VANGSTEN NOVEMBER 2006 (VERNIEUWD)

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

14-11-2006 20:49

Eus

Jij hebt mijn vraag wel begrepen.
Je uitleg voldoet.
Met jouw zienswijze over de werking van het één en ander ben ik het niet eens.

Verbaasde mij trouwens ook dat jij zo'n omslachtig systeem inzet, waarbij jij vermeldt dat nog weinig mensen met deze watertemperaturen wat vangen.

Vals gehaakte vissen tellen bij mij ook niet, zijn daarna wel target nummer 1.

met voerende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-11-2006 21:13

Hans-Peter,

Leg e.e.a. eens uit als je wil.

Op welke manier is mijn systeem omslachtig en waar ben jij het niet mee eens v.w.b. mijn zienswijze over de werking van mijn systeem?

Je bent tenslotte nooit te oud om te leren, hoewel het systeem tot nog toe goed de vissen op de mat helpt.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

14-11-2006 21:14

Eus Molewijk schreef:Uh, sorry, maar een vals gehaakte vis gaat bij mij linea recta terug, zonder foto of wat ook.

Voor mij telt zo'n vis niet maar zo te zien zijn er mensen die daar anders over denken.

Jammer.


Je hebt zo'n vis natuurlijk niet 'echt' gevangen, maar dat wil niet zeggen dat je zo'n bak (in dit geval) niet ff mag bewonderen... Ik vind daar niks jammers aan, je hoeft er natuurlijk niet mee te gaan pronken, maar als je een karperliefhebber bent kan je wel van die vis genieten, je mag uhm immers toch even vasthouden.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-11-2006 21:16

Koen Septer schreef:
Eus Molewijk schreef:Uh, sorry, maar een vals gehaakte vis gaat bij mij linea recta terug, zonder foto of wat ook.

Voor mij telt zo'n vis niet maar zo te zien zijn er mensen die daar anders over denken.

Jammer.


Je hebt zo'n vis natuurlijk niet 'echt' gevangen, maar dat wil niet zeggen dat je zo'n bak (in dit geval) niet ff mag bewonderen... Ik vind daar niks jammers aan, je hoeft er natuurlijk niet mee te gaan pronken, maar als je een karperliefhebber bent kan je wel van die vis genieten, je mag uhm immers toch even vasthouden.

Mvg, Koen


fotograveren en op het board zetten is mijn inziens...pronken
toch?
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

14-11-2006 21:28

Hans, gedeeltelijk zal het misschien wel met pronken te maken hebben.
Aan de andere kant is het best apart dat je zo'n dikke vetzak in ze rugvin haakt en zeker even het melden waard al dan niet met een foto erbij.

Groetjes
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-11-2006 21:33

Ik denk dat dit nou typisch een gevalletje is van generatiekloof tussen de oude garde karpervissers en de jonge honden :wink:

Hier laat ik het maar bij :wink: ...t's goed zo :D
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

14-11-2006 21:39

Hans, heb jij wel is een mooie vis vals gehaakt tijdens het pennen en hem zonder eerbetoon door middel van een foto teruggezet ?
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

14-11-2006 21:58

Eus Molewijk schreef:Uh, sorry, maar een vals gehaakte vis gaat bij mij linea recta terug, zonder foto of wat ook.

Voor mij telt zo'n vis niet maar zo te zien zijn er mensen die daar anders over denken.

Jammer.


Het is een dubbel gevoel, maar zoals Groothuis in zijn boek schrijft. Men moet niet raar staan te kijken als bij het pen vissen de vis gehaakt wordt buiten de bek.

Dit komt doordat je zeer kort onder te top vist en op iedere "kleine" actie reageert.

Dit is overigens wel een heel andere punt dan in werpen en dan opeens een vis haken.

Maar goed een wijze les, dat je weer eens op de verkeerde plek op de verkeerde tijd heb zitten vissen.

Overigens wel een mooie vis.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-11-2006 22:01

wouter de roos schreef:Hans, heb jij wel is een mooie vis vals gehaakt tijdens het pennen en hem zonder eerbetoon door middel van een foto teruggezet ?

Ja maar al te vaak, en ja wederom
verder

Hier laat ik het maar bij ...t's goed zo
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

14-11-2006 22:51

Bas Bakker schreef:
Eus Molewijk schreef:Uh, sorry, maar een vals gehaakte vis gaat bij mij linea recta terug, zonder foto of wat ook.

Voor mij telt zo'n vis niet maar zo te zien zijn er mensen die daar anders over denken.

Jammer.


Het is een dubbel gevoel, maar zoals Groothuis in zijn boek schrijft. Men moet niet raar staan te kijken als bij het pen vissen de vis gehaakt wordt buiten de bek.

Dit komt doordat je zeer kort onder te top vist en op iedere "kleine" actie reageert.



.



Sorry....

Maar je ziet toch wel wat een aanbeet is... Het gebeurd niet vaak als je op een aanbeet aanslaat 8)
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

14-11-2006 22:58

Hans Brinkel schreef:Ik denk dat dit nou typisch een gevalletje is van generatiekloof tussen de oude garde karpervissers en de jonge honden :wink:

Hier laat ik het maar bij :wink: ...t's goed zo :D


Tsjah waarschijnlijk zeg ik dat over 20 jaar ook tegen iemand anders... :lol:... een generatiekloof is nou eenmaal permanent aanwezig.
(en ja foto laten zien is wel een beetje pronken idd, maar er wordt wel gewoon netjes bijgezegd hoe die gevangen is dus dat is gewoon eerlijk toch? :P)

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Ed Ramers
Berichten: 99
Lid geworden op: 25-11-2005 11:04

14-11-2006 23:33

Ik heb de foto er op gezet omdat ik het een vreemd geval vond. Ik heb nog nooit eerder op deze manier een vis gevangen, ben er zeker niet trots op dat de vis op zo een manier wordt gevangen. Deze ervaring was idd heel bijzonder en komt hopelijk nooit meer voor. Ik ben wel blij met de reacties dat ik er eerlijk voor uit kom hoe ik hem gevangen heb, ik had het niet hoeven vermelden, maar goed..
Gr, Ed
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

15-11-2006 00:06

Nog een keertje dan...
Da's ook wel weer waar :D
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

15-11-2006 00:06

Ruud Visser schreef:
Bas Bakker schreef:
Eus Molewijk schreef:Uh, sorry, maar een vals gehaakte vis gaat bij mij linea recta terug, zonder foto of wat ook.

