Hondebrok Montage!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roland Duistermaat
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-06-2003 02:00
Locatie: Warnsveld
Contacteer:

23-07-2003 18:25

Ik heb nu een hondebrok gevonden die ik graag wil gaan inzetten in het oppervlakte vissen. Hij is bijna rond en erg hard. Ik vis altijd alleen maar met een haak aan mijn hoofdlijn, dus geen onderlijn ofzo. Nu had ik me bedacht om de brok via een elastiekje vast tegen de haak te zetten en dit gaat opzich best wel goed maar nu hangt de haak steeds onder de brok en dat lijkt me niet echt aantrekkelijk voor de karper. Is er een foefje om de haak te laten drijven naast de brok of heb je speciale haken voor opervlakte vissen?!

Graag hoor ik jullie reactie.

Groeten Roland
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

23-07-2003 18:31

Roland,

Je kan ook met een boilie boor een gat in de brok boren en dan op je haak zetten, zo doe ik het altijd werkt goed alleen zo heb je ook het probleem dat de haak er onder hangt.
Er zijn wel haken te koop van Gamakatsu genaamt "floater hooks" deze haken zijn dunner en lichter maar je blijft het probleem toch houden dat je haak naar ondere kantelt.


Robin
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

23-07-2003 18:33

De brokken ongeveer een kwartiertje laten weken in een bakje water, dan afgieten en een tijdje laten staan ( afhankelijk van type brok). Na een tijdje zijn de brokken zacht en kan je ze zo op de haak prikken. Dit werkt niet met iedere brok, sommige brokken vallen uit elkaar als ze in water hebben gestaan. Ik zou gewoon een normaal type karperhaak nemen, niet te groot, maatje 6 of 8. In ieder geval succes,
groet Frank
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

23-07-2003 21:25

Jongens, niet naar Frank luisteren hoor. Was er vandaag zelf getuige van hoe die een zeer waarschijnlijk vette twintiger mischien wel dertiger verspeelde door notabene lijnbreuk. Wrijf het er nog maar even in.

Richard
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

23-07-2003 22:07

Ja ja, Richard, wrijf het er nog maar even in. Gelukkig sloeg jij daarna mis en had ik toch een leuke goedmaker.

Groet Frank
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

24-07-2003 18:58

Om met de deur in huis te vallen,

er is geen foefje voor. Wat ik wel geprobeerd heb is een reepje kurk op de haaksteel te lijmen met secondelijm, maar dit gaf bij mij problemen met haken (veel losschieters) Nu gebruik ik gewoon mijn standaardboiliehaak (ESP Raptor maatje 7). in combinatie met een hair. Dit is een mooi klein haakje dat bijna niet opvalt.Wel opletten dat je hair niet te kort is ivm met losschieters.

Gr. Raymon
Marco Wolvekamp !!!
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Sappemeer

30-07-2003 12:30

beste roland,

met jouw eigen montage hang de haak boven de hondebrokken?
Helemaal niets mis mee hoor !!!!
Tussen de hondebrokken en de haak gewoon wat ruimte houden, ongeveer een halve centimeter.
Gewoon doen en je zult zien dat het wel werkt.

Marco
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

30-07-2003 20:50

Ik denk niet dat het zo heel erg veel uit maakt of de haak er een stukje onderhangt.

Als je redelijk veel hebt gevoerd, dan zijn de karpers lang nie zo schuw meer.
Maar laat de brokken ook eerst ff weke zodat ik de haak er zo doorheen kan steken, zorg wel dat de haakpunt vrij is.

Koen
Marco Wolvekamp !!!
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Sappemeer

31-07-2003 23:58

Gewoon een gaatje in de brok boren met een boortje.
Je haak maak je gewoon vast aan je hoofdlijn en aan je haak maak je gewoon een elastiekje.
Een normaal elastiekje met een diameter van ongeveer een centimeter.
Gewoon met een lusje in de haakbocht zetten.
Het voordeel van drie brokken is dat je ze met gemak een meter of 20 ver kunt werpen zonder controller.


Groeten
marco
Gebruikersavatar
Roland Duistermaat
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-06-2003 02:00
Locatie: Warnsveld
Contacteer:

06-08-2003 13:17

Bedankt voor de uitleg Marco. Ik heb hem even toegepast en heb er gisterenavond een Graskarpertje en een mooi schubkarper mee gevangen.
Het werkt dus wel aardig goed. Ik heb ook 1 keer lucht geslagen.
Marco Wolvekamp !!!
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Sappemeer

07-08-2003 15:54

Blij voor je het meteen goed hebt kunnen testen.
Vooral deze avonden wil het goed.
Op de plas waar ik vis strooi ik over een groot gedeelte van het water ongeveer 1 kilo brokken, daarna gewoon afwachten waar ze beginnen met azen.
Het mooiste is het als er wat meer karpers bijkomen en als ze de brokken voor elkaars bek weg willen eten.Hoezo karper is schuw...dan niet meer hoor


Vang ze

Marco
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-08-2003 08:07

Dat is het mooie van drijvend vissen Marco! Op het moment dat er 1 karper aan het azen is komen er meer en onstaat er voedselnijd! Je jan dan zulke mooie dingen beleven... karpers die vechten om een brok, dan gaan alle remmen los en is er niks meer van het 'schuw' zijn en voorzichtig azen!

Het is alleen lullig als er op het moment dat ze goed azen er een meeuw opduikt, dan schieten ze weg en blijven ze weg... (bij mijn watertje dan...)

Om even terug te komen op de montage van een hondebrok... kijk hier even naar! Hier vis ik mee en het gaat meer dan prima!
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.boilie.de/bericht/baitband/baitband.jpg" target="_blank" class=bericht>http://www.boilie.de/bericht/baitband/baitband.jpg</a><!-- BBCode auto-link end -->

Groet,

Marijn
johan breek.
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: leeuwarden

09-08-2003 15:49

Heb ooit ergens gelezen dat je de hondebrok een uur of 2 in een afgesloten wekfles of iets dergelijks kan doen. Op deze manier voelt de brok een beetje rubberachtig aan en kan ie makkelijk op de haak maar valt ie er niet snel af. Pin me er niet op vast want ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

09-08-2003 23:37

Als je je brokken laat weken tot alleen nog een kern hard is en je 'm dan een dagje een beetje laat drogen.
Dan wordt tie rubberachtig, de buitenkant is dan niet zacht meer, dat is dan naar de kern getrokken.

Je hebt dan echt hele fijne brokken.

Heb vandaag gewoon me brok doorboort en dan gewoon aan de haak gedaan.
De haakpunt vrij, en dan op de punt een stukje gekneed brood.
Resultaat: 2 karper, 1 losser.

Koen
Bartel Gevers
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: rosmalen

09-08-2003 23:43

hallo mensen, ik gebruikte eerst brokken die ik meenam uit engeland met de naam pedigree chum mixers, deze werkte heel goed.
dit zijn mooie kleine bijna ronde brokjes die je gewoon met een boilienaaldje eraan kunt prikken. ook kun je ze flavouren naar eigen keuze.
nu gebruik ik platte ronde brokken met een gat in het midden, waar ik dan aan het einde van de hair dan een klein ringetje knoop die je dan door het gat van de brok hangt en het ringentje over de haakpunt schuift, waardoor het geheel toch goed vastzit.
omdat je met een brok toch wat actiever vist en vaker een nieuwe eraan moet zetten is deze methode best goed te gebruiken. de engelse honden brokken, chummies, gebruik ik nu al een paar jaar niet meer en deze brok heeft mijn voorkeur gekregen. mensen mzzl he. vangze
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

10-08-2003 00:11

Ik gebruik hondebrokken van C1000, gewoon eigenmerk.
Zeer fijne brokken.

Koen
Marco Wolvekamp !!!
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Sappemeer

25-08-2003 19:42

TIP !!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je je hondebrokken niet ver genoeg kunt gooien, maak je aan je haak gewoon een stringer met een stuk of 8 bollies.
Je smijt je brokken en stringer een flink eind weg, je stringer zinkt en de brokken komen weer boven drijven.
Als je er dan ook nog een pop-up tussen doet, kun je goed zien waar je brok ongeveer drijft.
Geloof me je kunt op deze manier je brok zover gooien dat je een verrekijker nodig bent om te zien waar je brok drijft.

Vang ze !!!!!!!!!!!

Marco
Marco Wolvekamp !!!
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Sappemeer

25-08-2003 19:43

o ja

het merk brok dat ik gebruik is "Jonker " ,
een of ander huismerk van de dierenspeciaalzaak bij ons in de buurt.

Marco
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

25-08-2003 22:01

Goed id.
Aber.......Waarom niet gewoon een steen?
Geen boilies verspillen en for Free!

Koen
Gebruikersavatar
Roland Duistermaat
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-06-2003 02:00
Locatie: Warnsveld
Contacteer:

26-08-2003 15:23

Ik gebruik het huismerk brokken van Discus Dierspeciaalzaak. En de methode met het steentje en pva string gebruik ik vaak als ik met broodkorst ga vissen. Dit is echt een uitkomst, zoals jullie weten gooit het namelijk voor geen meter die broodkorsten!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-08-2003 15:32

Roland,

met een beetje een soepel karperhengel gooi je een korst met gemak 30 meter weg! Je moet je korst wel even dopen in het water om hem wat zwaarder te maken.
Alleen een korst op de haak is voldoende, verder poespas hoeft er voor mij niet! Kan alleen maar onnatuurlijker overkomen voor de karper!
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

26-08-2003 15:50

Ik ben over het algemeen genoodzaakt om op grotere afstand te vissen en ik vis dan ook met de zwaarste Nash controller. Ik vis met pedigree senior, dit is de eerste brok waarmee ik heb gevist en gezien het succes heb ik nooit aanleiding gezien om hem te veranderen, al is het drijfvermogen na een verandering van de brok wel afgenomen! Om ver te gooien doe ik een steen in een funnelwebzakje (meestal met een paar brokken).

bijvoeren doe ik voor zover het lukt met de katapult, vis ik verder dan gebruik ik een funnelwebzakje met een stuk of 10 brokjes met eventueel wat steentjes (ZEER effectief) en moet het echt ver dan spod ik ze zelfs.gewoon een kwestie van proberen.

Het is weliswaar niet de echt nostalgische manier van oppervlaktevissen, maar he.. als het zoveel vis vangt, waarom niet!?

groeten,
karperlimbo
Plaats reactie