geknapte hoogspannings kabels.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

20-09-2003 23:26

Ik zal laatst lekker op de WC en het lich viel even uit en na enkele seconden weer aan. Dit gebeurde 4 keer. Wil ik de WC doorspoelen, loopt de stortbak niet meer vol.... geen water.....

Nu las ik vanmorgen in de krant dat er een gigantische kraan (schip) tegen een hoogspannings kabel aan ik gevaren die vervolgens geknapt is. Een stukje verder in het artikel staat dat er 150 KILOVOLT op die kabels staat. totaal waren er 4 geknapt en ik het water gevallen. Volgend de krant hebben enkele vissers deze ramp zien gebeuren en de kabels ik het water terecht zien komen. verschillende steden hebben tijdelijk zonder water en stroom gezeten.
Ik dacht meteen aan onze grote vriend.

Kan 150 kilovolt niet kwaat voor zo'n vis, het is tenslotte wel allemaal water!!!
Of merkt de vis daar niets van omdat ze geen aarde draad hebben?? (alhoewel er wel 4 geknapt zijn!!)
Kan iemand mij dit uitleggen?

Groeten,

Luuk

_________________
Nie Lulluh, Maar Bewaarzakke Vulluhh!!!
wel kijken op http://luukschenk.flappie.nl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: luuk schenkelaars op 2003-09-20 23:27 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

21-09-2003 09:36

Als het goed is zijn die hoogspanningskabels beveiligd. Zodra er een sluiting plaatsvind valt de spanning weg. tenminste, daar ga ik wel vanuit.

Bart
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

21-09-2003 17:27

Ik heb mij inmiddels laten vertellen dat als die kabels knappen dat de stroom meteen eraf valt en dat er dus geen stroom meer doorloopt. Maar nu vraag ik mij af dat als die kraan tegen die kabels aankomt, dat er toch een flinke stroom stoot op die boot komt te staan en dat schiet toch door in het water.....

Net niet zo goed snappende groet :???:

luuk

_________________
Nie Lulluh, Maar Bewaarzakke Vulluhh!!!
wel kijken op http://luukschenk.flappie.nl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: luuk schenkelaars op 2003-09-21 17:27 ]</font>
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

22-09-2003 10:04

Die stroom "lekt" dan toch direct weg.

Dit is toch ook hetgeen er gebeurd door de "aarde-draad" alleen nu wordt er direct heeeeeeeel veeeel "aarde gemaakt" door het water en grond onder water en zo.

Ik ben geen held met electro, maar ik kan me niet voorstellen dat er op die 4 kabels spanning blijft staan. En ach.... wat is nu 4 x 150 kilovolt nou op een watersysteem van ik weet niet hoe groot oppervlak.



MVrGr;

WouteR StegginK
Plaats reactie