Leuke sessie

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

26-09-2004 15:51

Hallo mensen !
Ik Heb vanacht maar eens een nachtje gevist, hieronder een klein verslagje daarvan.

18:00 Aangekomen op de plaats van bestemming, eerst even m'n tent opgebouwt. En daarna mij hengels opgezet en in gegooid, mijn linker hengel ging met een singel hookbait naar het midden van de plas. En mijn rechter ging 3 meter naar rechts en 2 meter uit de kant, met eerst even wat zachte mais uit blik er aan en wat bij gevoerd. Na een kwatiertje had ik al wat tikken op mijn rechter hengel maar werd nix. Na 2 uurtjes (dus 20:00) heb ik mijn rechter hengel even opnieuw in gegooid, en meteen wat boilies bijgevoert voor de nacht. Maar naar een uurtje geen tikje beet gehad. Om 21:00 mijn linker en rechter hengel binnen gehaald, en aas ververst ook nu ging ook aan mijn linker hengel ook een boilie en deze werd weer geplaatst op de stek die ik een uurtje daarvoor al had aangevoert met boilies en mais, en er werd weer wat bij gevoert. En mijn rechter hengel ging weer naar het midden. Daarna ben ik nog even wakker gebleven en daarna in slaap gevallen. Het regende hard en waaide ook niet echt zacht. En dan op eens word ik wakker van een gillende pieper en ik vlieg mijn tent uit, en opeens hoor ik nix meer :-? maar hoor gelukkig nog wel mijn slip gieren van mijn rechter hengel ik pak de hengel op en hoef aleen even de baitrunner er af te zetten en een klein tikje te geven, en ik heb de vis in een vrij korte dril van zo'n 15 minuten kan eindelijk een mooie spiegel landen. Ik heb de vis gezakt, en de hengel weer uit gegooid. En ben weer gaan slapen s'ochtends word ik tegen 07:00 wakker, en heb voor de rest van de nacht geen tikje beet gehad. Even kijken of alles goed was met de vis, en toen heb ik maar een hengel gepakt en daar een engelse pen aan gemonteerd en ben gaan vissen met wat mais, en meteen kreeg ik al een fikse aanbeet en de pen schoot weg maar helaas sloeg ik mis en zag een groote kolk. En weer gauw de hengel er in gegooid, en wat mais er bij. Kreeg even later weer beet en de pen liep langzaam weg ik sla aan en een brasem van een cm of 20 brasem weer terug in het water. En ff in m'n tentje gaan liggen na een uurtje weer de pen gepakt, en weer meteen naar dat ik had in gegooid kreeg ik een opsteker en daarna schoot ie meteen weer weg ik sla aan weer mis! :( meteen weer in gegooid schiet de pen weer weg en sla aan en hangen maar helaas was dit een brasem van cm of 60. Maar ja is beter dan nix, met vollemoed weer de pen tewater laten gaan na een kwatiertje schiet de pen als een vuurpijl weg en trekt de vis mijn hengel behoorlijk krom en ik dacht eindelijk toch een karper te hebben gehaakt maar meteen toen ik dat dacht kwam ik er achter dat dit een weer een super brasem was, maar had hem aleen niet in z'n bek gehaakt maar in z'n staartvin :( :-? vis in het water ondaan van mijn haak en zwom zonder enig probleem weer weg. Toen heb ik het vissen met de pen maar voor wat het was gelaten, en ben langzaam gaan opruimen en naar huis gegaan. Voor mij was dit wel een mooie sessie

Sorry voor de lees tekens en fouten, als ze niet goed zijn ik ben daar helaas niet zo goed in :oops:

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

26-09-2004 16:35

Die gezakte vis...hangt die er nog steeds?
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

26-09-2004 17:11

[quote="John Dobbe"]Die gezakte vis...hangt die er nog steeds?[/quote]

Ooh nee kats vergeten :oops:

Nee grapje ik was ff vergeten te zeggen in mijn verhaal dat ik mijn moeder had gebeld om foto's te komen maken maar het was nog tevroeg en toen heeft zo man die mij vroef of ik wat gevangen had ff foto's gemaakt :wink:

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

26-09-2004 17:15

En is die foto ook nog ergens te aanschouwen?
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

26-09-2004 18:07

Even een vraagje :

Je vang die vis vervolgens zak je hem prima neits mis mee, maar vervolgens zeg je dat je om 7 uur uit je tent bent gegaan en heb gekeken of alles goed was met die vis en bent toen gaan pennen :o
daarna ben je weer in je tent gaan liggen en die vis hang daar maar, om 7 uu ris het toch licht genoeg om een goede foto te maken en anders om 8 uur toch al ??

