TIPS ????


Plaats reactie
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

10-09-2003 11:05

Ha Ronnie,

Allereerst begin je natuurlijk met observeren. De plekken langs de kant die er aantrekkelijk uitzien zul je vervolgens moeten peilen op diepte en eventuele obstakels. Zijn er geen duidelijke kantstekken aanwezig dan wordt het een ander verhaal. In dat geval zul je iets verder van de kant af op zoek moeten naar taluds en dergelijke.
Als je eenmaal een aantal interessante stekken gevonden hebt kun je beginnen met het maken van kleine voerplekken. Je kunt natuurlijk kiezen voor mais, maar dit zullen denk ik de meesten al doen dus dit is niet echt slim. Persoonlijk zou ik dus voor een afwijkende aassoort gaan, denk bijvoorbeeld aan kikkererwten, tijgernoten, duivenvoer of pellets, maar vergeet ook absoluut niet de eenvoudige maar doeltreffende aardappel! Ook zou je deze aassoorten kunnen voeren in combinatie met simpel bodemvoer en hennep voor extra respons.
Qua hengel, lijndikte en haken kan ik je weinig adviseren, omdat ik simpelweg niet weet wat voor water je gaat bevissen! Qua pennen zou ik gaan voor hele lichte vaste pennetjes voor onder het kantje, en wat zwaardere wagglers (rond 1 gram) voor het eventuele verdere werk. Ik zou in ieder geval niet TE licht gaan vissen, want verspelen door te licht/ te sportief materiaal is natuurlijk zonde, helemaal in een wedstrijd!
Without carp fishing life would be a mistake!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

10-09-2003 11:43

Ronnie,

Pak eens aas/voer, waar anderen niet gauw mee
vissen, denk aan maden, wormen en dan op een
bedje van hennep!
Probeer zo licht mogelijk te vissen, maar
als de omstandigheden daar niet naar zijn dan
zo zwaar als het moet!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

14-09-2003 19:13

Ronnie ben benieuwd hoe het gegaan is ! laat je wat weten.

groetjes
kevin
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

14-09-2003 19:15

Even wat vergeten te vermelden je zegt dat je met de bollie 5 a 6 karpers op een nacht kunt vangen! waarom vis je dan niet op dat water gewoon met de bollie!!! ik zou het dan met een klein mini bollietje proberen bv 2 8mm weet zeker dat je dan wat vangt

groeten
kevin
kevin de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-08-2003 02:00
Locatie: leusden

15-11-2003 18:23

Das balen misschien ander aas gebruiken de volgende keer!
Plaats reactie