Vangsten/Sessies April 2006

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

15-04-2006 19:57

Ja dat stukje tekst dat ik schreef komt bij velen bekend voor. Gezelliheidsvissers, mooie term jongens, ik noem ze zelf zonnebrandcreme vissers :lol: .

Nee, geef mij maar 600 hectare water, keiharde rukwinden, schuimkoppen op de kant, vast genagelde banksticks, 150 gram lood, mijn polyester boot, met fishfinder en electro motor, 300kilo voer,,,,en loei harde RUNS...

Dan ben ik in mijn element, daar zie je geen gezelligheidsvissers. Die omstandigheden zijn ook totaal niet gezellig, nee,,, buffelen voor je vissen, werk aan de winkel, tijd voor stilzitten er niet bij en geen zwemmende colaflessen met vastgehaakte vissen eronder. :lol:

Dat is pas vissen!!!. Er bij zeggende dat ik éénieder respecteer die de zelfde beleving mag voelen en respect toont voor deze prachtvis en zijn daarbijhorende natuur, of dit nu op groot water is of op een mooi druk bezet water. Het gaat om passie.....

Misschien hoort dit wellicht hier niet tussen, maar bij vangsten op datum moest ik mijn ei kwijt.
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

15-04-2006 20:22

waarom zoveel verbaasde topic-gangers ?? Volgens mij is dit al wel wat jaartjes bekend. Deze mensen verzamelen zich vaak in de wel bekende aangelegde parken met karper tot 14 pond, ook wel recreatieparken genoemd. Ja ach en als je een recreant combineert met een 'visser' dan krijg je dit soort taferelen :wink: . Ik keur het zeker niet goed hoor maar is toch al een hele tijd bekend hoor. Gelukkig zit dit soort volk vaak in één park maar ik heb wel veel medelijden met de vissen zelf ! :cry:

met oude koeien uit de sloothalende groet...

wouter !
Lex Roording
Berichten: 396
Lid geworden op: 02-12-2004 11:50

16-04-2006 07:53

Gezelliheidsvissers, mooie term jongens, ik noem ze zelf zonnebrandcreme vissers

Ik noem ze maar; Peppie en Kokkie vissers 8)

Morgen de hele dag vissen, op nieuw water, dus nieuwe kansen :D

Gr. Lex :D
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan: KSN!
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

16-04-2006 08:51

ik ga het proberen hopelijk lukt het deze keer wel :lol:

Afbeelding

19 pond deze is an donderdag op vrijdag nacht
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Lex Roording
Berichten: 396
Lid geworden op: 02-12-2004 11:50

16-04-2006 09:16

Mooi visje Jaime :D Op naar de volgende 8)

Gr. Lex :D
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan: KSN!
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

16-04-2006 09:35

ik ga 't vanacht weer is proberen !
hoop toch wel me 3de 20er van het jaar binnen te halen,

met afwachtende groet

wouter !
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

16-04-2006 11:24

Eerste karper van het jaar is binnen. Gevangen tegen 20.00h en het regende dan ook nog eens, ik was zo verstompd dat ik na 2 sessies blanken toch een karpje kon vangen dat ik hem vergat te wegen!!
Maar ik schat hem niet groter dan 4 à 5 kg. Maar mijn aantal staat toch al niet meer op nul en ik was er meer dan blij mee. Het verslag van mijn sessies is hier te bekijken http://users.telenet.be/carpfather/april.htm
Nu zullen de grote wel volgen, alleen dat gesloten seizoen hè verdorie

greetz,
Joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

16-04-2006 13:32

net terug van 2 nachten vissen ook helemaal niks. En tijdens opruimen zat er een brasem aan :evil:
3 brasem totaal in 3 nachten vissen. goed begin van het jaar.

mvg jaimy dijkhuizen
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

16-04-2006 15:51

De eerste serieuse sessie's van dit jaar alleen nog maar bijvangsten gehad in de vorm van dikke zeelten :lol:
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

16-04-2006 16:00

net terug van 4 nachten op de plas, het zat weer aardig vol en er is erg weinig gevangen aan de kant waar ik zat.

toch nog 3 vissen gevangen tot 12,5kg! en 2 schoten onder de dril los. achter elkaar!!!! het hele jaar gaat het goed en dan in eens schieten er 2 los! zomaar zonder een zichtbare reden! shit happens!


vrolijk pasen!
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

16-04-2006 19:05

hopa 6 kroeskarpers van 20 cm(nieuw water) en 1, 7 pond schub karper
mvg Jaime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

17-04-2006 10:27

wat heb ik een ongelovelijke klotenacht achter de rug !! Lang leven de politie hoor super die gasten+potten... Ik denk dat je beter op straat ken hangen en ouwe vrouwtjes in mekaar slaan dan een mooie(nu tijdelijk verpeste)hobby uitoefenen waarmee je niemand kwaad doet en eigenlijk alleen maar bijdraagd aan de maatschappij. Al die btw over al die visspullen is aardig wat !

