2005

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gesloten
Gebruikersavatar
Stephan Helmons
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2005 19:45
Locatie: Roosendaal

22-05-2005 19:32

Jeroen, gefeliciteerd met deze prachtige vissen, en met je nieuwe record natuurlijk :wink:
Fishing is life the rest just details!!
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

22-05-2005 19:44

Willem ook gefeliciteerd met je bak!! :oops:
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
Sander van Capelle
Berichten: 35
Lid geworden op: 17-08-2003 02:00
Locatie: Brabant

22-05-2005 22:28

Jeroen en Willem,

Beiden gefeliciteerd met deze prachtige vissen en jullie beiden nieuwe PR's!! Wat een geweldig gevoel moet dit zijn, in slechts 35 uurtjes zoveel aanbeten, van zulke mooie dikke vissen. 8) :D

Super!

Sander.
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

23-05-2005 01:09

Snik :(

Te Koop:
Komplete karpervis uitrusting
Dit jaar al regelmatig mee gevist, alleen nog nix gevangen.....
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

23-05-2005 01:12

hey pat,....

zoals je zelf altijdt al zegt...moeite wordt beloond toch...

heb zelf nog een mooie schubkarper van 34 pond gevangen deze weej op dezelfde stek...alsmede wat 20igers. Wellicht moet ik je toch eens komen oppikken dan....gewoon om die hengel weer even te doen buigen..

mooie 25 ponder
http://pic19.picturetrail.com/VOL1082/3 ... 616944.jpg

dikke 34+
http://pic19.picturetrail.com/VOL1082/3 ... 616926.jpg

26 schub
http://pic19.picturetrail.com/VOL1082/3 ... 616895.jpg

En jeroen...

thnx, binnekort treffen wij elkaar voor een nachtje...


suc6

hoor van je

jordy
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
jan van kranenburg

23-05-2005 02:55

Jeroen (jordY)

Op die eerste foto is de afstand tussen je schouders hooguit 50 cm.
Die karper lijkt daarom wel ca 1.20 mter!!!! :)

Geweldige sessie overigens. Mijn felicitaties!!
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

23-05-2005 08:33

Jongens bedankt voor jullie berichten!!!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

23-05-2005 09:00

Bedankt voor jullie berichten!!!!

en tot hopelijk binnenkort, heb namelijk nog een heel zwikkie aan dagen vrij.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Willem Slingerland
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-01-2005 17:15
Locatie: zuid holland

23-05-2005 22:37

Hey Patrick,

Geen stress niks verkopen ook jij ga je vissen wel weer pakken.


Groeten Willem.
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

24-05-2005 15:08

Jordy ook gefeliciteerd! :lol:
Ik ga het zaterdag weer even wagen op "de put" !

Nu maar kijken die nacht brengen gaat!
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

24-05-2005 21:20

Patrick Hitija schreef:Snik :(

Te Koop:
Komplete karpervis uitrusting
Dit jaar al regelmatig mee gevist, alleen nog nix gevangen.....


ik had het zelfde probleem tot gister . eindelijk heb ik er weer 1 gevangen :D
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

24-05-2005 21:35

Beetje leuke vis?
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

28-05-2005 12:30

jan van kranenburg schreef:Jeroen (jordY)

Op die eerste foto is de afstand tussen je schouders hooguit 50 cm.
Die karper lijkt daarom wel ca 1.20 mter!!!! :)

Geweldige sessie overigens. Mijn felicitaties!!


Alle respect voor je vissen Jeroen en een dikke proficiat maar die foto's zijn er voor mij echt wat over , neem eens foto's met een 35 mm lens en je zal een veel realistischer ( en volgens mij mooier ) beeld krijgen van je vissen , nu lijkt het precies alsof je de karper een meter voor je uitsteekt en ze er veertig pond uitzien ( en wees gerust die zal er ook ooit wel aankomen :D )

grt
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

28-05-2005 12:49

Gideon Bolink schreef:Vannacht me 1e graskarper ooit gevangen :-)
12 pond bij 77 cm
Gevangen op homemaid boilie

http://pic16.picturetrail.com/VOL668/27 ... /42560.jpg


Mooie foto.. Vis lijkt een stuk groter...
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

28-05-2005 22:27

dat komt omdat gideon niet zo groot is :P

(kidding)
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-05-2005 18:01

Vanacht wezen vissen, de vissen waren net uit de paai en niet actief. te duf om een boilie te pakken. toch nog een mooie spiegel van 18 pondjes gevangen.

laterzzzz
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

29-05-2005 20:39

Ryan Debacker schreef:
jan van kranenburg schreef:Jeroen (jordY)

Op die eerste foto is de afstand tussen je schouders hooguit 50 cm.
Die karper lijkt daarom wel ca 1.20 mter!!!! :)

Geweldige sessie overigens. Mijn felicitaties!!


