vangsten/ sessie's Augustus "06

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2006 19:55

Dennis,

allereerst hebben jullie best leuk gevangen. Echter vind ik het jammer dat een visser zich altijd wenst te meten aan de maten en de gewichten van de vis die hij heeft gevangen.

Een vis/visser wordt niet mooier danwel beter door te zeggen dat deze zwaarder weegt dan deze in werkelijkheid is. Ik kom te vaak dit soort jongens tegen langs het water en vind het behoorlijk storend worden.

Gewoon lekker vissen en als je een echte 30 ponder vangt, zorg er dan voor dat je goed weegt. Er zijn al te veel nep dertigers en veertigers gevangen die niet bestaan. Kijk maar eens naar de pracht van de vis en dan naar zijn gewicht. En wil je ervoor zorgen dat de vis mooi blijft, let dan wat beter op de wijze waarop je de vis op de mat neerlegd (vinnen plat onder lichaam)

Zie dit als positieve feedback!!

p.s hier nog een foto van de bovenstaande spiegel van 11.5 kilo. Dit was 2 jaar terug.......op ongeveer een pondje of 12 of meer voor zover ik mij kan herinneren...... :-? pond.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jordyopthof op 06-08-2006 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

06-08-2006 19:57

Die 37 ponder ook al is het LBS schat ik op 25 pond maximaal, meestal zit ik er niet ver vandaan. :wink:
To The Boat!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2006 20:01

Ben zelf net terug van een 2 daagse sessie. De tijgers werpen vruchten af. Helaas waren de vangsten niet zo goed als afgelopen week waarin het water steeds meer mooie karpers prijs ging geven.

In totaal 8 vissen weten te vangen met als mooiste een vis die aan aan zijde een rijen patroon vertoonde en aan de andere zijde een 100% spiegel was. Verder een aantal vissen boven de 12 kilo grens.

Jeroen en vincent, thnx voor de gezelligheid en de mooie vissen die van de stek werden weggekaapt tijdens de gezamelijke sessie :lol: :lol: :wink: :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

29 pond voor vincent! top
Laatst gewijzigd door jordyopthof op 06-08-2006 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2006 20:01

jordyopthof schreef:Dennis,

allereerst hebben jullie best leuk gevangen. Echter vind ik het jammer dat een visser zich altijd wenst te meten aan de maten en de gewichten van de vis die hij heeft gevangen.

Een vis/visser wordt niet mooier danwel beter door te zeggen dat deze zwaarder weegt dan deze in werkelijkheid is. Ik kom te vaak dit soort jongens tegen langs het water en vind het behoorlijk storend worden.

Gewoon lekker vissen en als je een echte 30 ponder vangt, zorg er dan voor dat je goed weegt. Er zijn al te veel nep dertigers en veertigers gevangen die niet bestaan. Kijk maar eens naar de pracht van de vis en dan naar zijn gewicht. En wil je ervoor zorgen dat de vis mooi blijft, let dan wat beter op de wijze waarop je de vis op de mat neerlegd (vinnen plat onder lichaam)

Zie dit als positieve feedback!!


ik geef je geen ongelijk dat een grotere vis niet altijd beter en mooier hoeft te zijn, de karper van 6kg vind ik persoonlijk ook veel mooier dan de grotere.
Maar deze weger was gloednieuw en hiervan hadden wij niet verwacht dat deze in lbs zou rekenen.
hoe bedoel je trouwens? vinnen plat onder lichaam?

mvg dennis.
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2006 20:02

Wim hanegraaf schreef:Die 37 ponder ook al is het LBS schat ik op 25 pond maximaal, meestal zit ik er niet ver vandaan. :wink:


kijk dat moet je zelf weten wat je wel of niet gelooft maar het levende bewijs van 2 voorbijgangers is voor mijn ogen genoeg.
en de vis is 3maal gemogen om verkeerde gewichten te voorkomen.
ondanks het incidentje van lbs :wink:
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2006 20:20

en kan trouwens iemand mij het verschil tussen pond en lbs vertellen?
ik heb het nu ongerekend via een website van lbs naar kg.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

06-08-2006 20:26

dennis van vliet schreef:en kan trouwens iemand mij het verschil tussen pond en lbs vertellen?
ik heb het nu ongerekend via een website van lbs naar kg.


