Het ligt aan mij hoor, nooit aan een ander, waarschijnlijk is die gedachtegang ook afwijkend van de meesten.
Maar om een luis in de pels te zijn hoef je geen lid te zijn.

En wat de KSN er mee van doen heeft? Al sla je me rot. De KSN moet voorlichting geven? Nou ok.
Gerard Brondijk schreef:nou dit lijkt me wel duidelijk hé
"66 Runs in zeven dagen"
Baly's Lake ligt diep verscholen in het Hongaarse landschap, op ongeveer een uur van de hoofdstad Budapest. Het meer van ongeveer 40 hectare dateert uit 1970, het is een zand– en grindafgraving en kent dieptes tot maarliefst 33 meter. Naast de grote dieptes is het water ook bijzonder rijk aan obstakels, welke de vis de benodigde beschutting geven en bovendien zorgen voor een ruim aanbod aan natuurlijk voedsel zoals kreeftjes, mossels en slakken.
Door het aanwezige natuurlijke voedsel hebben de vissen op Balys Lake een enorme potentie. Alhoewel het water nog maar zeer beperkt bevist wordt,
hoofdzakelijk door Engelse karpervissers, zijn er al verschillende vissen van over de 25kg geland. De echte potentie moet echter nog onthuld worden!
Het aanwezige visbestand is zeer goed te noemen. Naast een uitstekende
karperpopulatie zwemmen er ook enkele enorme meervallen en kunt U Uw hart ophalen aan het roofvisbestand. Balys Lake is echter een water voor de echte doorgewinterde karpervisser! De diepte en de obstakels maken het water absoluut ongeschikt voor beginnende karpervissers, wees gewaarschuwd… keihard doorzettingsvermogen en aangepast materiaal zullen echter voor spektakel zorgen bij de ‘die-hards’.
Ik doe liever wat moeite om mijn visjes te vangen ......
Wat walg ik van die betaalwateren zeg !!!!!
En dan de voor en nadelen ;
- Er is niet precies bekend wat er zwemt dus echte verassingen heb je niet. <<< Geloven ze zelf wel zeker
- Het is mogelijk een water met iligaal verhandelede vis. < Zeker weten !
- Het is duurder dan in de vrije natuur
<< Tuurlijk de iligaal gekochte vis moet betaald worden hé
- je hebt te maken met een onnatuurlijke visstand en situatie < ja wat denk je dan
"voordelen"
- je hebt redelijke kans op suc6 en behoorlijk zware vis <<< tja een water vol met zware gestolen vis, niet zo gek hé
- Er is een goede controle waardoor je met een gerust hart aan de waterkant kunt zitten < Zal wel ..
- Je mag er nachtvissen < Mooi voor ze
- Veel wateren zien er absloluut natuurlijk uit < schijn bedriegt !
- Door het "actieve" visstand beheer heb je weinig last van witvis < tja we gaan er niet mee uit voor een brasem ....
- Het is gewoon de makelijkste manier om je pb te verbreken < ja met een water vol zware vis niet zo gek hé
Man man man ... ik vis liever in de echte "vrije" natuur, en doe liever wat moeite voor mijn visjes .... en ik kan je wel vertellen dat als je moeite doet dat je ze dan ook echt wel vangt.
Mijn pr staat dan ook op 35,7 pond .
Als je geen tijd hebt om te vissen doe het dan ook niet of maak tijd vrij !
Ik zeg niet dat alle water vol met gestolen vis zitten,ik heb er ook niet genoeg verstand van om dat te zeggen..
Ps. dit zal wel weer eindigen met een zootje gezeik en een slotje maargoed ik heb het niet zo op btw eren
M.V.G,
Gerard Brondijk
Wanneer kan je van een fatsoenlijk visstandbeheer spreken.
Wie bepaald dat?
Welk oogpunt? Vis of visser?