Vangsten 2021

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
florian perquy

13-05-2021 12:02

Er zal waarschijnlijk wel weer niet teveel reactie op komen, maar laat ik toch maar een vangstentopic voor dit jaar openen :)

De start van het jaar was moeilijk... en frustrerend.
Covid heeft me mijn visserij wat doen aanpassen en dit liep niet van een leien dakje.
De puzzelstukjes vielen niet op hun plek en de blanks stapelden zich op.
Uit "noodzaak" ben ik 2 nachtjes gaan doen op een betaalwater, wat normaal totaal mn ding niet is.
Toch is me dit eigenlijk minder negatief dan verwacht bevallen : Er was amper iemand en ik heb toch 3 vissen tot 17,5 kg mogen landen.
Helaas had ik een 'camera-malfunction' en kan ik hiervan geen plaatjes delen.
Ik ben er niet zo rouwig om :) . De voldoening was minder dan wanneer ik m'n ding kan doen op kanaal.

Terug naar het kanaal : Na vele observatierondjes op zoveel mogelijk tijdstippen besliste ik (om het gezinnetje tevreden te houden) een vroege ochtendsessie te doen.
De avond ervoor had ik enkele kleine gaatjes tussen de overwoekerende lelies gevonden en deze aangevoerd met hennep,tarwe en tijgernoten.
5u toekomen, 5u10 rigjes laten zakken, 5u30 in slaap gevallen... Tot om 6u de beetmelder begint te loeien en de zwaar afgestelde slip ratelt.
Ondanks de lelies kan ik de vis rustig afdrillen en is de eerste kanaalvis EINDELIJK even de mijne !

Afbeelding

Eindelijk valt er wat druk weg en kan ik meer genieten.
De pret kan niet op, want 2uur laten vertrekt dezelfde hengel.
Deze keer voel ik direct dat het een beter kaliber betreft, wat ik bij het scheppen kan bevestigen.
Een bak is het nog niet, maar die komen heus nog wel.

Afbeelding
Marco Mensing

13-05-2021 14:09

Mooie vissen!

Helaas komen er idd niet zoveel reacties meer, jammer.....
Iedereen had het maar over “de nieuwe” socials.
Leuk hoor
Na tig jaar dan toch maar een FB account aangemaakt. Sorry hoor, maar komt niet in de buurt van hoe dit forum was. In alle opzichten!

Vang een bak
CarpeR Diem
Josef Stalscu
Contacteer:

13-05-2021 17:28

Helemaal eens Marco. Ik lurk hier nog mee in de hoop dat mensen toch weer terug komen.

Als forum kan ik niks met facebook.

Mijn hond liep vorig jaar op zijn laatste pootjes. En laatste jaar al plannen gemaakt, mocht die er niet meer zijn... zou van alles gaan doen.

Nou... inderdaad mijn lieve vismaatje ingeslapen, en ben amper nog gaan vissen. Doet veel te zeer. Binnenkort is ze een jaar weg, en ben slechts een paar keer geweest. Man wat mis ik dat beestje.
Die paar keer dat ik ben gegaan zit ik met een knoop in mijn maag en de tranen in mijn ogen. Ze ging heel vaak mee.

Afgelopen week twee keer gegaan, kom langszaam weer wat op gang. Nou ja.... op gang...

Zit in 2021 op 13 brasems tot zover haha.

Weet dat velen graag hun hond mee nemen naar het vissen. Geniet er van, koester elke (vis)dag samen, want een betere vismaat ga je nooit meer krijgen.

😢😢😢
Zit hier wel vis?
florian perquy

14-05-2021 13:23

Balen om te horen van je maatje.
Maar time heals ! De tijd van volop genieten komt zeker terug.
florian perquy

16-05-2021 10:35

Omdat de ochtendsessie zo goed was verlopen besloot ik op dezelfde stek een nachtje te doen.
Geen vis kunnen spotten en tot vroeg in de ochtend geen tuutje... tot deze unit langskwam !

Afbeelding

Afbeelding
dennis gerits

16-05-2021 21:50

dat zijn de beter vissen :)

heb zelf nog maar 2 nachtjes gevist dit jaar en niks gevangen...volgende week 5 nachten naar wallonie dan gaat het los hopelijk :lol:
florian perquy

17-05-2021 10:27

succes ! Op de rivier daar?
Hopelijk zien we hier een mooi reeksje passeren :wink:
Plaats reactie