vogel verstrikt in nylon draad!!!!!!!

Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

23-04-2005 00:51

Aangezien Arnold en Aart dit topic toch weer een zetje omhoog hebben gegeven wil ik ook nog wel een verzoekje indienen.

Ik ben tevens in het bezit van 2 honden, een terrier en een labrador.
Nu heb ik de afgelopen week een hond met een darm-ontsteking, voor de hond erg vervelend en het kost het nodige aan medicatie om hem er weer bovenop te helpen.
Mijn vrouw, die actief met de honden traint, is al meerdere malen behoorlijk over de zeik gegaan van al het achtergelaten "zwerfvuil van vissers" in het lokale recreatiegebied alhier. Denk hierbij aan complete pannen vol met eten en al het nodige zo niet half volle verpakkingsmateriaal van meegebrachte vreterijen. Losse gastankjes en wat al niet meer.
Geloof me geen enkele hond reageert meer fatsoenlijk op commando's van de baas als ie eten ruikt in de bosjes!

Het grootste probleem echter, voor de honden, is volgens de dierenarts de "menselijke uitwerpselen" die honden graag schijnen op te eten.
Ik weet het, het is een onsmakelijk verhaal maar honden kunnen hier behoorlijk ziek van worden, zelfs het wc-papier vreten ze op!
Doe de hondenbezitters en collega's een lol, en neem aub. een schepje mee, graaf een keurig gaatje in het bos en gooi het na afloop weer netjes dicht.
Het is ten eerste een stuk hygienischer voor jezelf, en het bespaart andere de overlast van de overblijfselen van jouw avondeten.

namens mijn vrouw en hond bij voorbaat dank.

Mark
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

25-04-2005 10:51

het is inderdaad triest dat mensen zo gemakkelijk hun troep achterlaten voor de volgende......
Maar schijnbaar zijn we er allemaal van overtuigd dat wij niet degene zijn die de troep laten liggen. Ik heb een tijd terug al weer meegwerkt aan het opzetten van een enquete onder toeristen/dagjesmensen/(karper)-vissers/hondenuitlaters enz. die in grote getale een recratieplas bij Leeuwarden in de buurt (regelmatig) bezoeken. Ik zal niet alle vragen herhalen. De kern van de vragen kwam neer op wat mensen vonden van rommel, wat ze er zelf voor deden om het te vermijden en welke sancties er op moesten staan als iemand de regels grof overtrad. De uitslag was overeenkomstig het verwachte. Iederen had de pest aan rommel, iedereen deed zijn of haar best om het op te ruimen en (nu komt het) zelf gooide men absoluut geen rommel op de grond maar netjes in de vuilnisbakken. Oh ja, de sanctie mocht fors zijn!

Raar toch dat elke dag met een beetje mooi weer het recreatieterein een grote vuilnisbelt was/is waarvoor vier mensen een dag opruimen hadden/hebben om het weer netjes te krijgen. Maar ja, dat doen die anderen. Vraag is alleen: wie zijn die anderen toch.

Sjors
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

07-08-2005 21:39

om er even op terug te komen (vogels verstrikt in nylon)

Als je grote hoeveelheden nylon weggooit, denk er dan aan oom het op te rollen, en de rol doormidden te knippen. Zo krijg je allemaal kleine stukjes van +/- 50 cm.

moet je eens bedenken wat er met 100 meter nylon op de vuilnisbelt gebeurd met al die meeuwen...
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
peter andrae

13-08-2005 15:19

Standaard uitrusting,vuilniszakken meerdere omdat ik heel soms iemand anders zijn troep op moet ruimen :roll:,ik rook dus ook een asbakje gaat mee zowel met korte als lange sessie,s we laten ook geen peuken slingeren,andere er ook op attent maken dat je ten gast bent in de natuur en niet andersom dus ook geen bosje,s of riet slopen wat wel erg vaak gebeurt.

Zal je altijd zien Sjors ineens ruimt iedereen zijn afval op dat had je kunnen weten zo werkt dat :wink:.

mvg peter.