Voor mij telt zo'n vis niet maar zo te zien zijn er mensen die daar anders over denken.

Jammer.


Het is een dubbel gevoel, maar zoals Groothuis in zijn boek schrijft. Men moet niet raar staan te kijken als bij het pen vissen de vis gehaakt wordt buiten de bek.

Dit komt doordat je zeer kort onder te top vist en op iedere "kleine" actie reageert.



.



Sorry....

Maar je ziet toch wel wat een aanbeet is... Het gebeurd niet vaak als je op een aanbeet aanslaat 8)


Je hebt aanbeten en aanbeten.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

15-11-2006 07:28

Hans Brinkel schreef:Zo'n vangst telt echt niet mee hoor.... :( :roll: :wink: :P


Wie zegt dat ik het meetel dan? Heb em alleen gewogen omdat ie er zo groot uitzag, was benieuwd hoeveel hij woog.. :wink:
Martijn Bravenboer
Berichten: 39
Lid geworden op: 02-10-2006 13:23
Locatie: Rotterdam

15-11-2006 07:45

Eus Molewijk schreef:Uh, sorry, maar een vals gehaakte vis gaat bij mij linea recta terug, zonder foto of wat ook.

Voor mij telt zo'n vis niet maar zo te zien zijn er mensen die daar anders over denken.

Jammer.


Dan moet jij niet gaan snoekvissen ;)
Gebruikersavatar
YANNICK deksuh
Berichten: 950
Lid geworden op: 21-05-2006 17:52
Locatie: doetinchem
Contacteer:

15-11-2006 08:36

nummer 1 was een volschub van 20.
foto's komen nog.

nummer 2
Afbeelding
26 p spiegel

nummer 3
Afbeelding
schub 24 p

nummer 4
Afbeelding
10p spiegel
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-11-2006 12:23

Half november in je T-shirt? :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Robert Lamboo

15-11-2006 12:27

Eus Molewijk schreef:Uh, sorry, maar een vals gehaakte vis gaat bij mij linea recta terug, zonder foto of wat ook.

Voor mij telt zo'n vis niet maar zo te zien zijn er mensen die daar anders over denken.

Jammer.


Ik vind dat je wel gelijk hebt Eus, maar soms maak je echt bizarre situaties mee! Neem mijn belevenis:

Ik viste zo rond de paaitijd met de korst in een slotenstelsel bij mijn woonplaats, en haakte een schub van een pond of 10 met de korst. Lekker drilletje, wild beestje. Ik trek hem net over het koordje van mijn schepnet als plotseling het water voor mijn schepnet explodeerd. Ik val naar achter van schrik, sta op om te kijken of het schubje er nog in zit en ik tref niet alleen het schubje aan maar ook een massieve kanaalbak van ver over de 20 pond. Bizar hoe vissen soms in hun paaidrift opgaan, deze schub was gewoon achter mijn gehaakte vis het schepnet ingesprongen :lol: Wel fototje van gemaakt (deels ook voor vergelijking met andere vissen die gevangen zijn in dat stuk) maar wel met het verhaal erbij. Niet dat ik hem officieel heb gevangen maar het blijft wel altijd een leuke anekdote 8)
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-11-2006 12:51

Met de korst vissen, een mooie aanbeet krijgen, aanslaan, drillen en dan op de kant zien dat je haak in z'n poeperd zit.
Da's pas vreemd! :o
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

15-11-2006 12:52

kevin diederen schreef:Met de korst vissen, een mooie aanbeet krijgen, aanslaan, drillen en dan op de kant zien dat je haak in z'n poeperd zit.
Da's pas vreemd! :o


Wacht jij zolang met aanslaan??
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

15-11-2006 12:53

Ik vind dat je er best mee op de foto kunt, etc.... Je vangt hem tenslotte toch?! Dat is mijn visie, maar goed, als je met voetbal op goal schiet en de keeper maakt een blunder oid, en hij gaat erin. Dan komt de goal toch ook op jou naam te staan ;)?! Leuke vergelijkenis he :P?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-11-2006 12:56

Bas Bakker schreef:
kevin diederen schreef:Met de korst vissen, een mooie aanbeet krijgen, aanslaan, drillen en dan op de kant zien dat je haak in z'n poeperd zit.
Da's pas vreemd! :o


Wacht jij zolang met aanslaan??


Haakje zat in zijn aars... Gewoon echt buiten. Alsof het beest met zijn aars naar de korst hapte terwijl ik echt zijn bek naar de korst zag happen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

15-11-2006 12:59

Ik vind de verklaring wel makkelijk daarvoor, namelijk:

De karper pakte je kost, spuugde hem vervolgens weer uit en daardoor ging de korst zinken, en op het moment dat hij wegzwemt sla jij aan waardoor die haak vol in zijn .... komt ;)! Tenminste dat lijkt me een van de logische verklaringen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-11-2006 13:04

Vies mannetje...

Als hij maar aan een karper-aars kan denken.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen