Het visblad en BTW

Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 13:21

Herman commercieel gezien is er niks mis mee dat een ondernemer geld wil verdienen.
Het is de vraag die de verdiensten uitmaakt, dus de ondernemer moet je niet de schuld geven dat hij wil verdienen.

En dat kostendekkend werken van een HSV is ook maar afhankelijk van het aantal leden en wat er gedaan wordt.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

03-07-2007 13:52

Herman,

http://www.saintcassien.com/html/photo_gallery.html
http://www.saintcassien.com/PosteCarte.pdf

Dat wilde ie ook graag Douwe, daarom kwam ie maar graag een keer een praatje maken. Hij zat aardig omhoog met zijn karpers na


http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... handel.pdf


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

03-07-2007 13:58

Herman je wou zeggen dat die miljoenen die hengelsport winkels per jaar verdienen aan ons geen uitbuiting van de vis is??

En als dat het enige is wat robbert tegen betaalwateren heeft dan kan hij het alsnog anders formuleren!

En wie bepaalt dat makkelijk in een houten chalet niks meer met vissen te maken heeft, ider een vist op zijn eigen manier en op zijn eigen water! En niet elk betaalwater is zo dus dit is ook weer geen goed argument waarom 'de betaalwateren' slecht zijn!

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

03-07-2007 14:02

Ok, dan geen kop in het zand, ga hier dan eens op in Klaas?


Hoeveel procent van de doelgroep die die vraag creëert is gevoelig voor onze idealistische argumenten?
(denk eens na, er zijn veel vissers die het helemaal niet boeit of die vissen zijn overgezet, of er veel teveel karpers zwemmen, of dat de vissen na een jaar van water worden verwisseld, dat soort zaken boeit alleen als men begaan is met de karper en een hoop van de immense groep vissers is dat helemaal niet, bewijzen te over, welk BTW zie jij adverteren met een goed uitgebalanceerd bastand? En hoeveel adverteren met een zo groot mogelijke dichtheid/ vangkans aan (vers uitgezette) dikke karpers? Zij weten wel hoe ze hun doelgroep moeten aanspreken...)


Als je de vraag niet opheft blijft het aanbod bestaan. De vraag is niet op te heffen met de argumenten die wij hebben omdat lang niet iedereen zoveel belang hecht aan de condities waarin de karpers leven.

Dus, om je doel te bereiken moet je met betere argumenten komen, en die zijn er niet. Want verder dan het welzijn van de karpers komen de meeste argumenten niet, ze hebben er allemaal mee te maken, en dat die lokale fransman er niet meer kan vissen, wat zal dat de klanten boeien dan?

Dus wat wil je doen om de vraag te verminderen, of om de vraag te veranderen?

Hoeveel procent van die tigduizend karpervissers interesseert het nou echt wat, al die BTW zaken?
Of ze hebben er gewoon schijt aan(de kilo jager), of ze weten niet beter (de recreant), of het laat ze koud en ze vissen er gewoon niet. (niet mijn probleem visser) en dan heb je er nog enkele tientallen die er wel wat tegen willen ondernemen. Ik vind dat dus een kansloze situatie voor verbetering. Misschien zie jij dat anders, maar zeg eens iets wat concreet een verbetering zou kunnen opleveren, en wat dus ook uitvoerbaar is met de huidige aantallen “BTWstrijders” en dan dus niet iets over de BTW’s zelf, maar over de groep die de vraag in stand houdt.

De groep wil “dikke vis”, dat blijkt onomstotelijk uit de advertenties, sommige willen meer, maar die dikke vis is het meest terugkomende in de huidige klanten lokkers, ervan uitgaande dat ze weten hoe ze hun klanten aanspreken, is dit dus een belangrijke peiler voor de meeste klanten.

Hoe verander je dat in; “ik wil een goed beheert water met een evenwichtige bezetting aan gezonde vissen op een water wat niet van de locale vissers is afgepakt”.

Dat lukt m.i. dus niet.
8)
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

03-07-2007 14:15

robert de jong schreef:Ok, dan geen kop in het zand, ga hier dan eens op in Klaas?


welk BTW zie jij adverteren met een goed uitgebalanceerd bastand? Dat lukt m.i. dus niet.


Ik kan je er zo 30 noemen die een goed uitgebalanseert bestand aan eerlijke vis hebben!

