Ik ben nieuw op dit forum!

Ik heb echt enorm veel modellen opgezocht en met elk model wordt het minder duidelijk wat ik moet kiezen. Molens die ik heb opgezocht zijn o.a.: shimano stradic (heeft geen reservespoel..), rarenium (duur), technium (kan ik weinig over vinden wat betreft zout water), daiwa exceller x en z series, penn sargus series & battle series en uiteindelijk ook de Mitchell Mag Premier.
Ik heb mijn opties op het moment eigenlijk beperkt tot twee: namelijk de Penn Sargus 3000 (populaire keuze) en de Mitchell Mag Premier 4000.
Voordelen Mitchell Mag Premier 4000 : lichter (70 gram!) en hoge inhaalsnelheid (83 cm, handig voor het zeebaarzen). Nadeel is dat ik weinig weet over Mitchell, hun kwaliteit en vooral de slip van de molen. Verder een íets kleinere lijncapaciteit en de prijs, maar beide niet noemenswaardig.
Nadelen: zwaarder (330 gram), langzame(re) inhaalsnelheid (72 cm). Ook schijnt de beugel bij sommigen problemen te geven..
Allebei zoutwater bestendig!
Mag ik alstublieft jullie advies hierbij hebben?!
Mijn grootste <probleem> met de Mitchell is dat ik er weinig van weet en daardoor minder vertrouwen heb met hun producten, maar de specificaties van de molen klinken perfect. Als iemand daar meer over kan vertellen, zou dat fijn zijn.
Mvg,
Yoël