Groenlinks zet vis uit!!!!!!!!

Plaats reactie
Bernard Holtkamp

27-10-2005 13:15

Het volgende bericht stond vandaag in de telegraaf en op teletekst van TV west.

MIDDEN-DELFLAND - De Zuid-Hollandse statenfractie van GroenLinks wil de visstand redden door zeelten uit te zetten. Dit gebeurt donderdag in Midden-Delfland, Gouda en Zoeterwoude.




Volgens GroenLinks bedreigt de bestrijding van muskusratten de visstand. Naast 146.000 ratten belandden vorig jaar ook 7300 andere dieren in de klemmen of verdrinkingskooien, waaronder vissen, bunzingen en hermelijnen.
GroenLinks twijfelt aan het nut van deze manier van muskusrattenbestrijding en vraagt om een diervriendelijkere methode. Bezoekers van de website http://www.groenlinkszuidholland.nl kunnen hiervoor een petitie ondertekenen.

Heeft niemand ze ooit verteld dat vis uitzetten alleen maar toegestaan is door de viswaterbeheerder en of de pachter?
Voor de duidelijkheid:Het vbc van de SVBD is niet op de hoogte gebracht van die aktie en die is dus wel de pachter van de wateren in het middedelfland gebied.
Dit muisje gaat opzeker nog een staartje krijgen.

Want er zijn een hele boel vragen over deze zaak.

Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-10-2005 14:52

Bart er ontgaat mij iets, op de site staat dat het in overleg gaat, gegaan is, met de ik citeer:

De locaties waar de zeelten zullen worden uitgezet zijn:

In de gemeente Midden-Delfland op de locatie Boonervliet, de gemeente Oud-Alblas op de locatie Kinderdijk, bij de Grote of Achterwaterschap. Bij de gemeente Gouda op de locatie Stolwijkersluis-Stolwijksevaart-Ringvaart en de gemeente Zoeterwoude-dorp bij de locatie Noord-Aa.

Het uitzetten van deze zeelten gebeurt in overleg met de visrechthebbenden van de verschillende locaties en in samenspraak met het Viskweekcentrum Valkenswaard.

[einde citaat]

Jij schrijft dat de VBC van de SVBD niet op de hoogte gesteld is.
Waarom moet een visstandbeheercommissie apart op de hoogte gesteld worden als de visrechthebbende al op de hoogte gesteld is?
Is dat dan niet een taak van de visrechthebbende op de commissie op de hoogte te stellen?

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

27-10-2005 15:00

Das lekker dan, voor hetzelfde geld hebben die beesten een virus bij en gaat het karperbestand naar de maan! :x
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Bernard Holtkamp

27-10-2005 15:10

Douwe er is dus niemand op de hoogte gesteld.
En dat betrefd dus niet alleen het vbc maar ook het dagelijks bestuur van de vereniging en ook het HH.
En dat zijn dus de pachter en verpachter van b.v de boonervliet.
Ik vind dit dus een slechte zet van de groenen.
Vanavond is er een bestuurs vergadering en dan zal er meer bekend worden.

Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-10-2005 15:21

Idd een slechte zet, ik ben benieuwd wat er nog uit komt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Bernard Holtkamp

27-10-2005 15:39

Ben ik ook.
Binnenkort in dit theater meer!

Trouwens zouden ze op deze manier hopen zieltjes te winnen?

Bart
Plaats reactie