28-02-2011 21:04
Had mijn 3e van het jaar afgelopen weekeind, mijn maatje Ketjap had er ook 1 een mooie 25pond schub, die van mij was een rijerachtig visje van een pond of 10. Danny de Buitelaar was er ook bij maar die blankte.
Die had ik ook op een kutstek gezet hoor, vangt al genoeg die wandelende lantaarnpaal.
Ik zat bij Ketjap in zijn tent, en kwam eigenlijk net aan ik tuurde wat over het water en na een kwartier ofzo zag ik een vis rollen.
Rond deze tijd van het jaar vrij uniek en snapte in eerste instantie ook niet waarom hij niet meteen allebei zijn hengels in die zone smeet.
Maar uiteindelijk deed hij dat toch, ik zei doe er nou een pop-up aan die bodem is een beetje vuil hier door dood wier. Beter vis je daar iets boven, die 2e hengel ging af, goed gevist dus die Ketjap.
Ik ook trouwens, kwam er bij het opruimen achter dat er een karper aan hing, geen piep gehad, mijn vederlichte hangertje hing nog precies op dezelfde plaats.
En het meest vage was nog wel dat mijn lijn net onder de kant vast zat, waarschijnlijk tijdens het afzinken van mijn lijn gebeurd.
Die vis heeft mijn kraal van het mega TTB werkende PB heli chod rubber getrokken, heeft mijn lood op de plaats laten liggen en is via de hoofdlijn zo naar mijn eigen kant gezwommen.
Dus stel je een beetje mijn situatie voor, ik ga opruimen, pak mijn hengel uit de steun en mijn lijn zit recht onder mijn top vast, ik denk godverdomme wat nou weer. Ik trek, mijn lijn schiet los en meteen ligt daar dat 10 pondertje met een knalroze pop-up in zijn bek die zeker weten van mij is....Ik denk..what the fuck man ik lag toch 20 meter uit de kant???
Ik begin lijn op te spoelen en toen ik uiteindelijk mijn lood bij de rig had kon ik hem vrij eenvoudig afdrillen en scheppen.
Hoelang die vis er al aan gezeten heeft...ik heb echt geen flauw idee, maar hij zat nog perfect gehaakt.
Ik heb eerlijk gezegd wel eens vaker een beet gehad zonder registratie maar dan gaat het meestal om een zeiler, oftewel een vis die met de druk mee afzwaait naar een zijkant.
Maar dit was toch wel de meest aparte "vangst"die ik ooit gedaan heb.
Maar goed dit is natuurlijk een perfecte gelegenheid voor die lange anharing om mijn chod riggies af te zeiken.
Maar dat mag hij wel hoor.
Weten jullie trouwens waar zijn initialen voor staan?