Het visblad en BTW

Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

03-07-2007 16:18

Thats all right Douwe.....

Ik vind het zo jammer dat het alleen maar bij een discussie blijft en dat we niet echt iets ondernemen :(

Ik ben gek op mooie viswateren, heb geen verstand van beheer... doet Co CSielhorst bij ons,... maar mijn handen jeuken.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 16:23

Nou met jou ervaring en good will en de enorme kennis van Co moet er toch iets leuks kunnen ontstaan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

03-07-2007 16:29

Ja Douwe dat lukt goed in Culemborg, maar ik zou dat wel breder willen trekken.
Goed, in de nabije toekomst... met 10ha-15ha hoop ik, mag Co het beheer komen doen.
Mogen alleen boarders komen vissen die tegen betaalwateren zijn :D
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 16:37

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Lijkt mij dan leuk om naast HPE te zitten.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

03-07-2007 19:51

Wat en hoe moet een btw eigenaar aantonen hoe zijn bestand is opgebouwd?

Zodanig dat zelfs Robert er tevreden mee is?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 20:19

In een groot aquarium plaatsen, kun je ook mooi je stekken uitzoeken voor een raampje, wordt het nog gemakkelijker kun je na drie dagen al weer vertrekken blijft er ook wat geld over om hier de rest van jaar door te komen met je aas.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-07-2007 21:12

Klaas om je woorden te gebruiken neem ik een voorzetje. Mag jij hem er inkoppen.

Net als iedere visrechthebbende die een (karper) put(je) heeft.
Aan de hand van hengelvangstregistratie en door Afvissing.
De aanwezige en uitgezette karper fotograferen, meten en wegen deze gegevens samen met vangst datum opslaan in een data bank.
Van gevangen vissen zal de linkerkant gefotografeerd moeten worden.
Meet en weeg resultaten zullen meegenomen moeten worden.
Het makkelijkste is bij het fotograferen van de linkerkant er een meetlat onder te leggen.
In de boekhouding zal aangetoond moeten worden bij welke kweker men de vissen gekocht heeft.
Deze zal open moeten staan om datums en totaal gewichten te mogen controleren.
Beoordeeld kan worden wat voor type viswater het is, bodem samenstelling.
Veel natuurlijk voedsel zegt mij op voorhand niets.
Is er levende karper aan het water onttrokken (zo ja) bij wie zijn deze ondergebracht.
Heeft er de laatste 5 jaar nog grote karpersterfte plaats gevonden, zo ja wat was de mogelijke oorzaak.
Enz,
Enz,

Helemaal sluitend krijg je het nooit is wel een goede indicatie van de stand van zaken of men serieus bezig is. Controle zal 1 keer in de twee jaar of meer moeten plaats vinden.

Is het een water waar totale afvissing niet of nauwelijks te realiseren is zal men steek proeven
kunnen nemen. Voor wateren van de grote als Duder zal men aparte regels kunnen schrijven.
Daar ik meen dat van overbezetting en het uitzetten van grote karper geen sprake kan zijn.

Wie van de heren durft het aan om dergelijke controles te laten plaats vinden.

Peter
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

03-07-2007 22:09

Ik .... over een paar jaar :D
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
K. van den Herik

04-07-2007 08:42

Aquarium? Beetje ouwerwets zeker Douwe?

http://www.karper-vrienden.nl/pages/page_11pag.html


Peter,

Net als iedere visrechthebbende die een (karper) put(je) heeft.

Ik ken er geen 1 die dat doet. Wel doen veel btw aan die tak van sport. Stom, maar het is een vorm van reclame dus die HVR moet geen probleem zijn.

Het is bij de meeste hartstikke openbaar.


Het type viswater maak je zelf. Dat is het streven van de beheerder. Van een ruisvoor snoek naar een brasem snoekbaars type is in principe zo gebeurt.

Zelfs ik snap dat een btw eigenaar er belang bij heeft zoveel mogelijk vis in zijn water te hebben.

Het aanwezige natuurlijke voedsel zegt mij wel wat. Is daar sowieso veel van voorhanden, betekent dit dat er niet echt teveel vis aanwezig is. Evenals plantengroei.

Karper aan het water ontrokken? Ach moet ook geen probleem zijn dacht ik. Maar hij mag toch beheren? Ken geen openbaar water waar diet gebeurt. Straks door een visplan ofzo.

Je geeft eerst aan wat en dan daarna dat het toch niet sluitend is. Ik vind het in principe vaag. Ik vind ook dat een btw eigenaar hieraan moeiteloos zou moeten kunnen voldoen. Ik vind ook, dat elk nl water dit dan moet doen.

