Verkiezingen bestuursleden Waterschappen

Plaats reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-10-2004 00:25

Begin november zijn er verkiezingen van bestuursleden voor de waterschappen 'Groot Salland' en 'Velt en Vecht'.
Dit is ook van belang voor alle sportvissers! Immers de waterschappen en hoogheemraadschappen zijn de beheerders van de wateren waarin wij vissen en hoe meer 'sportvisvriendelijke' bestuurders daarin zitten des te meer er te bereiken valt t.a.v. onze hobby.

Voor het waterschap Groot Salland is Godelieve Wijffels kandidate, een mevrouw die nu ook reeds in het bestuur van dit waterschap zit en de sportvissers een warm hart toedraagt.

Voor het waterschap Velt en Vecht is Pieter Bos kandidaat, hij is voorzitter van de federatie Oost-Nederland en zijn kandidatuur wordt dan ook van harte gesteund door deze federatie en de federatie Groningen-Drenthe.

Dus, alle vissers die in een van deze twee waterschapsgebieden wonen: stem s.v.p. op deze kandidaten. En zegt het voort...!!!
jan van kranenburg

26-10-2004 01:45

Welke partij vertegenwoordigen die personen, Aart?

mvg
Jan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-10-2004 20:21

Jan, ik begrijp je vraag niet goed. Dit soort verkiezingen hebben n.l. niets met politieke partijen te maken. Beide voor 'bebouwd'.
jan van kranenburg

26-10-2004 22:36

Aart,

Formeel heb je gelijk.
Maar in de praktijk is politieke achtergrond wel degelijk van invloed.

22/10 jl. was informatie-avond Delfland; politieke stellingnames volop.
B.v. inrichten van een waterbekken waardoor wateroverlast voor Westlandse tuinders moet verminderen.

VVD VOOR! Millieu-groepen, gesteund door Groen Links en deel PVDA fel tegen omdat een zeer oud, in historisch opzicht belangrijk poldergebied, met redelijk unieke begroeing moet wijken.

Keuzes in dit land staan m.i. altijd onder invloed van de politek.

Je kunt alleen nog maar zelf je partner kiezen :D

mvg

Jan
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

27-10-2004 00:35

Aart,

Ondanks dat jij en Jan het dikwijls niet eens zijn omdat jullie wellicht nogal 'strijdbaar' zijn vindt ik toch dat Jan hier een erg belangrijk punt aanhaalt.

Het een heeft m.i. zeker wel met het ander te maken.
Ik zou er zelf niet aan moeten denken dat ik achteraf gestemd blijk te hebben op iemand die zitting in een politieke partij neemt die radicaal (rascistisch) stelling inneemt tegen bijv. allochtonen in Nederland in het algemeen.
Zou wel een erg hoge prijs zijn om m'n hobby te kunnen uitoefenen.
Maar dit is slechts een voorbeeld!

Ik denk/hoop dat het overbodig is om hier namen te noemen al zou ik iedereen de naam van de L...............niet willen/mogen onthouden. Maar ik doe het toch (niet).
Maar dat is weer een hele andere (relevante) discussie.

Landgenoten!!!!! Ik wens ieder veel kritische wijsheid ' in deze' en hoop dat men wat verder kijkt dan de hengel lang is.

Groet,

John

"In the Dutch mountaiiiiiiiiins............mountains, mountains"
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-10-2004 22:18

Jan en John, ik begrijp nu wat Jan bedoelde maar ik weet niet van welke politieke partij beide personen lid zijn of wellicht ook helemaal geen lid zijn van een politieke partij.
Plaats reactie