En waar baseer jij je stelling op dat op al die betaalwateren zo slecht met het bestand word om gegaan?? Wand ik kan je zo vertellen er zijn zat wateren waar er goed zelfs een stuk beter met het bestand van vis word omgegaan!
long as i got lungs and a rod you can't stop me
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

03-07-2007 14:23

Thomas de nieuwe schreef:Ik kan je er zo 30 noemen die een goed uitgebalanseert bestand aan eerlijke vis hebben!!


Doe maar, met bron vermelding graag, voor ons allen te controleren.

Thomas de nieuwe schreef:En waar baseer jij je stelling op dat op al die betaalwateren zo slecht met het bestand word om gegaan?? Wand ik kan je zo vertellen er zijn zat wateren waar er goed zelfs een stuk beter met het bestand van vis word omgegaan!


Die stelling kan ik nergens terug vinden, quote me even als je wil, zeg ook even welke topic, als ik dat echt heb gezegt is dat een foutje van mij, zeker niet op al het betaalwater, toch denk ik wel op de meeste, is ook afhankelijk van wat je 'slecht omgaan met vis' vind.

En weer, welke wateren dan, en dan weer met de bron, die door iedereen te chekken is.

Nu verwacht ik dus een lijst met zo een 35 goed beheerde BTW's.
8)
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

03-07-2007 14:37

Alle wateren die in het visserijmanage pakket van pisiculture horton en pisiculture bigot zitten in iedergeval! Bron vermelding is op het internet niet te vinden is ook vrij nutteloos wand je kan zoveel neerzetten je bewijst er toch niks mee!

Maar deze kwekerije worden gerunt door boilogen en ze zetten niet zomaar vis uit! eerste onderzoeken ze de conditie van de vissen waterkwaliteit etc. en ook afkomst van de vis! Pas als dat allemaal goed is en er geen bewijzen zijn dat er gestolen vis op een water is uitgezet vroeger dan voegen ze zoon water bij hun management!

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

03-07-2007 14:37

laat ik even voor mezelf spreken Robert....

Ik heb die idealen wel en kies daarom voor een BTW waar het wel netjes aan toe gaat. :-? Ik boek ook alleen bij een operator, die ook achter deze idealen staat.

Grote vis is leuk maar die vang ik ook voor de deur, sterker nog beide record vissen komen uit mijn tuin...... de 2e na 240 uur blanken op een rivier van 90km lang, dus!

En ja ik vind het lekker om met vrouw en hond in een chalet met airco te zitten als ik vis.... want dan zijn we alle drie tevreden 8) .... put met vissen TOT 15kg :roll: , met een water in de buurt van een "verkeerde" operator die vissen boven de 30 kg belooft. Dus het kan mij wel wat schelen, en met mij ook anderen.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

03-07-2007 14:43

Douwe Bijlsma schreef:Klaas Kalkman is ook veel goedkoper, ik snap niet dat de KSN hem niet promoot bij de diverse HSV's scheelt een boel geld. :D :D 8) 8) 8) 8)


Inderdaad Douwe
KSN
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

03-07-2007 14:43

Ja Hans jij wel, maar nogmaals, een bedrijf adverteert daarmee wat hun klanten aanzet tot kopen, ik zou zeggen lees de advertenties, en beoordeel wat van het grootste belang is.

Daar kun je niet omheen.

Ik denk dat jij en wat anderen de uitzondering zijn op die regel...

Maar jij weet dus een operator die zeker weten geen over gezette vissen in zijn water heeft zwemmen, op een altijd al prive geweest water, wat niet om de zoveel tijd wordt aangevuld met andere vissen om het vangen maar een beetje in stand te houden? Ik zou zeggen gooi het in de groep!

:wink:
8)
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

03-07-2007 14:53

Tja hans hier heeft robert wel een punt :wink:

M.V.G ,

Gerard Brondijk
KSN
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

03-07-2007 14:55

Hoi Robert....

Ik weet in ieder geval zeker, dat als ze bijna E1.500,- voor een week exclusief vissen vragen in een mooie luxe omgeving, waar ze geen garantie willen en kunnen geven op een 15+ vis, de eigenaar een echte liefhebber is die geen kilojagers op zijn prive water wil.
De operator, die dit soort wateren aanbied, is volgens mij ook behept met het ideaal beeld zoals jij dat schetst, hij durft voor dat ideaal het "risico" te nemen, dat hij maar een paar weken vol zit. Het gaat hem om het plezier en niet om het geld.