Maar anders. Zijn er wel zoveel btw eigenaren? Zijn het niet meestal particulieren die hun water verhuren aan een agentschap?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-07-2007 09:32

Ja shit dat was ik vergeten, ook daar gaat de spanning van het vissen naar de kloten, hang een camera in het water en je kunt zien of de vis op de stek zit zijn ze er niet kun je lekker verder zonnen of ????? wat je maar aan het doen was.
Je materiaal kun je dan mooi in de auto laten liggen.
Vissen wordt academisch.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-07-2007 20:41

Klaas, je krijgt van die reacties dat er op water A veel natuurlijk voedsel aanwezig is.
Kom je er achter dat het om een zandput gaat waar je bij nat weer echt niet uitglijd op je kont. :lol:
Is me meerdere keren wel overkomen op een leemput die werkelijk barste van de driehoeksmosseltjes, kreeftjes en schelpen.
Wat ik op de eerste beste zandput nog steeds moet tegen gekomen.
Wat ook weer van invloed is op de draagkracht aan kg van de twee waters en het aquarium van onze Douwe. :lol:

Karper aan het water onttrokken. Had gehoopt dat je tot andere inzichten gekomen was.
De rede dat ik dit aan de orde stel is het volgende. Van Villedon weten we dat ze regelmatig karper verkopen. Ziekte verschijnselen zijn tot nog toe zover mij bekend en in mijn eigen vijvertje nog niet voorgekomen. Heeft men karper verkocht is het na te gaan of op het uitgezette water naar aanleiding van de uitzetting sterfte heeft plaats gevonden. Een mogelijke rede om verder te zoeken naar de rede van de sterfte.



K. van den Herik schreef:Je geeft eerst aan wat en dan daarna dat het toch niet sluitend is. Ik vind het in principe vaag. Ik vind ook dat een btw eigenaar hieraan moeiteloos zou moeten kunnen voldoen. Ik vind ook, dat elk nl water dit dan moet doen.
Klaas


Klaas, elk systeem kent zijn zwakken kanten. Is net als doping alle controles sluiten niet uit dat er nog steeds geslikt of gespoten wordt onder sporters.

Klaas[/quote]
Maar anders. Zijn er wel zoveel btw eigenaren? Zijn het niet meestal particulieren die hun water verhuren aan een agentschap?

Klaas zou mooi zijn als er van uit die richting de handschoen (geen bokshandschoen) opgenomen wordt. Zij moeten dit toch ook lezen??
Is in hun eigen belang dat hier duidelijkheid over komt of niet?

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

04-07-2007 21:59

HHmm Douwe
Ik heb de video's van Korda gezien... en reken maar dat ze gierende hartkleppen hadden op het moment dat die dikke spiegel (lumpie) het hele zooitje weer uitspuugde...... de F.. piepje waren niet van de lucht :D
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-07-2007 22:30

Ja die video,s heb ik ook gezien er zitten inderdaad wat eyopeners in, als je de ogen er maar voor open hebt.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

04-07-2007 22:35

peter,

prachtig, maar een btw eigenaar is meestal geen kweker. vind dus in 1e niet zo relevant. zolang je niet alles in kaart hebt is zelfs de levering van valkenswaard verdacht, incl franse zending.

baly zag er niet uit als een zandput.

ik lees nog immer weinig wat niet ook voor de 1e de beste (karper)visput geldt.

wil je medewerking krijgen lukt dat op zeker niet door de klanten te criminaliseren.

mvg

klaas
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

04-07-2007 23:30

Balys lake is een heel mooi water een meer van meer dan 40 hectare en er worden slechts 10 mensen per week op gelaten dus ruimte zat! er is decenia geleden vis in uit gezet en die is goed gegroeit mede door het ruime aanbod van natuulijk voedsel en heeft zich ook zeer goed voort geplant hetgeen wat met het klimaat in hongarije heel goed mogelijk is!

Vrienden van mij hebben er op gevist in mei! bijna elke karper die ze vingen was puntgaaf! en ze vingen zelfs vissoorten (graskarper en brazem) waarvan het niet eens bekend was dat die er zwommen!

Kan iemand mij dan vertellen wat er mis met dit water is!

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
K. van den Herik

05-07-2007 07:54

niet opgevalllen? pagina of 5 bezig met het antwoord?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-07-2007 07:59

Voor een (16 jarige) valt het niet mee.
Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.

Peter