinus zoetebier
Berichten: 131
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: grootebroek

20-03-2004 13:58

Las laatst een artikel om het bereik te vergroten, dan moest je ook het drijflichaam openen, heb ik gedaan en inderdaad het bereik werd een heel stuk groter. Helaas had ik e.a niet goed waterdicht gemaakt dus nu moet ik eerst een nieuwe kopen.
En op zeer ondiep water is ie niet nauwkeurig, staat in de handleiding.
Heb je ook zo'n ding?

rinus