Weer even naar het ruime sop terug gekeerd. Nadat ik mijn vismaten Tom en Rody een x had uit genodigd was het nu mijn beurt om de stek alleen te gaan afromen.
Binnen 50 min had ik al een fluiter van jewelste, snel de boot in want de vis draait zo’n 50 meter verderop de rieten in. Ik weet tegen Noord/Oost 4 á 5 in achter uit varend de schub het wijd op te krijgen. Het is een mooie lange sterke schub.

Paar uur later weer een loeiharde run op weer de linker hengel, het is een prachtige spiegel. Ik hoor Joris al weer zeggen: “even rustig aan Arie, ik kan je niet meer bij houden met al die spiegels” ha ha.

In de nacht weer een fluiter, als ik de hengel oppak voel ik totaal niets. Jammer!
De volgende avond krijg ik op de rechter kant hengel een lullige aanbeet, na de aanslag gaat de vis er als een echte diesel vandoor, rustig maar constant. Ik weet gelijk dat het een betere vis zal zijn. Na zo’n 10 minuten komt een dikke schub naar boven die dan ook gelijk is uitgeteld en dus geschept kan worden. Jezus, dit moet een dertiger zijn. Voor de Waymaster aan de zak word gehangen even duimen voor een dertiger. De klok geeft precies 16 kilo aan, yes,, yes,, een nieuw record voor mij op dit gedeelte van het water, het oude stond al jaren op 28 pond.
Afgelopen weekend toen ik hier met Rody had gestaan kwam Mark met zijn vriendin even gezellig buurten, ik verzekerde Mark toen al dat ik hier dit jaar een dertiger zou gaan vangen. Het zal dan wel een spiegel worden, maar heb liever een schub zei ik nog. Nog geen 3 dagen later na deze uitspraak sta ik met een 32 ponds karper in mijn handen en nog een schub ook.
Als ik de vis op de foto wil zetten merk ik dat de afstandsbediening van de camera het niet meer doet. Shit, heb ik weer, op het moment dat alles moet werken laat een lullig klein knoop celletje mij in de steek. Snel word mark gebeld, neemt niet op. De schub word snel op een goede vertrouwde plek weg gehangen in de bewaarzak, weer Mark een sms gestuurd maar nog steeds geen kontact. KUT, heb ik een dikke vis, dan zal deze ook op de plaat worden gezet maar hoe???
Gelukkig belt Mark even later terug, hij heeft zijn vriendin gebeld. De vriendin van mark komt zowel even filmen als mooie foto,s schieten. Voordat zij echter komt krijg ik nog enkele piepen op de afstandshengel, het blijkt een mooie spiegel te zijn. Deze word even snel op de mat gefotografeerd, balen als je camera nier naar behoren werkt.

Gelukkig komt Mark z,n vriendin hierna snel op de stek en wordt de schub snel en vakkundig op de foto gezet en gefilmd. Yes, gauw weer terug deze mooie vette schub. Mijn jaar kan al niet meer stuk op deze stek maar ga daar toch nog wel even door. Ik ben weer happy.

Trarda, bedankt voor de hulp en het bijzonder mooie foto werk. Top!!
Arie