1 kilo = 2 pond
1 kilo = 2.2 lbs (engelse pond)

dat is het verschil..

lbs is altijd 10% meer dan pond
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2006 20:45

ok bedankt,

ik heb de fotos verwijdert omdat mensen de gewichten niet geloven.
of mensen gunnen het je gewoon niet, ik zla eerlijk zijn de fotos zijn verkeerd gemaakt waardoor ze waarschijnlijk kleiner zijn dan ze lijken.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

06-08-2006 20:47

Schijt hebben aan wat anderen denken Dennis. Je bent niemand een verklaring schuldig.

Foute zet om daarvoor je foto's weg te halen.

En het kan gebeuren dat je vis kleiner lijkt op je foto's.

Neem nou deze foto van mij:

Afbeelding

Geloof het of niet, deze vis woog 28 pond. Als ik het zo zou zien zou ik ook niet zeggen dat het 28 pond zou wegen. Had em eerder op een 20 ponder oid geschat.

Wat ik ermee bedoel is, haal niet je foto's weg omdat anderen onenigheden hebben met jouw foto's.
Laatst gewijzigd door Mourad Aviara op 06-08-2006 20:59, 3 keer totaal gewijzigd.
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2006 20:48

misschien wel misschien niet, maar hierdoor verraad ik ook mijn stek verder niet en ken ik gewoon de grote blijven vangen :wink:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-08-2006 20:50

Dennis,

Je hebt het naat 't zin gehad, da's het allerbelangrijkste.

MVG

Klaas
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2006 20:51

Klaas van den Herik schreef:Dennis,

Je hebt het naat 't zin gehad, da's het allerbelangrijkste.

MVG

Klaas


ja das zeker waar daar gaat het natuurlijk vooral om, maar zag hier dat mensen hun gevangen karpers posten.
En dat leek mij ook wel een goed idee, maar goed blijkbaar niet
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

06-08-2006 21:24

gewoon zonder gewichten volgende keer,
ontopic hf
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2006 21:32

Beste Dennis,

Jammer dat de foto's weg zijn. Ik post echter liever foto's met een algemene tekst en soms met en meestal zonder gewicht.

Een mooie plaat zegt veel meer dan die 2 cijfers onder die plaat.

Over ''je'' stek. Daar kun je je kont niet keren of er zitten al 4 andere vissers op je stek, aan de overkant of stiekem tussen de bosjes.
Dus over een ''onbekende stek'' Bekendste van regio r'dam zullen we het maar niet hebben.

Vang er lekker je visjes en als je wat info wilt kun je die middels pb krijgen. Maar feit blijft wel dat dat spiegeltje die 20 nooit niet eens tipt.....


Tips:

Weeg ik NL ponden.
Weeg eerst je weegzak en zet dan je weger op de 0 stand.
Weeg de vis
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

06-08-2006 21:35

Dennis,

Het is niet dat we je de vissen niet gunnen, maar de vissen die jij hebt gevangen heb ik vorig jaar ook gevangen, en ik heb vrijwel het hele bestand op dat water al een keer in mijn handen gehad. De stek waar jij zit te vissen die kent de hele wereld al. Het LBB :lol: is namelijk erg bekend. Desondanks,leuk gevangen!!

Verder wil ik je nog een tip meegeven. Als je weegt hang je eerst je onthaakmat aan de klok, draai het knopje nu naar NUL en haal je mat eraf. Plaats je vis erin en weeg hem opnieuw, nu weet je wat de vis weegt.

PS, foto's gewoon laten staan kerel. Oh en voor ik het vergeet, als je volgende keer een vis vang ga dan rechts tegen het riet zitten, dan herkennen ze je stek ook niet :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

06-08-2006 21:36

He arie je was me net voor...


OKE BACK ON TOPIC ALLEMAAL!!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

06-08-2006 21:45

Dennis,

Gewoon lekker vissen. Blijkt wel weer dat je meteen gezondigd wordt als je eens wat laat zien op het forum.

