En wat wat die spiegel betreft, ik heb wel ergere bekken gezien, ik hou er ook niet van maar uiteindelijk is het wel aan ons vissers te wijten dat die vis er zo uit ziet.
Daarom is het ook zo belangrijk om er over na te denken wat voor haaktype je kiest op welke plek.
Hoezwaar lood met welke haak.
Wat voor lijn op welke stek, wel of geen weerhaak.
Hoe komt de vis bij vastzitten zo snel mogelijk van lijn en lood af (check even de spullen van PB Products, Heli chod systemen, zijn echt TTB!!!).
Mijn maat ging pasgeleden samen met een andere gezamelijke maat van ons vissen, namen doen er niet toe het gaat even om het verhaal.
Mijn beste maat viste afgelopen winter met Long shank nailer's, een langstelige haak die snel gaat snijden.
Hij gebruikte dit gemene haaktyper met zeer licht lood van 45 gram en in combinatie met een lange hair.
Vooral dit laatste is belangrijk want anders haak je de vis te diep.
Hij viste in open water en kon dus op zijn gemak drillen.
Hij ging dus samen met die maat van mij vissen en die viste dus ook met die haken, alleen dan met een vrij lange onderlijn, een korte hair en 160 gram lood. 3x fout dus!!!
Mijn beste maat zag dit en vroeg of hij nooit last had van snijwonden.
Nu je het zegt ja ik heb wel eens vissen eraan die diep gehaakt zijn en de haak dus gewoon door de bek naar voren snijdt.
Waarom hij er toen niks aan gedaan heb snap ik niet maar dit is wel eennjongen die al jaren vist.
Kun je nagaan wat een beginneling voor schade aan kan richten puur uit onkunde, daar ga je echt niet vrolijk van worden.
Dus in naam van de karper DENK NA VOOR JE EEN HAAKTYPE LOODGEWICHT HOOFDLIJN LEADER EN ZELFS HENGEL KIEST!!!!Je bent het ze verplicht Amen