Want naast het beloven van grote vis, zijn er ook operators die dingen beloven die er helemaal niet zijn...... douche bijv....tja 8km verderop :cry:
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

03-07-2007 15:04

Ja Hans,

Maar wees nou eens eerlijk, is dat de norm? Nee toch…

Als het allemaal zo is als jij schetst klinkt het mooi, ik zou er dan ook helemaal niets op tegen hebben, maar nogmaals is dat de norm?

Oja, Thomas, de ondergang van de karpervisserij vind ik (en dat is puur persoonlijk);

‘dikke karpers zijn nu grof geld waard…’

als ik daar over nadenk word ik een beetje minder blij, dat is het enige, en dat is puur door BTW’s.
8)
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

03-07-2007 15:10

Ja, Robert misschien is dat wel mijn norm, om het een en het ander te combineren. Ik vermijd in ieder geval de andere kant van dit verhaal: 10ha water met 16 stekken waar je voor E215,- pp.pw op 64lbs mirrors mag vissen (zou ik kwa prijs 6 weken kunnen gaan). :cry:

Ik ben het met Thomas eens, misschien zijn het niet de mensen met "alle" wijsheid in pacht, maar zij proberen het wel op een verantwoorde manier te doen.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

03-07-2007 15:20

Dat het jouw norm wel is begreep ik al Hans, maar die van het brede publiek?

Welk BTW loopt beter?

Nummer1;

Hans ter Haar schreef:Ik weet in ieder geval zeker, dat als ze bijna E1.500,- voor een week exclusief vissen vragen in een mooie luxe omgeving, waar ze geen garantie willen en kunnen geven op een 15+ vis, de eigenaar een echte liefhebber is die geen kilojagers op zijn prive water wil.
De operator, die dit soort wateren aanbied, is volgens mij ook behept met het ideaal beeld zoals jij dat schetst, hij durft voor dat ideaal het "risico" te nemen, dat hij maar een paar weken vol zit. Het gaat hem om het plezier en niet om het geld.


of deze, nummer 2;

Hans ter Haar schreef: 10ha water met 16 stekken waar je voor E215,- pp.pw op 64lbs mirrors mag vissen (zou ik kwa prijs 6 weken kunnen gaan).


welke ligt dichter bij het gemiddelde?

Ik ga in beide vragen voor nummer 2.
8)
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

03-07-2007 15:27

Hoi Robert,

Ik blijft van de kwalificatie "gemiddelde" af, maar door mijn afkeer voor dit soort wateren, vis ik inderdaad op de meeste wateren niet en boek ik ook niet bij operators met dit soort slogans, waar dan ook een bepaald soort vissers komen.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
K. van den Herik

03-07-2007 15:42

Robert,

Is niet moeielijk,

Waarschijnlijk is hooguit 20% van de karpervissers begaan met het lot van de karper de 1 iets meer dan de ander maar toch. De meesten willen een dikke vis vangen hoe en waar maakt geen reet uit. Dat is ook precies waarom ik pleit om een water als water te beoordelen en niet op zijnde wel of geen btw. Ik ken zo best wel wat wateren, waar hele dikke vissen rondzwemmen die daar niet van nature in komen zeg maar. BTW heb je hier niet dus zijn het openbare wateren.

Ik kom eerlijk gezegd alleen bij 1 water tegen die spreken van een back up en die aangeven eur 40.000 per jaar uit te geven voor het onderhouden van de visstand. Da’s wel schrikken.

Kwam er 1 tegen met 80 of 90 vissen per ha. Lijkt veel, maar is dat het ook? Zal je eerst wat meer meoten weten, maar van 800 kilo karper per ha ga ik nu niet direkt schriken.

Net als in Nederland, Belgie, engeland en Roemenie is de natuur aardig zelfregulerend, helaas.

In elk geval hoeft een visstand die voor 90% uit karper bestaat nog niet gek te zijn. Zie quack en Spiegel. Ik heb nog geen vliegvisser horen klagen over oostvoornsmeer of zo. Toch ook redelijke monocultuur, die door uitzettingen instand wordt gehouden.

Ik vind dus ook dat de btw problematiek in Frankrijk in eerste instantie de problematiek van de fransen, lees CAMOU, is, pas in de tweede instantie aan hier/ons.

