Zo ik heb donderdag en vrijdag nacht gevist.
Laten we beginnen met donderdag nacht. Ik viste op een zeer ondiep water en ving pas in de ochtend een schub van 14 pond. Erg leuk want het was mijn eerste vis op dat water. Supersterk en mooi lang en gespierd.
Toen vrijdagnacht. Een spannende nacht. IK was al om 1 uur smiddags aan het water om de stek voor te bereiden. Ik had de dag ervoor al driekwart emmer mais op 3 stekken gevoerd, alleen er moest nog een plek voor mijn tent gemaakt worden (jongens ik viste op een priveplas en ik had toestemming om daar en open plek te maken

) Toen dat klaar was kon ik prachtig op het puntje van een landtong vissen en zo het hele meer bestrijken. Ook dit was mijn eerste sessie aldaar en du was er weinig vertrouwen ondanks dat ik gevoerd had vantevoren. Toen ik bij het uitvaren mijn tweede hengel de dul (dol?? ik wet het niet) van mijn rechter roeispaan brak was dat klote want door de harde wind was het bijna onmogelijk om dan nog uit te varen. Met enig kunst en vliegwerk lagen dan uiteindelijk alle drie de hengels in het water en werd het tentje opgezet. Inmiddels was het al weer 4 uur en alles stond op scherp. Niet veel later een piep op mijn middelste en verste hengel de top trok krom en ik draaide strak. Meteen vloog de vis naar de andere kant vanhet meer en bleef zo maar evenwijdig aan mijn lijn zwemmen. Ik trok de vis van zo'n 140m uit de kant naar me toe en niet veel later lag er 4 pond naar mijn mening wilde of bijna wilde kaper in het net. Pure oerkracht dus.
Hierna weer uitgevaren en er werden nog 3 van dat soort oerstreke kleine karpers gevnagen. Toen om kwart voor 9 was het echt goed raak. 1 piep en weer de kromtrekkende top van de verste hengel. weer hetzelfde ritueel vamn de plas oversteken en naar de kant toe trekken. NU ging het echter wat lastiger. de vis was beresterk. Hij was helemaal geflipt van de paai en ik kreeg hem gewoon niet uitgedrilt. 1 uur en 10 minuten later (echt waar ik kon et niets aan doen

) Het gebeurt me anders nooit meestal binnej 10 min vaak zelfs maar 5, had ik hem in mijn net en kon ik een jawel 14 ponds schub onthaken. Hij had een staartwortel die ongeveer de hoogte had van de rest van zijn lichaam en dat verklaart ook waarom hij mij van die krampen in mijn arm bezorgde. OMdat het al donker was heb ik niet meer uitgevaren en doorgevist met 2 hengels. Sochtends kreet ik nog 1 run en ving ik een vis van 8 p en toen was het gedaan. Maandag nacht er maar weer heen en dan zien we wel wat het wordt!!!! Hopelijk geen urendurende drils meer
vang ze Bart