DE KRW VISDOELEN ZIJN AAN REVISIE TOE

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-10-2010 20:48

Ten behoeve van de Kaderrichtlijn Water (KRW) zijn voor de Nederlandse zoetwatervissen referenties en maatlatten ontwikkeld. Deze worden gebruikt voor het waterbeheer en zijn daarmee bepalend voor de ontwikkeling van zowel de visstanden als de toekomstige sportvisserijmogelijkheden. Reden voor Sportvisserij Nederland om de visreferenties, –maatlatten én -doelstellingen kritisch tegen het licht te laten houden.

http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... e_toe.html
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-10-2010 11:40

Is een heel goed initiatief geweest Peter en ook iets waar we nog plezier aan kunnen hebben t.a.v. 'onderhandelingen' met waterbeheerders inzake uitzettingen van pootkarpertjes waar dat noodzakelijk is. Alleen vrees ik dat er op dit board maar weinig belangstelling voor zal zijn omdat het nu niet bepaald simpele kost is...
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

19-10-2010 15:22

Heren,
Het is inderdaad een heel goed initiatief. Zelf ben ik net begonnen bij waterschap Veluwe en was bij een discussie over deze doelen. De link heb ik dan ook doorgestuurd naar de beleidsmedewerker ecologie alhier om het haar onder de aandacht te brengen.

Groeten Bart
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-10-2010 16:13

Een van de bestuursleden van Sportvisserij Zuidwest Nederland heeft ook een functie binnen het Waterschap Aa & Maas. Weet dat hij dit ook binnen dit waterschap aan de orde zal stellen. Gelukkig zijn hier de onderlinge verstandhoudingen tussen bestuur en commissies op een behoorlijk niveau.

Dat karpervissers in het algemeen totaal niet in de gaten hebben en in willen zien wat er allemaal op ons afkomt is te betreuren.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-10-2010 17:32

Geldt voor elke gemiddelde sportvisser Peter. Is dat erg ? Ik vindt het geen probleem in ieder geval.

Het is overigens de taak en plicht van hengelsportbestuurders om wakker te blijven.

Hij/zij is namelijk verplicht volgens de verenigingsstatuten de sportvissersbelangen van de leden te behartigen ( lees : verbeteren dan wel te verdedigen. )

Altijd maar de schuld bij de " onverschillige " sportvissers leggen is mij veel te makkelijk gebleken.
Je kan niet van de gemiddelde sportvisser gaan verwachten dat deze zich verdiept in zoiets als de KRW. ( paar duizend pagina's inmiddels met alle aanvullingen en bijlagen ! )

Daar heb je nu de professionals voor die in dienst zijn bij de federaties en Sportvisserij Nederland.

m.vr.gr.
K. van den Herik

19-10-2010 18:49

zo zal je ook wel bij de ongewenste lijst terecht komen Michel.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-10-2010 18:51

Altijd maar de schuld bij de " onverschillige " sportvissers leggen is mij veel te makkelijk gebleken.


Dit tegen onderstaande afzetten en op mijn conto zetten gaat wel erg ver.


Dat karpervissers in het algemeen totaal niet in de gaten hebben en in willen zien wat er allemaal op ons afkomt is te betreuren.
K. van den Herik

20-10-2010 07:32

simpeler kan niet:

ik wil vissen
ik koop vergunning
ik ga vissen PUNT

Ik wil niet:
hele sociale rambam van een hsv of iets
allerlei poespas om te stemmen of zo

ik moet

lid worden van een hsv voor de vergunning

Ik hoef niet:
bier te zuipen in een clubhuis
wedstrijden te vissen

Tussen ik wil en ik moet zit ergens het probleem, een probleem wat betaalt kan worden met gelden uit mijn vergunning.
Plaats reactie