De vraag is er, die zal ook blijven. Zeker zolang er dikke vissen in de mags verschijnen, willen anderen dat ook. Door nu eens niet krampachtig in de stress te schieten bij het woord betaalwater, zou je eens in kaart kunnen brengen waarom een btw zo aantrekkelijk is. Daarnaast zou je bijvoorbeeld elk jaar een boekje nachtvissen uit moeten geven. Een alternatief bieden zeg maar. Dan heb je al een aantal argumenten weggenomen.

40% van de vissers maakt het al helemaal geen reet uit. Vissen, meer niet.

Als er wateren met naam en toenaam besproken worden, is de kans aanwezig dat ook de slechte wateren boven komen drijven. Of van mij part de goeie. Een KSN keurmerk? Nee vind ik van niet. Dit is niet aan de KSN, hooguit aan de zijlijn een beetje meedenken en wat kaders maken.

Robert, hoe vervelend ook maar een waterbeheerder mag gewoon vis uitzetten. Hoe vervelend ook, sommige beroepsvissers mogen vis vangen en verkopen. Nu ga je over verwegistan oordelen, terwijl het hier schering en inslag is en gewoon grote kaprers worden uitgezet. Beetje balk en oog en splinter verhaal. Nu ga ik met het wijzend vingertje naar CAMOU. Et vous, tous le monde idots? Toutes grosses carpes dans le eau. Das not possible he. Oui mon amis zal fillipe zeggen, als jij dan gelijk ff zorgt dat ze in nederland ook die 4 kilo grens in de gaten houden?

Vervolgens: Door dialoog met een eigenaar kan je er eens op wijzen dat bijv. Wrasburry/horton vrij succesvol is met het zelf kweken van karper. Of dat ookniet handig is om nu al een plas te graven en eigen viste kweken. FF uit de pols he.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

03-07-2007 15:47

Eigelijk hoort een ander persoon dit te posten maar dit is mijn mening :

Afbeelding


Besthuuuuu :wink:
KSN
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 15:55

Hmmmmmmm komen toch aardige dicht bij huis aspecten aan de orde.

Hoeveel dure boten, auto,s. trailers, hypotheken, vakanties en ik vergeet vast nog een paar dure zaken van "sportvissers" worden er betaald uit de inkomsten van de snoekbaars?
Je wordt dan Betaald Door het Water, lijkt ook erg veel op Betaal Water.
Mag je vis onttrekken om te verkopen? Nee, toch net nog een leuk voorbeeldje gezien.
Jongetjes vangen kleine visjes, ruilen die visjes dan in bij een winkelier en krijgen er maden en kleine dingetjes voor terug.
Jongetjes hebben misschien niet eens een schriftelijke toestemming om te mogen vissen.
Oppakken dan maar? Of de winkelier van diefstal beschuldigen?

Ai die hand in eigen boezem kan ook pijn doen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

03-07-2007 15:56

Hoi Gerard..... mooie picasso,
Ben geen kunstliefhebber maar snap denk ik de strekking van dit plaatje :lol: is ook mijn mening.

De oplossing Douwe...... zie K3 topic :lol:

Kep als havenmeester ook al eens iemand een klap voor zijn harses gegeven en zijn snoekbaarsjes uit het zakje terug in het water gegooid...... moet je maar niet dreigen :evil:
Laatst gewijzigd door Hans ter Haar op 03-07-2007 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 15:58

Hans ik twijfel er aan of de jeugd de strekking van het verhaal kunnen interpreteren.
Is ook niets mis mee maar om als volwassene daar een punt aan te verbinden komt bij mij over als: "alle hulp is welkom, hoe ongenuanceerd dan ook."
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

03-07-2007 16:00

Dat is soms ook het mooie aan jou Douwe.... die ongenuanceerdheid (wat een woord) :lol:
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 16:01

Weer een zwaktebod, lukt het niet op argumenten gaan we op de persoon.
Je wordt steeds minder sterk, jammer.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

03-07-2007 16:04

Dat is dan jouw negatieve interpretatie.... want het is positief bedoelt. Sommige dingen krijg je alleen maar duidelijk door ze ongezouten op tafel te leggen. Ik werk met 125 bouwvakkers en heb ervaring en kan op waarde schatten...... hart op de goede plek.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 16:07

Oke bij deze dan mijn excuses voor die verkeerde interpretatie.
Vissen is een hobby, geen religie!