karpersterfte op het koningskleigat te hengelo (ov)

Gesloten
Gebruikersavatar
germain liem
Berichten: 88
Lid geworden op: 23-11-2004 18:23

11-12-2004 20:23

ik ging vamidag ff kijke naar dat watertje omdat ik er ff langs kwam
en dreef daar een reienkarper ca 20 pond in het water
iets verder lag er een dikke leder ca 30 32pond! in de bosjes. en een schubje ca 20pond in de bosjes verder op. ik weet niet wie die karpers er uit heeft gehaald. en die man van de vereniging neemt de telefoon ook niet op.

ik vis hier nooit (ben ik ook niet van plan)

verder zagen de karpers er niet heel erg ziek uit. (IK heb wel erger gezien) aleen ze hadden allemaal een rode vlek onder de bek een rode vlek om de anus en de annaal vin En een uitgestulpte aars
ik weet niet precies om welke ziekte dit gaat ik denk waarscheinlijk svc of een virus infectie

maar het is maar dat de karpervissers die er wel vissen het weten
als je dit de afgelopen weken wel heb gedaan is het erg verstandig om
je schepnet,onthaakmat, bewaarzak en weegzak schoon te maken

voor foto's mail maar ff
eneu het is egt niet aan te rade om hier te gaan vissen

IK HOOP DAT HET BIJ DEZE KARPERS BLIJFT
Laatst gewijzigd door germain liem op 11-12-2004 23:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-12-2004 22:44

Germain,
In onderstaand bericht kun je een tel# vinden, kun je gelijk byzonderheden doorgeven en eventueel een mailadres vragen om je foto's naar toe te zenden.

Meldpunt visziekte/vissterfte
Het is belangrijk snel op te treden wanneer in een water veel zieke vissen zijn en wanneer vissterfte optreedt of dreigt op te treden, bijvoorbeeld bij warm weer, ijsbedekking of een vuilwaterlozing. Er kunnen dan nog noodmaatregelen getroffen worden om de vissen te redden. Ook bij niet-acute vissterfte door een onbekende oorzaak (bijvoorbeeld ziekte of gifstof) is aandacht geboden.

Meld een (dreigende) calamiteit in eerste instantie met spoed bij de lokale hengelsportvereniging, hengelsportfederatie en vervolgens bij de gemeente/waterbeheerder. Adressen vindt u in uw gemeentegids.

Visziekte en/of vissterfte van grotere omvang kan - na het inschakelen van de bovengenoemde instanties - worden gemeld op het Viscalamiteiten-meldnummer van de OVB: 030-6058411.

De OVB kan in bepaalde gevallen een oorzakenanalyse en/of een schade-expertise uitvoeren en maatregelen voorstellen om oorzaken weg te nemen. De OVB werkt voor een diagnose samen met het Visziektenlaboratorium van ID-DLO. Voor dit onderzoek moeten levende vissen worden aangeboden.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
germain liem
Berichten: 88
Lid geworden op: 23-11-2004 18:23

11-12-2004 23:01

bedankt henk :wink:
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

12-12-2004 18:13

Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gesloten