Heb de foto niet gezien, maar gezien een aantal reacties kan ik wel inschatten waar iedereen over zanikt.

Gewoon lekker genieten, lekker hengelen.

Groet,
Frank
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2006 21:47

Jeroen Hof op't schreef:Dennis,

Het is niet dat we je de vissen niet gunnen, maar de vissen die jij hebt gevangen heb ik vorig jaar ook gevangen, en ik heb vrijwel het hele bestand op dat water al een keer in mijn handen gehad. De stek waar jij zit te vissen die kent de hele wereld al. Het LBB :lol: is namelijk erg bekend. Desondanks,leuk gevangen!!

Verder wil ik je nog een tip meegeven. Als je weegt hang je eerst je onthaakmat aan de klok, draai het knopje nu naar NUL en haal je mat eraf. Plaats je vis erin en weeg hem opnieuw, nu weet je wat de vis weegt.

PS, foto's gewoon laten staan kerel. Oh en voor ik het vergeet, als je volgende keer een vis vang ga dan rechts tegen het riet zitten, dan herkennen ze je stek ook niet :wink:


ik heb de vis gewogen in een weegzak, eerst de weegzak eraan gehangen en toen de de weger op 0 gezet.
maargoed je zal mij nooit horen liegen over de gevangen vissen in gewicht, daarbij stond mijn pa ernaast die al over 20 jaar karpervist.
en toen die in het net zat zei die al dat het 30+ was.
ondanks dat misschien de foto op de verkeerde manier is genomen en je de vis misschien niet goed kon zien en daardoor het misschien een kleinere leek.
ik gaat hier niet over verder :)
maakt me allemaal niet zoveel meer uit, net zoals er dernet al werd gezegt, je hebt lekker gevist en daar gaat het toch om.

maar goed het LBB is inderdaad al erg bekend.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

06-08-2006 21:49

Succes kerel :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2006 21:51

jordyopthof schreef:Beste Dennis,

Jammer dat de foto's weg zijn. Ik post echter liever foto's met een algemene tekst en soms met en meestal zonder gewicht.

Een mooie plaat zegt veel meer dan die 2 cijfers onder die plaat.

Over ''je'' stek. Daar kun je je kont niet keren of er zitten al 4 andere vissers op je stek, aan de overkant of stiekem tussen de bosjes.
Dus over een ''onbekende stek'' Bekendste van regio r'dam zullen we het maar niet hebben.

Vang er lekker je visjes en als je wat info wilt kun je die middels pb krijgen. Maar feit blijft wel dat dat spiegeltje die 20 nooit niet eens tipt.....


Tips:

Weeg ik NL ponden.
Weeg eerst je weegzak en zet dan je weger op de 0 stand.
Weeg de vis


ja das misschien wel een idee ja gewoon de foto plaatsen zonder gewicht.
en over de stek heb je gelijk ja, wij hebben vissers afgelost en andere vissers ons ook weer dus de stek is idd goed bekend.

laten we erover op houden en weer verder gaan waar de topic voor stond.

Mvg.

Dennis
patrick bruin
Berichten: 88
Lid geworden op: 04-02-2005 11:44
Locatie: den haag

06-08-2006 21:58

Paul van de Wiel schreef:nette vissen patrick!



thanks paul.
mvg.patrick
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

06-08-2006 22:03

Ja dennis zet je foto's gewoon terug man,waren echt mooie vissen,en maakt niet uit hoeveel pond/lbs of kg ze waren hoor :wink:
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

06-08-2006 22:12

Wat een gezeik weer over gewichten ...

Laat het gewicht lekker in het midden

J&J , jullie weten allebei hoe zwaar die vissen zijn, maakt het toch allemaal niet uit wat voor eerlijke/oneerlijke cijferstjes erbij staan..
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

06-08-2006 23:14

Damn, en ik wou al vragen waar ie zo'n grote onthakingsmat vandaan haalde :D
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

06-08-2006 23:44

Wouter,

Naar bed jij :lol: :lol:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding