temperatuur

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
jacco noordermeer

14-11-2005 12:05

tsja bij mij is het gebeurt denk ik
vorige week was de water temperatuur nog 12,5 gr
nu is het 10 gr

afgelopen nacht was het weer redelijk koud en ik verwacht dat het alweer 0,5 tot 1 gr gezakt is

hoe is het bij jullie??
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

14-11-2005 12:16

Vorige week had ik nergens last van, deze week moet ik het nog ondervinden.
jacco noordermeer

14-11-2005 12:19

[quote="elco kuipers"]Vorige week had ik nergens last van, deze week moet ik het nog ondervinden.[/quote]

ik heb het al ondervonden helaas

nu al 3 nachten geblankt :wink:
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

14-11-2005 12:57

Hey Jacco,

Op het water waar ik de afgelopen 2 maanden aan 't vissen ben, is de water temperatuur nog gelukkig boven de 10 graden, maar afgelopen zaterdag/zondag was het al iets gedaalt in vergelijking met oktober... het schommelt nu rond de 13 graden..

Het water is dan ook niet zo heel groot, ongeveer 3/4 ha en met een gemiddelde diepte van 3meter, zonder echt kuilen/gaten..

Voor komende winter heb ik een ander water op het oog, dit is een stuk groter 13ha (vierkant) en qua bodemstructuur zou het een luchtfoto van de alpen kunnen zijn.
De gemiddelde diepte is ongeveer 12 meter en er zijn dieptes van over de 20meter, tot 25 meter die wij hebben gevonden op de dieptemeter.. via de duikvereniging heb ik vernomen dat de taludverhouding 1:4 is..

Wat ik me nu afvraag is, is het niet zo dat op bepaalde diepte (bijvoorbeeld vanaf 10meter) de temperatuur vrij constant is.. omdat hier de zon niet meer komt. Het water is wel zeer helder.. in de zomer kan je tot zeker 5 meter op de bodem kijken..

Ik weet dat de wind wel invloed heeft op de stromingen die er zijn, maar heb je ook niet zoets als spronglagen (correct me if I'm wrong) of is dit alleen op rivieren..

Heeft iemand hier ervaringen mee want mijn vismaat en ik komen er niet echt uit.. we zijn allebei nog een leek op dit gebied.. hopelijk na deze winter al minder :P

mvg erik

misschien moet t bij discussiehoek, maar zag dat hier al een topic over temperatuur was gestart..
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

14-11-2005 16:31

Jacco,

begin het ook te merken hier ( aan de vangsten ), dit weekend aanzienlijk minder gevangen als de weken ervoor, we hadden er nog wel 4 ( met z'n 2en ) op een nachie maar de aastijden zijn daarbij ook aan het verschuiven ( vanaf 1.00 tot 6.00 niks meer kunnen vangen ) temperatuur genmeten en was hier ook 10 graden.

denk dat ik vanaf volgende week maar gewoon 's ochtends ga beginnen i.p.v. 's nachts of 's middags tot middernacht.
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

15-11-2005 23:56

jacco noordermeer schreef:
elco kuipers schreef:Vorige week had ik nergens last van, deze week moet ik het nog ondervinden.


ik heb het al ondervonden helaas

nu al 3 nachten geblankt :wink:


Pff, das kut. Achja, de aanhouder wint, straks heb je een mooie winterbak.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

16-11-2005 10:35

Ik had afgelopen vrijdag op zaterdag nog een leuke vis, die onverwacht kwam. Het water was 11,5 graden. :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

16-11-2005 12:22

Jacco,

Gewoon doorgaan nu, juist nu. Watertemperatuur gaat nu serieus dalen. Vissen gaan echt nog wel even met de kop naar beneden.. Watertemperatuur zegt me toch al weinig in het najaar, vangsten lopen meestal gewoon door tot ruim januari zolang er maar geen ijsperiode komt, natuurlijk is dit op elk water anders en moet je wel weten waar ze liggen in de winter. De watertemperatuur is hoogstens voor de te voeren hoeveelheid en het overschakelen op de winterbol van belang voor mij.


Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

16-11-2005 13:20

welke wateren zijn op het moment nog het warmst een klein ondiep putje of die grotere diepere plassen ???
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

16-11-2005 14:24

Wat denk je zelf?





































Diepe putten he!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-11-2005 15:12

Elco,

Nu kom ik net kijken.
<---

Maar de watertemp in de vijver van Jacco was idem als de temp. in de linge.

MVG

Klaas
Arjen Uitbeijerse
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-03-2005 19:01
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

16-11-2005 15:31

Misschien dat het komende week wat slecht zal zijn maar er komt absoluut nog een goede periode aan. Op veel wateren moeten er toch nog een aantal vissen aan gaan geloven, zeker als we nog paar keer zuid-westen wind krijgen.

Niet dat het nu niet kan, hoorde gister weer van iemand, die erg goed ving
op een ondiepte van een groot diep meer, af en toe zijn die vissen raar ook.....

Good angling
jacco noordermeer

16-11-2005 15:40

[quote="Klaas van den Herik"]Elco,

Nu kom ik net kijken.
<---

Maar de watertemp in de vijver van Jacco was idem als de temp. in de linge.

MVG

Klaas[/quote]

linge is zelfs 1gr kouder :wink:
vijver temp nu + 9,5gr :-?

als ik wist waar ze de winter doorbrachten zat ik er nu te vissen heren :wink:

aangezien dit geen plasje is maar een riviertje van vele km lang valt het niet mee om ze te vinden
als er wat meer mensen zouden vissen in de winter hoorde je tenminste nog eens iets :wink:
Plaats reactie