Op de vijver waar ik m'n vrije tijd besteed zwemt al een aantal jaar een mooie steur , en al een aantal jaar jaag ik op deze vis.
Donderdagavond snel naar de viswinkel gereden en pellets en pva-netjes gekocht voor vrijdag-nacht weer eens op deze vis te gaan.
Vrijdagavond , na m'n vriendin naar huis te brengen (Zij had donderdagavond haar voet zwaar gekneusd onderweg naar mij door het vallen in de bus , dus do. heel de nacht bij spoed gezeten , bleef ze maar bij mij en ging ze vrijdagavond voor 1 nachtje naar huis zodat ik kon gaan vissen) ben ik eindelijk vertrokken naar de vijver.
Voor de eerste keer met m'n viskar met kruiwagenbanden achter m'n brommer met als resultaat dat de kar 2 maal omgevallen is.
Gelukkig niets kapot of beschadigd dus dan m'n lijntjes maar eens te water laten.
Stekkeuze was snel gemaakt , 1 lijntje onder eigen kant tegen een lelie onder een bos en de 2e lijn gewoon met 2 pellets aan de hair en een grote pva-zak vol met voederpellets gewoon in het midden van de vijver op de steur !

Alsof het nog niet erger kon werp ik eerst 12 keer in de bos tegen de kant , gelukkig kwam hij er altijd weer uit maar het strekt wel tijd , terwijl het aan het verduisteren is.
De 13e keer was het raak , mooi perfect onder de bos , juist tegen het lelietje , beter kon gewoon niet !
Snel een paar hele en een paar halve bolletjes er rond gegooid en lijn nr. 1 was klaar.
Dan de 2e lijn , gewoon lekker simpel recht vooruit , alleen niet in het midden.
Met zo'n pva-zak gooi je toch niet zo heel ver precies.
Dan (rustig) tentje opstellen terwijl het al donker was , alles inladen en om pakweg 22.00 staat alles eindelijk gereed.
Rustig op een bankje balletjes in tomatensaus eten en gezellig zitten met wat vrienden en om 00.30 tijd om te gaan slapen.
Met een gerust gevoel kruip ik mijn slaapzakje in op de hoop 'sochtends gewekt te worden door een vis.
4u 'snachts word ik gewekt door 1 piepje op mijn stok tegen de kant, en voor de rest blijft het weer even stil.
Ik val weer lekker in slaap en om half 5 word ik gewekt door 2 piepjes op weer dezelfde stok.
Ineens komt er nog een piepje , ik ga al klaarzitten om te lopen dus.
En dan Piiep-piiieppiiieppiiieppiiiep , volle run !
Ik spring m'n tent uit op m'n sokken en hoor de slip draaien , een fractie van een seconde geniet ik van het gevoel van zo'n mooi klinkende afgaande slip !
Ik neem de stok beet en sla aan , ik voel direct dat het om een mooie vis gaat !
De vis gaat niet in de slip maar trekt toch mooi , zou het dan toch? Het was wel niet op de juiste stok maar toch?
Zonder licht komt de vis stilletjes dichterbij , na een tijd ging m'n rechtse stok af dus wist ik dat hij er bijna was.
Ineens zwemt hij naar links , naar de stek waar hij gevangen is.
Hij wilt de bos indraaien maar ik heb hem nog.
De vis zwemt weer van de bos weg maar m'n lijn hangt nog vast achter een tak.
Elke keer als ik nu trek trek ik de vis gewoon in de bos en ik zag nog altijd niet wat het was.
Dus , effe men kameraad bellen die een stek verder zat.
Binnen de minuut kwam hij als een halve gek aangelopen met dat overdreven-grote licht van hem
Hij schijnt op de vis , dus toch !!!:D
Ik juig het uit , mijn target is eindelijk binnen !

De steur die ik al een lange tijd wil vangen ligt daar als een parel tegen de bos !
M'n kameraad steekt het net er snel onder en eindelijk ligt ie op de kant !
Even onthaken en wegen , 7.66 kilo ! Even meten , 1.16m !
http://i45.tinypic.com/2m4oio0.jpgEven fotootjes pakken en de vis kan weer mooi het water in.
http://i47.tinypic.com/2805ati.jpgIk vraag m'n kameraad nog om nog even in het water te schijnen en ik staar nog naar de vis hoe hij wegzwemt , dag parel , jou op de kant hebben was leuk..
Nog 1 lijn gooi ik over maar dat kan me niets meer schelen , ik heb mijn doel bereikt !

Sorry voor de grote foto's maar 'k kreeg ze niet kleiner..