Alle respect voor je vissen Jeroen en een dikke proficiat maar die foto's zijn er voor mij echt wat over , neem eens foto's met een 35 mm lens en je zal een veel realistischer ( en volgens mij mooier ) beeld krijgen van je vissen , nu lijkt het precies alsof je de karper een meter voor je uitsteekt en ze er veertig pond uitzien ( en wees gerust die zal er ook ooit wel aankomen :D )

grt


Hoezoe wees gerust.....

kun jij het album van mijn broer kijken dan?... Je moest eens weten haha

Enfin, mbt de lens hebben we het over gehad. De foto's zijn bedoeld voor herkenning en eigen album. Foto's komen niet bij iedereen onder de neus, en dit is toch wel mooi zo. Wil je een realstischer beeld, dan kies je daar zelf voor.

Wat ik zelf wel jammer vind is dat er altijdt veel wordt geopperd wat je ''moet doen''. Jij bent netjes door te zeggen dat je het anders zou doen. Daarom is het leven zo mooi, als we allemaal hetzelfde zouden doen, hetzelfde zouden vangen, hetzelfde aas zouden gebruiken, en allemaal op dezelfde weg het leven berijden is het snel over met de pret...

suc6...

p.s de 20 kilo vis is in eigen land ook al buit gemaakt :oops:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

29-05-2005 20:51

Jordy

Wat je zegt is waar ,we kunnen niet ieder hetzelfde gedacht hebben .De foto,s van je broer vind ikzelf ook overdreven ,die van jou daarentegen komen realistischer over.Die mooie 34 ger vind ik zelf een lelijke vis om maar te zeggen hoe meningen kunnen verschillen.
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-05-2005 21:51

Beste Luc de Baets!!!!!

Je had inderdaad gelijk hoor het is nooit goed bij de mensen die de zelfde passie delen. ( die tekst vond ik erg mooi beschreven in je boek ).

Maar gelukkig zit ik voor mezelf te vissen en niet voor een aantal van die zichzelf noemende vissers, en heb dit jaar al reeds een lijstje aan vissen mogen vangen waar bijna de gehele karperwereld zijn mond van open valt. (ik zal jullie dit lijstje besparen, ik weet dat ik hierop toch wel kritiek zal ontvangen)

Bart v/d Hurk.....

Jij kent het die kritiek!!!! allemaal mensen die niks beters hebben te doen dan je afkraken waarneer je goed bezig bent. Ik die toevallig een keer een visje iets te ver vooruit houdt voor de foto en hij er in mijn ogen schitterend opstaat.
(getuige het aantal positieve email's die ik mocht ontvangen de afgelopen tijd waarin mensen vragen of ze een keertje mee mogen hahahaha jongens bedankt nog hiervoor). We zien wel!!!

Jij die een put bevist waar je op dat moment niet had mogen zitten.....maar ondanks dat toch je verhaal mocht afmaken in het blad de karperwereld.

Natuurlijk doet die kritiek je wat, de één vat het op als een aanval, de ander net als ik als een hard gelach!!!

Mede boarders....

Ik heb deze tekst geschreven omdat ik vind dat de sfeer binnen karpervissend Nederland ernstig aan het achter uitglijden is. Tegenwoordig wordt je overal maar doorverwezen ( "deze topic bestaat al" ) Je kan natuurlijk degene ook gewoon helpen met een helpend antwoord. Of laat anders je commentaar achterwege. Wat ook een leuke is, is het feit dat wanneer één iemand schrijft dat ik mijn vissen 50cm vooruit houdt, de rest hier als makke lammetjes maar achteraan loopt.
( Was je er soms bij toen dit gebeurde???? ) Ik houdt idd de vis iets vooruit maar absoluut geen 50cm wat een slap gezeik, ik doe dit ten goede voor de foto, een foto van een bekende karpervissers met dezelfde shot krijgt niets anders dan Lof toegezwaaid ( mooie foto hoor je ze dan inééns ) Bah wat een gemaakte lui zeg!!!!

Kijk hier maar!!!!

Hoever zit die vis voor zijn knieen???? Als je het weet tracteer ik!!!
http://www.vbk.be/rotary/18/Alijnintroductie.jpg

http://www.vbk.be/rotary/19/Alijnsmokey.jpg

We hebben er speciaal voor dit onderwerp een karpervisser annex beroepsfotograaf bijgehaald. Nico Vereecken, intussen bekend van enkele schitterende artikels voor De Karper werpt een licht op de karperfotografie. VBK-Rotary Letter Magazine 19 (november 2000)

hahahahaha als je mij bekritiseerd gooi zijn boek dan ook maar weg, Alijn verwend je hier ook met mooie platen van schitterende vissen.

