16-11-03

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

16-11-2003 18:06

Nou dan zal ik ook maar kort beginnen...

Vanndaag met een nieuwe vismaat van mij met de penhengel op weg geweest naar een plasje bij ons in de buurt 9:00 hadden we afgesproken om de karpertje te belagen!

Toen we aankwamen lag zijn aasje er al in ik rustig mijn hengeltje opgetuigd en visuh maar na een dik uurtje geen aktie kunnen zien tot er een paar kolken aan de overkant onder een bomen waren ik kon het niet laten om ff mijn hengel om te bouwen tot een lood hengel ik 40 gram met een onderlijn 10mm bollie eronder die kant op gezwiept en vissen maar... tot een uurtje of 2 bleven we zitten maar zonder enig succes vimaat van mij had wel een beetje maar de karper had toch niet zo'n zin in de bollie en spuugde het blijkbaar weer uit :sad:

dus GEBLANCT :sad: maar het is inderdaad moeilijk om een karpertje nu nog te kunnen pakken marja toch weer even lekker lekker aan de waterkant gezeten!

groetjes Kevin

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kevin van Etten op 2003-11-16 19:51 ]</font>
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

18-11-2003 13:06

Beste Kevin,

Hoezo moeilijk. Afgelopen zaterdag nacht gevist in een klein putje (niet overbezet). Ik en m´n maat hadden zeven runs. Helaas moest ik er een door m´n eigen stomme schuld missen. (onderlijn gebroken) Afijn ik ving uiteindelijk drie vissen.

Eerste een kilootje of 8 schub
Tweede 11 kilo schub
derde 12 kilo schub.

De vissen behaalde net de 70 cm dus je kan wel nagaan hoe hoog ze waren. Al met al heb ik een prima weekend gehad.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

18-11-2003 13:16

Hoi Rene,
Ow dus jij hebt wel kunnen vangen jha maar op het water dat ik viste was voor mij de eerste keer het ging om een vijver die in de winter goed zijn te zijn dus ik wist de goede stekken niet zo goed te liggen. Op het water wat ik normaal bevis is het nu al in deze tijd super moeilijk dus moet ik wel uit wijken naar makkelijkere watertjes! ach ja maakt mij niet zo veel uit ik zit graag aan de waterkant :wink: De vis komt wel!

groetjes Kevin
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

18-11-2003 15:16

Kevin,

Ik moest er even doorheen worstelen hoor. Maar leestekens leest wat makkelijker :smile:

Het water wat ik beviste heb ik afgelopen vrijdag ontdekt, ik wist niets van het bestand of de gebruikelijke taktieken. Ik heb gewoon met inzicht gekeken wat de mogelijkheden zijn. Als je in deze periode wil vangen kan dat heel erg goed. Waar je op zou kunnen letten is of het water beschut ligt bijv. een water in de bossen, of waar een dijk om heen ligt. Het water mag niet te groot zijn. Hoe minder invloed van het weer hoe warmer het water. Neem van mij aan dat als je volgend weekeinde gaat vissen dat je het beste een klein beschut water kan kiezen. Als je nog vragen heb kan je me een pb´tje sturen

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

22-11-2003 18:40

Net op me voerplek gevist in 1.5 uur tijd een 30er en een 29er :grin:
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

23-11-2003 16:32

het kan af en toe zo tegen zitten,hey
ruud,sterkte in deze moeilijke tijden????
mvg patje
johan de jong
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: kapelle- biezelinge

02-12-2003 23:26

Beste rene ben het er niet ercht mee eens wij hebben in de buurt een water van 37ha en het licht helemaal open het is vrij ondiep tussen de 1 en 3meter en de beste sessie's hebben wij daar in de winter met temp. om het vriespunt(hoe kouder hoe beter.
Vorig jaar 10 sessie's van 24 uur en er maar 1 voor jan met de korte naam gezeten de beste was in een nacht 12 runs maar gemiddelt zaten we op 3a4 vissen p.p).
Dus zo zie je maar dat het ook wel eens anders kan.
Dus als jij nog vragen heb stuur je mij maar een pb'tje
mvg johan
Plaats reactie