Karperwater Boxtel

Plaats reactie
Jasper van Esch
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-10-2010 08:10

12-10-2010 14:55

Ik en een maat van me vissen regelmatig op een water in Boxtel. Nu is het visbestand en ook de onderhoud van het water niet al te best en willen wij daar wat aan doen. Bv zelf een karperclub binnen de visclub oprichten om zo het een en ander voor elkaar te krijgen. Ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben of tips hebben wat we zouden kunnen doen..? Gr. Jasper
Laatst gewijzigd door Kenny Willems op 13-10-2010 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: verplaatst naar waterbeheer.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

13-10-2010 10:25

en wat ben je dan allemaal van plan? want zomaar vissen uitzetten kan natuurlijk ook niet en vooral als je er geen ervaringen mee hebt!.. is het water neit van een visclub en kan je daar niet even een babbeltje mee gaan maken?

mvg stefan
Jasper van Esch
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-10-2010 08:10

13-10-2010 11:21

stefan broks schreef:en wat ben je dan allemaal van plan? want zomaar vissen uitzetten kan natuurlijk ook niet en vooral als je er geen ervaringen mee hebt!.. is het water neit van een visclub en kan je daar niet even een babbeltje mee gaan maken?

mvg stefan


hoi stefan, je opmerkingen kloppen helemaal. Het plan is eigenlijk om binnen de bestaande visclub een karperclub op te richten. deze dan dan door sponsering van gemeente en leden financieel een aanzienelijk belang hebben binnen de visclub. Op die manier zou je dan zelf meer verfantwoordelijk kunnen worden voor het karpervissen, aangezien de visclub daar niet om geeft en zou je zo zelf het een en ander voor elkaar kunnen krijgen. denk dan bv aan: - stekken maken. rotzooi uit water laten halen, evt nachtvissen bekijken en op de lange termijn evt vis uit laten zetten. maar zit nog een hoop werk in hahah
gr jasper
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

13-10-2010 11:34

Wij zijn ook bezig met zoiets hier in de buurt en wat nu weer even overgeslagen wordt is het feit dat het bewonderingswaardig is dat mensen dit willen, het zal jullie vrije tijd kosten, moeite, en oogsten wordt vaak door anderen gedaan, het behoud en een goede visstand op dit soort waters hangt vaak van een paar mensen af die belangeloos helpen, natuurlijk ook uit eigen belang in eerste instantie, maar we worden er allemaal beter van, een positieve benadering kan dan ook geen kwaad.
Neem contact met de club op wat er mogelijk is, ook qua financieën, er is bij KSN genoeg knowhow te vinden om jullie bij te staan.

Succes Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

13-10-2010 11:44

Hallo Jasper, maar geldt ook voor Rick,

Neem als eerste insteek het belang van de hele visclub en niet alleen de karpervissers zeg maar.

Eerste stap zou kunnen zijn je aanmelden als vrijwilleger bij de commisise waterbeheer.

Als zij je dan aanmelden voor deze cursus zit je voorlopig gebeiteld.

http://www.sportvisserijnederland.nl/ve ... andbeheer/

Heb deze cursus ook gedaan, met overnachting. Het is nog lang onrustig gebleven in Vianen. Ik meen dat we de bruid zover hadden dat ze de bruidegom niet meer zag zitten en er met een ober vandoor wou. Wij hebben de restjes opgedronken, dat dan weer wel... Andere dag met -2 klein nulletje c in de vijvers de karpers meten en wegen viel ietsjes tegen.

Die handleiding is een prima leidraad, let wel dat het voor grote open watersystemen geldt en iets minder voor kleinere visvijvers.

Gewoon de pdf jes lezen brengt je ook al verder hoor.

Suc7
Jasper van Esch
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-10-2010 08:10

13-10-2010 11:48

ja je hebt helemaal gelijk. gaat veel tijd in zitten en de kans is goot dat andere er van pofiteren. kijk ik heb nu al een paar mensen die mee helpen en actief zijn dus dat komt goed. misschien is het een idee om te kijken of je 1 water wat binnen de visclub ligt, en waar weinig op wordt gewitvist om dat een karpr put gte maken. dat in beheer te hebben dan kun je evt ook met specilale vergunningen etc gaan werken. we zullen wel is zien.

gr jasper
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

13-10-2010 20:26

Jasper, ik ben zelf de secretaris in Boxtel. Stel het plan eens op papier en geef dit door aan het bestuur, mogelijk bereiken we dan samen ons doel
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-10-2010 21:13

Kijk zo kan er iets moois ontstaan in Boxtel :wink:

Groet,
Peter
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

14-10-2010 14:40

Rick van Sinderen schreef:Wij zijn ook bezig met zoiets hier in de buurt en wat nu weer even overgeslagen wordt is het feit dat het bewonderingswaardig is dat mensen dit willen, het zal jullie vrije tijd kosten, moeite, en oogsten wordt vaak door anderen gedaan, het behoud en een goede visstand op dit soort waters hangt vaak van een paar mensen af die belangeloos helpen, natuurlijk ook uit eigen belang in eerste instantie, maar we worden er allemaal beter van, een positieve benadering kan dan ook geen kwaad.
Neem contact met de club op wat er mogelijk is, ook qua financieën, er is bij KSN genoeg knowhow te vinden om jullie bij te staan.

Succes Rick


Hier in de buurt ? Vertel !!!
Plaats reactie