Beste Alijn...

Even een tweetal foto's van je geleend om al die lui de mond te snoeren!!!

Jongens succes en barst maar los!!!!!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

29-05-2005 22:05

Wie zegt dat ik die foto's van Alijn wel mooi vind? Als ik een foto zie kijk ik naar meerdere dingen.. Hoe mooi is de vis, hoe groot lijkt de vis.. Hoe goed staat de omgeving er op, hoe mooi ziet deze omgeving er uit..

Oke, Alijn Danau heeft prachtige boeken geschreven, prachtige vissen gevangen, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat ik zijn foto's mooi vind... Als Alijn Danau het doet hoeft dit nog niet te bekenen dat ik het mooi vind omdat het Alijn Danau is.........

Ik geef je heel groot gelijk dat dit onderhand meer gezeur is geworden dan serieuze/leuke onderwerpen op dit board.. Ik heb in die korte tijd dat ik hier zit veel geleerd en weet dat ik beter mijn mond kan houden dan te proberen enigsinds een leuke 'discussie' te beginenn.. En jah, ik weet dat ik het hier toch nog weer een x doe!
Laatst gewijzigd door Joris Kroes op 29-05-2005 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

29-05-2005 22:07

Beste Jeroen,

Trek je dat allemaal ni aan man, je weet zelf wat je aan je vangsten heb gehad en wat je ervoor hebt moeten doen, een vangst van een mooie vis geeft je steeds voldoening.
Ons vergelijken met bekende vissers kan niet, zij zijn Goden, wij zijn prutsers ook al moeten sommige prutsers niet onderdoen voor sommige Goden, maar tja das de karperwereld he.

Nu heb je het vb van de fotografie naar voor gehaald, maar zo is er met alles iets zelle,
Nog een VB: Vang maar es een dikke veertiger op een BW, idd je kop wordt volgescheten, als een bekende dit vangt op hetzelfde water, pronkt hij op elk karpermagazine en krijgt hopen felicitaties.

Nu swoit, mooie vissen, mooie vangsten en ik zou zeggen doe zo verder, en lig er niet wakker van, enkel maar wakker blijven van die piepen op je optonic. :lol: :lol: :lol: :lol:


grtz peeke
Greets Gino
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-05-2005 22:17

Beste Gino.....

Bedankt voor je compliment en je hebt het mooi verwoord, ik kan die kritiek wel aan. Ik ben iemand die graag discuseert op top niveau, je mag mij feedback geven en dat vind ik helemaal niet erg. Maar als ik een vorm van argeloosheid bespoor dan gaat het jeuken...dit vind ik heerlijk hahaha!!!

Groetjes,
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

29-05-2005 22:21

Alst jeukt moet je krabben zeggen ze hier.

En alst Piept, moe je aanslaan
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Greets Gino
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

29-05-2005 23:45

Jeroen,

te laat om te bellen, enfin

om nog even aan te vullen.....wij vissen voor de rust en voor het vangen van karper, wij vissen niet voor het wederzien van een schitterend resultaat in onze privé albums! Dit is simpelweg bijzaak. Wij vissen voor onszelf!!

Wij hebben die tijd om te vissen, zij hebben die tijd om te zeiken. Zij die lopen te zeiken kunnen niets van dat beiden!!!!!!!!!!!!!

Laat toch iedereen in z'n waarde. En waar gaat het bij hen dan toch om???? Toch dat prive album......toch die pronkende platen, dat altijdt strelende gevoel over dat zo gevoelige ego,....dat plekje dat blijkbaar gevoelig genog is om een ejaculatie van negativiteit op te wekken.

De foto is persoonlijk, denk na over de nieuwswaarde van jouw mening, denk na over wat je ermee wilt bereiken??



Nou schiet mij nu maar lek, ik ga vissen mijn tijd besteden aan datgene waar wij het toch allemaal voor doen. Het vangen van vis, ipv het afkraken en druk maken over andermans foto's haha best lachwekkend....oja jeroen mocht ik wat vangen...laat ik jou wel even foto's maken
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

30-05-2005 07:19

ik denk dat je het niet zozeer moet zien als gezeik, maar meer als mensen die jouw proberen te helpen/advies te geven om een foto die in hun ogen niet mooi is cq. anders dan hoe zij fotograferen, te verbeteren zodat hij wel in de smaak valt bij hen.

maar, smaken verschillen.
Gesloten