SKP uitzetfonds!

Plaats reactie

Zouden karper uitzettingen moeten worden betaald uit de contributie van de vispas?

Peiling eindigde op 25-09-2011 13:53

Geheel
7
14%
Gedeeltelijk
8
16%
Niet
1
2%
Door Sportvisserij Nederland
1
2%
Door Federaties
4
8%
Door Hengelsportverenigingen
3
6%
Door de drie bestuurslagen samen
9
18%
Door karpervissers zelf
2
4%
Er moet alleen spiegelkarper worden uitgezet
0
Geen stemmen
Er moet alleen schubkarper worden uitgezet
0
Geen stemmen
Een combinatie van Spiegel en Schubkarper
14
29%
Er moet geen karper worden uitgezet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 49
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

26-08-2011 13:53

De KSN probeert om met Sportvisserij Nederland een uitzetfonds op te zetten zodat karpervissers niet meer diep in hun eigen buidel hoeven te tasten om de visstand op peil te houden. Immers is het in de statuten op alle drie de bestuurslagen (HSV'S, Federaties en Sportvisserij Nederland) verankerd dat zij hier verantwoordelijk voor zijn.

In omringende landen en bijv. Frankrijk wordt dit uit de vergunnign bijdrage betaald, maar voor het hele verhaal kun je terecht op de website van de KSN: http://www.karperstudiegroep.nl

Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken en hoop dat iedereen aan de pol wil meedoen, dit is belangrijk! Denk er wel aan dat je Drie stemmen uitbrengt, de vraag is drie gedeelten opgebouwd en daar moet je op elk gedeelte antwoord op geven.
Laatst gewijzigd door Pieter Bas van Duuren op 26-08-2011 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-08-2011 14:10

Ik wil voorstellen even af te wachten wat er maandag beslist wordt.

Ik kan verklappen dat het er voor karpervissers in de wateren van ZWNederland goed uit komt te zien.

Er rijzen alleen wat probleempjes. Waterbeheerders vinden het meestal geen probleem om nachtvisrechten uit te breiden, maar verwacht/eist/hoopt/wil wel dat de hengelsport zelf voor controle zorgt. Dit betektn dat de kosten voor Boa's een beetje veel meer is/wordt dan verwacht/gehoopt en misschien begroot.

Mijn mening: een SKP uitzetfonds gefinancieerd door nachtvispas 3e hengelvergunning, komt er nooit van zijn feestdagen.

De federatie heeft wel in haar doelstellingen en statuten staan dat er een gevarieerde visstand moet komen. Hieronder valt ook karper en dus ook spiegelkarper.

Slechts een kleine nuance, maar hopelijk verkoopbaar. En weet je? De uitkomst is hetzelfde.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-08-2011 14:59

Verschillende Waterschappen stellen op dit moment criteria’s voor het toetsen van visplannen samen. Hieronder valt straks ook het uitzetten van karper in ons land. Hieronder vallen straks ook o.a. stadswateren, visvijvers, putten vennen en dergelijke wateren. Deze voorstellen waarbij o.a. beperkte ruimte is voor het uitzetten van karper mogelijk is zullen door Sportvisserij Nederland bekeken en beoordeelt worden.

Groet,
Peter
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

26-08-2011 15:12

Ik wil het even ontopic houden, het gaat mij nu alleen om de mening van karpervissers over wie wat en hoe m.b.t. het uitzetten.

Hoe je dat bestuurlijk vorm moet gaan geven is een ander verhaal, dit is een opinie peiling!
Plaats reactie