Ik zal even een klein verslagje van deze 'sessie' laten zien:

Na het standaart (maar toch lekkere) paasontbijt konden binnen een drie kwart uur die auto in. We konden voor het eerst in tijden weer is met de auto gebracht worden, normaal altijd met de kar ! Na alles in de auto te hebben gegooid konden we vertrekken. Naar een aardig groot water. Na 20 minuten waren we op de plaats van bestemming. We wouden deze keer in de oost-hoek van het water gaan zitten. Maar dat was alweer de eerste teleurstelling........zat al iemand, teleurstelling nummer 1.
Om de andere stekken van deze plas te kunnen bereiken moest je ook een heel stuk lopen of met de auo het fietspad op. We kozen voor het laatste aangezien er verder niemand zat te vissen dachten wij dat ze niet snel zouden komen ( ook de eerste keer in ons leven dat we op het fietspad hebben gereden met een auto). Aangekomen op de stek gooien ze alles in hoogtempo de auto uit en na 2 minuten ligt alles op de auto. Dan komt frustratie nummer 2 ! Daar komt een mooie witte gekleurde met blauwe en oranje gestreepte dikke mercedes. Ook wel bedrijfsauto genoemd. Daar gaat je BTW !! Eerst ging de 'vriendelijke' meneer met mijn vader praten dat het natuurlijk niet kon met de auto het fietspad op maar hij mocht volgens hun van geluk preken, want hij kwam er met een waarschuwing van af. Na met onze vader te hebben gepraat komen ze naar ons toe (aap+pot). We moesten onze vergunning laten zien, we waren nog geen eens aan het vissen maar dat even terzijde. Vergunningen waren volgens hun in orde. Na ze terug te hebben gekregen kregen we de vraag tot hoelang we bleven zitten. Hierop gaf me broer dit niet nadenkende antwoord : tot morgen ochtend.....slim !!
De enige regel die hun weten is wanneer je mag nachtvissen en dat was het nu zeker niet ! Daar kwam natuurlijk het standaart verhaaltje en ze zouden het doorgeven dat wij zaten te vissen en als we er nog zaten dan konden we een dikke prent krijgen. Je kan het natuurlijk van de positiefe kant bekijken, want we hadden geen boete gekregen maar zo wil ik het niet bekijken. 'T zijn en blijven gewoon in en in trieste personen, die tegenwoordig niet meer weten wat boeven zijn.
Na deze controlen hebben we maar besloten om alles weer in te laden en het ergens anders te proberen. We besloten om op een groot water vlakbij te gaan. Na 10 minuten komen we weer aan op bestemming. Om een verhaal even kort te maken , we halen alles uit de auto en zetten alles op. Afijn na 3 uur konde we dus eindelijk even op onze ass zitten ! We werden vergezeld door nog 4 andere tenten (wij lagen trouwens onder de plu). Deze vertrokken na 3 uur en daarvoor in de plaats kwamen er op andere plekken weer in totaal 4 tenten voor in de plaats. Na overdag heerlijk te hebben gezeten word het donker en na een uur lagen we in onze slaaphoezen. Dan volgt de grootste frustratie nummer 3 !!!!! Het is kwart over 12 en ik hoor wat stemmen. Ik denk eerst dat het een droom was maar na even goed in me ogen te hebben gevreven bleek het toch echt te zijn. Ik hoor iets van 'je maatje ligt zeker nog te slapen' en ik hoor me broer zeggen ''ow , je bent niet de eerste vandaag!". Nou , ik wist genoeg. Weer een #_%)(&*#%)&###$+) agente ! Bleeeeuueueueueehh . Om misselijk van te worden. Ik denk bij mezelf wat zijn het ook ongelovelijke gluiperds ! Erder deze dag waren er ook al 2 politie-auto's komen met waarschijnlijk dezelfde debiel erin. Maar op de tijdstippen toen zij kwamen konden ze ons niet pakken op nachtvissen. Dit om even aan te geven dat het meeste van dit volk zwaar triest is. Op een gegeven moment komt die pot bij mij voor de paraplu staan om weer een standaart verhaal te houden en voor de papiertjes. Ook deze keer waren ze volgens haar in orde ! Maar dan komt natuurlijk weer de enige regel de ze kennen: nachtvissen. Het was onderhand kwart over twaalf en ze stond al een kwartier hier. Dus goed gepland , ken ze ons zeker pakken voor nachtvissen ! Nar het verhaal aan te hebben gehoord kregen we ook deze keer weer een waarschuwing . Maar we moesten wel om kwart over één weg zijn. Zwaaaaaaaar klote.
Na allerlei oplossingen te hebben proberen te zoeken kwamen we uiteindelijk toch maar uit op om onze vader te bellen. Die zal wel balen net als ons ! Hij zou ons wel gelukkig op kunnen halen. Na alles opgeruimd te hebben komt onze vader en kunnen we alles erin gooien. In de auto horen we dat me vader ook nog een tijd achterna is gezeten naar een motor...... die net als die andere politie-mongolen gewoon op zoek waren om te kunnen gallen. Op de terugweg komen we ook nog 2 van die dikke mercedessen tegen. Zijn dus lekker bezig.

