met pen of drijvend


Plaats reactie
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

05-08-2003 23:44

Bij mijn stadsvijvertje waar ik al een aantal keren ben geweest zonder sucses zwemmen de karpers overdag dus rond aan de oppervlakte , maar het is te warm om ze te verleiden tot aanbijten, ze zwemmen er dus gewoon onderdoor.
Ook ben ik ene keer snachts van 21.00u tot 23.00 gaan vissen drijvend zonder sucses.
Ja wie weet als ik morgen nacht ga, heb ik mischien wel geluk.
IK weet dat de karpers dus overdag zonnen en snachts overgaan tot azen op de bodem, want toen ik drijvend aan het vissen was snachts, was er geen leven van vis herkenbaar op de vijver en toen het nog licht was wel.

Dus wat is nu het beste volgens jullie, gewoon drijvend toch eens proberen of met de pen, of wie weet passief vissen.
Ik denk dat passief vissen eerder overbodig is omdat ik maar 7 meter uit de kant ga vissen, in een inham waar al regelmatig grote graskarper geland is.

En als ik dan met de pen ga vissen wat aas en voer te gebruiken.
Lijkt een stomme vraag ,maar de karpers moeten (gehoord van andere vissers op die vijver) niets van boilies hebben.

Moet ik nu toch eens proberen met boilies , of zou ik gewoon een tapijtje van duivenvoer of mais aanleggen en met mais vissen. Het krioelt er weliswaar van de witvis, en ik wil niet de ganse tijd een stomme handgrote voorn aan mijn voor grote karper bedoeld haakje hebben. Maarja, met enkele maiskorrels aan een hair, zullen ze wel niet happen hoop ik.

Graag tips van jullie

Ps: met de pen denk ik dat het ook gemakkelijker is door het gebruik van een breeklichje, want de korst zie je haast niet.
Maar hoe ga ik dan weer foto's maken, ai ai ai

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tommy Bogaert op 2003-08-05 23:46 ]</font>
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

06-08-2003 08:20

Heb je de ochtend al geprobeerd?

Voor mij altijd een toptijd.

Richard
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

06-08-2003 11:12

ok,
Als je 's nachts gaat vissen, dan zou ik niet met de pen gaan. Je verkiijkt je dan op de kleine tikjes. En al helemaal niet als je met mais wilt vissen terwijl er veel witvis zit.

Wat nu hier op mijn thuiswater goed werkt, is het vissen met tijgernoten.
Waarschijnlijk kennen ze dat bij jou niet, dus ik zou een paar keer verspreid over het water gaan voeren zodat ze het kennen.

Ik zou dan de nacht doorbrengen door statisch te gaan vissen en zodra het weer een beetje licht word, de pen weer erop zetten.

En toch denk ik wel dat je de karper toch redelijk makkelijk aan de oppervlakte kunt verschalken.
Een vereiste is dan wel dat je wat bijvoert.
En dan moet je gewoon je lijn in de hand houden en voelen of de karper lijn neemt.

Ik zou dus echt niet in de nacht met mais gaan vissen, de verziekt echt de hele nacht. Je ziet al niet veel en dan moet je ook nog de hele tijd voorntjes en brasems gaan binnentikken. Nope, dit is echt een afrader.

Dus ga gewoon met tijgernoten of aardappel(niet te lang koken) of gewoon met boilies.
De karpers moet je dus zoals eerder gezegt wel bekend maken met de tijgers en boilies.

ai ai, geen foto's! :grin: :grin:
Zorg dat je een goede fotocamera hebt met flits of doe de karper in een bewaarzak maar liever niet in een bewaarzak.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Als iemand anders nog wat aan te vullen of verandert heeft, graag!

Koen Workel
Matthijs Raaben
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

06-08-2003 16:28

Het beste is inderdaad zoals Koen zegt: probeer eens een ander aas. Kikkererwten zijn ook altijd goed en niet echt witvis gevoelig. Gewoon met de pen werkt dan ook het beste denk ik.

Tjuus,

Matthijs
Vis en gij zult vangen!!
Danny Hoekzema
Berichten: 18
Lid geworden op: 21-08-2003 02:00
Locatie: Oostwold (Scheemda)

22-08-2003 15:28

Je zou natuurlijk kunnen proberen een pop-up-boilie aan een drijvertje te bevestigen en daarmee drijvend gaan vissen. Ook is het mogelijk een behoorlijke korst brood aan een drijvertje te doen (eventueel heel licht gedoopt in een lokstofje voor karper). Daarnaast kun je, als de karpers net onder de oppervlakte zwemmen, proberen om het aas zwevend (dus heel langzaam zinkend) in het water aan te bieden. Drijvend vissen is inderdaad witvisgevoelig, maar wel schitterend om te doen!
Plaats reactie