Herinrichting park Presikhaaf, Arnhem

Robert Lamboo

04-07-2008 00:12

Kijk hem joekelen door de prut dan :D

Respect!

Ik maak nu zelf ook deel uit van een baggerproject, ik snoei op voorhand het overhangende groen voor de bootjes en de kranen. Daarbij rijd een zeer goeie peer van de milieutechnische dienst(!) rond die ook standaard een schepnet en een ton in zijn auto heeft liggen. Ik heb zijn nummer, mochten er calamiteiten zijn. Zo heb ik zelf ook al wat vissen het vege lijf gered bij de constatering van vis in het nouw en Frans nam het dan van mij over. Mijn idee om iedere baggeraar een schepnet te geven werd al vrij vlot in gang gezet. Het kan dus inderdaad wel, maar afvissing word zelden gedaan. Vooral bij dit project waar op zeer grote schaal gebaggerd word (zit nu al dik een jaar op t project en ze nemen nog een bestek aan) zijn de kosten vaak niet te overzien wat betreft een afvissing van elk water. In dit geval werd er dus een tussenweg gevonden, maar dat mag toch zeker wel vaker gebeuren.
Ronald van Bruggen
Berichten: 171
Lid geworden op: 11-11-2007 18:18
Locatie: kampen

05-07-2008 12:37

Hallo

Ik heb het topic gelezen en het niews op internet :wink:

Het is triest hoe de gemeente omgaat met vissen van soms ruim 25jaar oud :cry:

En dat er dan tog mensen die handen uit de mouwen steken om de vissen kosten wat het kost te redden :D Hebben egt een goed hart :wink:

Bij ons in de parksvijvers hebben ze een keer rioolwater geloost tot 2 keer toe toen lag er ook een del van het bestand op de rug :cry:
Het lijkt wel of alle gemeenten zo omgaan met hun parksvijvers.....

Grtz Ronald
Kaj de Jager

21-08-2008 20:26

Jullie zijn echt werkelijk waar karperhelden! Diep en diep respect voor jullie hoop dat jullie een lintje krijgen ;)

Succes met de vangsten op het water!
Robert Lamboo

05-09-2008 18:53

Hehe, nou iig bedankt nog 8)

Maar zoals je hier boven leest, zo een beetje t hele bestand is om zeep..ik ben gisteren middag na school voor het eerst sinds vorig jaar weer even wezen kijken.

- kraakhelder water
- extreme plantengroei
- witte waas in windhoeken

Drie indicatoren die toch wel het bewijs leveren dat het water een flinke opdonder heeft gehad van een "gif" in dit geval chloor. De extreme plantengroei zal gekomen zijn door de afwezigheid van de bodemwroeters en de chloriden kunnen soms dienst doen als meststof afhankelijk van het soort en menging. Ik leek het zelfs nog te ruiken toen ik in de wind stond..in ieder geval ziet het er nu waardeloos uit. Het is een aquarium, je ziet de voorntjes dartellen en de baarsjes jagen vanaf de brug. Ik was eerst in de veronderstelling dat ze het gedeelte bij de school stukje voor stukje hadden gedumpt, maar toen ik aan de achterkant ging kijken zag ik al duidelijk dat als er vis in de sloot had gezeten hij nauwelijks tijd zou hebben om weg te komen en snel afgesloten zou worden van de vijver, om vervolgens levend te worden begraven.

Mensen, dit nooit meer..walgelijk nu ik het met eigen ogen heb gezien.

Heeft iemand al meer info over hoe dit ooit zomaar heeft kunnen gebeuren? (het gif en de demping).
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

05-10-2009 16:54

met tranen in mijn ogen heb ik dit topic gelezen, ik heb tot mijn 16de op op presikhaaf gewoond ik heb daar in de jaren 70 karpertjes die ik kocht bij dierenhandel bouwman los gelaten ze waren niet groter dan 10 cm en nu 25 jaar later zijn ze allemaal dood ik heb ze nooit weer terug gevangen wel altijd met bewondering heb ik ze zien zwemmen en zien groeien vooral op mooie zomerdagen. Maar niet alleen het karperbestand er zaten daar ook snoeken van 1.20 en verdomd mooie zeelten.

doodzonde en die hsv die heeft nooit omgekeken naar dit water op presikhaaf alleen kleine kindjes wegsturen maar dat deden ze vroeger ook al!
schande schande schande
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!