Ik zal wel wat commentaar krijgen hierop, maar dat maakt me geen reet uit ! Dus doe wat je niet laten kunt......

de ballen ! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

17-04-2006 10:51

Nou als ik het zo eens lees hebben de "aap" en de 'pot" zoals jij ze noemt je toch wat euros uitgespaard.
Regels zijn regels hoe krom ze soms ook zijn, en als ze echt hadden willen schrijven hadden jullie er 2 gehad....
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

17-04-2006 10:56

Natuurlijk hebben we 'geluk' gehad. We hadden bij mekaar een boete van zo'n 400 euro kunnen krijgen en dat is niet overdreven. Maar van die kant bekijk ik het niet. Regeltjes zijn regeltjes maar waar slaan die regeltjes op ? Door die regeltjes moet ik risiko lopen op een boeten omdat ik simpelweg snachts wil vissen. Je leert er wel mee leven maar eigenlijk slaat het allemaal nergens op ! Daarom moeten die regeltjes ook snel verandert worden. Als ze zo door gaan met controleren ik dit jaar voor mij toch aardig verkloot !

met nog steeds balende groet,

wouter...
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

17-04-2006 11:05

wouter,

je vraagt om commentaar... ik wil wel één statement voor je maken hoor

"je bent zielig"

Frank
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

17-04-2006 11:05

Ik snap je frustratie wel, maar die regels zijn nou eenmaal zo. Ook ik neem het altijd niet even nauw met de regels, maar ik weet wel welk risico ik neem... Vis nu al 10 jaar lang nachten en ben nog nooit bekeurd, maar ik weet zeker dat het nog wel een keer gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
raymond de man
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-03-2005 12:16
Locatie: zuid holland

17-04-2006 11:09

Ik zelf vis ook al tig jaar het hele jaar door maar weet wel waar ik het kan doen.
En dat is zeker niet in deze omgeving.
Eerste keer dat ik dat deed buiten het seizoen nachtvissen was gelijk raak.
En op de wateren waar ik het altijd heb gedaan nooit controle gehad.
Dus rij er wel een stukje voor :D



mvg ray
my lifestyle determines my deathstyle.

R.I.P. CLIVE BURTON
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

17-04-2006 11:13

Het is ook maar net hoe je je opstelt, ben wel meerdere malen gecontroleerd midden in de nacht buiten het seizoen, maar kwam er toch steeds weer met een waarschuwing vanaf.
Gebruikersavatar
raymond de man
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-03-2005 12:16
Locatie: zuid holland

17-04-2006 11:17

Is mij niet gelukt toen :D
Maar goed ik weet dat het niet mag en als ik dan toch doe tja dan riskeer ik een boete.
Maak daar ook geen probleem van.
Ben 2 jaar geleden hier naar toe verhuisd maar rij toch elk weekend weer terug naar me oude woonplaats om te vissen daar kan het.



mvg ray
my lifestyle determines my deathstyle.

R.I.P. CLIVE BURTON
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

17-04-2006 11:21

wouter de roos schreef:Heel lang zeik verhaal van wouter....


Luister maat, als je niet mag nachtvissen daar waarom doe je het dan?
Je weet dat wanneer je controle krijgt je op ken souten en of een bekeuring krijgt.
Wetten zijn nou eenmaal wetten, en daar kan je vrij weinig aan doen.

Als jij te hard rijd krijg je ook een bekeuring van meneer agent, ookal is het een weg waar het makkelijk kan.
Je weet wat de consequenties zijn als je iets doet wat volgens de wet niet mag, zo simpel is het.

Je hebt nog geluk gehad dat de desbetreffende agenten geen PV hebben uitgeschreven.

Ik vind je iig een ongelovelijk zielig figuur, omdat je hier nu komt `uithuilen`.

Maargoed dat is dan mijn bescheiden mening.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

17-04-2006 11:27

Ik vindt het op zich te ver gaan om Wouter als zielig te betitelen, vergeet niet dat hij pas 15 jaar oud is, noem het maar jeugdige ontwetenheid.
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

17-04-2006 11:29

hoeeeioew , we zijn vel op het board vandaag :wink:
Ten eerste mag je op dat water wel nachtvissen maar niet nu , vanaf 1 juni pas weer. Vis jij alleen in die drie aangewezen maanden snachts op karper ? Lijkt me van niet maar kan het mis hebben.
Verder ben ik ook niet boos over dat ik gecontroleerd ben maar vooral door de manier waarop ! Dat ze overdag langs komen rijden en je niet aanspreken en 's nachts snikie langs komen. Tuurlijk regels zijn regels en je leert er mee leven maar ik kan er gewoon niet over uit dat je niet gewoon 12 maanden per jaar mag nachtvissen! Dat je je hobby eigenlijk laat belemmeren door deze vervelende regeltjes. Maargoed ik stop nu ...

groeten
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

17-04-2006 11:30

Op openbaar vaarwater mag je 12 maanden per jaar nachtvissen
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

17-04-2006 11:36

ik weet , ik begin ook steeds meer de neiging te krijgen om die kant op te gaan !
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

17-04-2006 11:56

Afbeelding

21,2 kg.
8)