Draagkracht aantal karpers???

Willem Barnas

25-02-2003 21:05

Hakketakkert en consorten,

Ja dat van die vieftiger is bekend, zag die platen zes jaar geleden bij degene die ze gemaakt had en er dus in hoogsteigen persoon bij was (He wat? Laat maar...). Ik had het ook niet voor niets over "UITZONDERINGEN" weet je. Tuurlijk, er zijn er nog veel meer die doorschieten tot over de veertig, maar dan zie ik de oorzaak eerder bij genetische eigenschappen liggen, zeker als het om verwilderde vissen gaat.
Oh enneh, die kromme tenen staan weer recht Mark, 't is vanaf nu meer die twaalf feet carbon die weer krom staat......

Groeten uit het noorden,
Willem B.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

03-01-2004 12:54

verschil zit hem ook vaak in het bodemsubstraat, ik woon in achter, op de hoge pleistocene zandgronden terwijl er in brabant en zuidholland veel rijkere bodemtypen voorkomen die op hun beurt rijker water opleveren. landbouw is vaak alleen maar negatief op wateren veel mest zorgt er voor dat er bepaalde kleine kreeft soorten niet kunnen leven etc. en draagkracht wordt 9 van de tien keer bepaald door voedselaanbod, dus hoeft niet perse ruimte te zijn, dus meer voeren levert meer draagkracht op. ga je aan de grens van de draagkracht zitten kunnen vissen overleven maar zullen ze niet extreem dik worden, op een enkele uitzondering na die zich goed heeft aangepast misschien.