Karper penvis plekken in Overijssel


Plaats reactie
Joel Nijhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-08-2017 17:39

18-08-2017 18:05

Dag medevissers,

Ik heb zojuist een account aangemaakt en ben dus nieuw hier op het forum. Momenteel vis ik regelmatig op karper in een slootje bij mij in de buurt, waar ik zo nu en dan een leuke knoert vang met penvissen. Graag zou ik een keer een nieuwe plek willen afvissen en daarom vroeg ik mij af of jullie nog interessante visstekken weten in de regio Twente (bijv. Enschede-Hengelo-Haaksbergen-Eibergen)? Zelf woon ik in Haaksbergen dus graag binnen een straal van 20 km. Het liefst makkelijk bevisbare slootjes, plassen, beekjes, stadvijvers dat geschikt is voor korteafstand vissen.

Ik zie een antwoord graag tegemoet en alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Eddy Roelans
Berichten: 310
Lid geworden op: 30-08-2006 14:41

18-08-2017 23:45

Al eens gezocht via Google Maps?
Neem ook eens een kijkje op mijn blog over het bouwen van pennetjes.

Blog: http://zelfdobbertjesbouwen.blogspot.nl/
Joel Nijhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-08-2017 17:39

19-08-2017 00:39

Ja zeker Eddy! Enige probleem is dat je via Google Maps niet kan zien of het geschikt viswater is. Dus vandaar dat ik het via via probeer, wellicht kent iemand toevallig een leuk watertje met een groot karperbestand 8)
Ruben Beldman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-08-2017 14:58

25-08-2017 09:55

Zandvang bij Neede Diepenheim.
Schipbeek.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

26-11-2017 08:59

Mooie penwatertjes zijn niet heel dik gezaaid in Twente. Hengelo en Enschede hebben beide wel stadsvijvers met goeie bestanden, maar vind dat persoonlijk geen wateren waar je jarenlang met veel plezier rondstruint. Vaak druk, soms ook vrij veel beschadigde vissen. Rij persoonlijk als ik wat meer tijd heb vaak richting Almelo, daar heb je wel een paar mooie stukken, maar is voor jou ook al net wat verder weg. Schipbeek/buurserbeek en berkel hebben beide ook wel stukken waar je wel wat kan, gewoon lekker op zoek gaan, niet op alle stukken zwemt veel of groot.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie