Penhengel / en nieuw forumlid uit Limburg..


Plaats reactie
Dennis kersemakers
Berichten: 14
Lid geworden op: 25-05-2013 21:22
Locatie: Limburg

25-05-2013 21:55

Beste Mensen, bij deze wil ik me ook even voorstellen,
Dennis Kersemakers 38 jaar uit Born.

Anderhalf jaar geleden is een zeer stressvolle begonnen (kanker bij vader en moeder en onze eigen hond Mechelse herder)
Daarbij heb ik eigenlijk mijn oude hobby weer opgepakt, karpervissen, sinds 18 jaar geleden.
Ik had alles nog, alleen 2 twee nieuwe molens gekocht (Shimano 8000d eu),
en en een fox supa brolly system. Misschien nog nieuwe elastieken voor mijn oude fox deluxe stretcher, of een nieuwe? Fox royale? haha....
Ik heb nu nog altijd,van 18 jaar geleden, twee shadows handgemaakt van de zutter in genk, 2,75 lbs, super hengels!!!!

Maar nu ben ik ook op zoek naar een penhengel vanaf 1,75 lbs t/m 2,0 lbs
Molen heb ik misschien al gevonden via dit forum.
Welk merk adviseren jullie me, en waar te koop?
Alle advies en ervaringen en links mbt penhengel en eventueel de stretcher zijn van harte welkom..

Groet Dennis.
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

26-05-2013 10:36

Hallo Dennis

Ik heb zelf 2 molens om te pennen , ééntje voor wat lichter werk een ééntje voor het obstakelvissen.
De licht molen is de penn extreme FD1040 en voor het zwaardere werk de fin-nor FS50
Deze molens hebben een geweldige slip en zijn onverwoestbaar.
Maar welke molen je ook kiest als de slip maar perfect werkt en je een niet te kleine molen neemt voor het zware werk.
Want de assen van kleine molens zijn vaak er dun en als je die gaat gebruiken voor het obstakelvissen met bijvoorbeeld gevlochten lijnen dan denk ik niet dat de molen ene lang leven heeft.
Dit zijn mijn bevindingen en voorkeuren maar ga lekker rondneuzen en shoppen en je zult zien dat er meer molens te koop zijn dan dat je denkt.
Veel succes met zoeken.


Met vriendelijke groeten

Huub Engelen


http://www.carpheaven.nl
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

26-05-2013 12:08

Hoi en welkom

Bijna alle penhengels zijn in het begin prima. Advies: marktplaats

Als je wat meer vist en er achter komt wat je wilt zou ik pas verder zoeken naar specificaties die voor jou van toepassing zijn.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Dennis kersemakers
Berichten: 14
Lid geworden op: 25-05-2013 21:22
Locatie: Limburg

26-05-2013 12:17

Bedankt heren voor de reacties,
ik ga inderdaad eens op marktplaats kijken.
Groetjes dennis.
Plaats reactie