geheel leegvissen vijver

Plaats reactie
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

02-11-2010 15:12

Binnen afzienbare tijd wordt er in de buurt een vijver gedempt. deze vijver zit barstensvol vis en ons wordt de (de vereniging - haal op hoensbroek) mogelijkheid gegeven alle vis eraf te halen en om te zetten naar ons vereniginmgswater. Nog eens voor de duidelijkheid: de vijver wordt dicht gestort en er is dus geen sprake van enig onwettig feit.
aangezien de financiele middelen in de verenigingskast beperkt zijn, zoeken we naar creatieve maar wel rendement volle oplossingen om de betreffende vijver effectief leeg te vissen. wie heeft de ideale tip of informatie in huis hoe we dit , wellicht met veel extra handen, kunnen bewerkstelligen? bijvoorbeeld met zegennetten of electrisch afvissen. maar dan de vraag; waar haal ik een zegennet? wie kan er electrisch afvissen (niet altijd even rendementvol), waar vind ik en beroepsvisser die in staat is een vijver leeg te vissen? hoe kunnen we het zelf aanpakken? Ik kan niets mbt dit onderwerp vinden. het wordt wel spoedig want de vijvr wordt binnen afzienbare tijd gedempt. liefst wil ik de naam van de vijver niet prijsgeven aangezien dit door de beheerder is aangegevn.

bedankt voor alle suggesteis
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-11-2010 16:08

Beste Guido, het verstandigste is naar mijn mening dat de betreffende vereniging via de Federatie Limburg de hulp inroept van Sportvisserij Nederland. Zij hebben zegens en electro visapparaten en zullen m.i. een HSV lid altijd hiermee willen en kunnen helpen.
Gezever hierover op dit board zal niets helpen naar mijn mening...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-11-2010 16:15

Ik zie via de site van Sportvisserij Limburg trouwens wel een HSV Haal Op in Brunssum staan maar niet in Hoensbroek.
Als jouw HSV geen lid is van Sportvisserij Limburg, dus ook niet is aangesloten bij Sportvisserij Nederland, is de consequentie dat zij daar dan ook geen beroep op kunnen doen...
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

02-11-2010 16:49

beste Aart,

hengelsport vereninging haal op is de vereniging van Hoensbroek alwaar morgen 1/11/10 ook een visserij kundig onderzoek wordt uitgevoerd. dit omdat de vangsen door met name de aalscholver (meerval???) tot een dieptepunt zijn gezonken. we verwachten uit het onderzoek van morgen de conclusie te trekken dat er inderdaad een sterke terugval in het visbetsnad is. hierop volgend zullen we dan de vis van een nabij gelegen vijver mogen leegvissen. aangezien deze vijver(s) wat we kunnen leegvissen niet van een vereniging zijn (maar van een eigenaar - gemeente) en hier ook niet gevist mag worden lijkt het me waarschijnlijk dat we zodoende geen hulp van de federatie gaan krijgen tot het leegvissen daarvan. hierover heb ik wel reeds navraag ingediend bij sportvisserij NL. zodoende zullen we dan zelfstandig aan de slag moeten. wellicht een beroepsvisser inhuren.

zijn er enkele beroepsvissers die aangeraden kunnen worden?

Grt
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-11-2010 18:27

Beste Guido, beroepsvisser Piet Kalkman uit Moordrecht doet dergelijke afvissingen heel vaak en heeft daar dus ook veel ervaring mee.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-11-2010 09:27

Volgens mij ook de enige beroepsvisser waarmee SVN in zee gaat.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

03-11-2010 11:54

Guido,

Hoe gaan ze de vijver dempen?

Wordt hij gewoon vol water langzaam dicht gegooid met grond? lijkt me sterk wordt 1 groot moeras.

Of wordt hij leeg gepompt en dan dicht geschoven? het gene wat het meest wordt gedaan.

Is volgens mij wel handig om te weten lijkt me, want bij 2de manier is het gewoon kwestie van veel handen en ploeteren maar.

GR Remko
Plaats reactie