Owja wat is een lange dril bij jou ? als een korte en snelle dril bij jou al een kwartier duurt :roll:
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

26-09-2004 19:02

Hij zei toch dat er niemand was voor de foto
Voer en vang!!!

I love BTW
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

26-09-2004 19:24

[quote="Pim Dijkgraaf"]Hij zei toch dat er niemand was voor de foto[/quote]

Zal Gerrit misschien toch maar eens aan een zelfontspanner moeten denken.
Scheelt weer een aantal gestreste karpers :roll:

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

26-09-2004 20:59

[quote="Ron Som"][quote="Pim Dijkgraaf"]Hij zei toch dat er niemand was voor de foto[/quote]

Zal Gerrit misschien toch maar eens aan een zelfontspanner moeten denken.
Scheelt weer een aantal gestreste karpers :roll:

Ron[/quote]

Hallo Ron ik was inderdaad al aan het kijken voor een selfontspanner ik heb er wel een op mij camera maar ik moet nog zo'n scroefdraadje kopen om hem op een bankstick te zetten en als ik dan even oefen zal het vast wel lukken en scheelt het wel een paar gestreste karper daar heb je cker gelijk in.

Bart-Jaap

Bij mij is een lange dril langer als 15 minuten ik dril liever iets te zacht dan te hard mischien duurt het weat langer maar ik heb liever niet dat de lijn knapt en dat de vis met een onderlijn in z'n bek zwemt of de bek uitscheurt.

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

27-09-2004 09:12

Beste Gerrit,

Gefeliciteerd met je vangst, is het de spiegel in je avantar? Ook ik wacht liever iets langer (natuurlijk wel zo snel mogelijk, een vis tot de middag in de zak laten hangen is bij mij ook uit den boze) bij een grote vis (wanneer de fotograaf wat later kan komen) dan een foto te maken met een zelfontspanner. Kan niemand foto's maken dan wordt het de zelfontspanner bij voldoende licht. Oh, en het gros van mijn vissen zak ik zowiezo niet af, enkel de fotovissen van boven de dertig.

Ron/Bas: Waarom zou een goed afgezakte vis (de richtlijnen is al genoeg over geschreven) gestrest moeten raken van bijv. 5 uurtjes in de zak in plaats van 4 uurtjes? Oh Ron, een mat scheelt ook weer beschadigde karpers :o (ligt er een onder die vis in je avantar, dan heb ik niets gezegd!)
mvg

Bart van den Hurk
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

27-09-2004 11:58

[quote="Bart van den Hurk"]
Ron/Bas: Waarom zou een goed afgezakte vis (de richtlijnen is al genoeg over geschreven) gestrest moeten raken van bijv. 5 uurtjes in de zak in plaats van 4 uurtjes? Oh Ron, een mat scheelt ook weer beschadigde karpers :o (ligt er een onder die vis in je avantar, dan heb ik niets gezegd!)[/quote]

Bart,

1 seconde in de zak vind ik al teveel. Maar dat is mijn mening en heb weinig zin om weer een discussie aan te zwengelen.
Wat dacht je van een grote groene dikke natte grasmat?
En ja, deze vis is ook onthaakt op nog een extra mat:-)

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

27-09-2004 16:51

Hallo Bart het is niet de vis in mijn avater, de vis die ik had gevangen was iets kleiner maar cker niet minder mooi

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-09-2004 21:44

Leuk Gerrit,
byzonder aardig en attent dat je ons deelgenoot maakt van je nachtsessie.
Mooi hoe wij eruit kunnen halen hoe jij je visserij beleeft, blikkie maïs, engelse pen, lekker bezig zijn met vissen..

Jammer van de eerdere reactie's;
Lange dril, korte dril, zakken of niet, FOTOOTJE??
Ouwehoeren over wel dan niet gestreste vis??

Ik denk;
Dat er meer gestreste VISSERS zijn dan gestreste VISSEN!
Da's jammer, heel jammer!, voor de vissen en Vissers als Gerrit..

Dank U!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

27-09-2004 22:34

Mooi verhaal Gerrit.

Het enthousiasme springt er vanaf :D Die onbevangenheid is menigeen jaloers op, houden zo.

Groeten en succes,

Bas

P.s. Leontien van Moorsel maakt ook weleens een taalfoutje :wink:
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

28-09-2004 15:31

Mooi Heel erg bedankt voor jullie reacties Henk en Bas echt toppie dat ik (gelukig) ook nog leuke reacties krijg

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Plaats reactie