Nachtpennen.


Plaats reactie
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

17-05-2013 21:34

Was vandaag even inkopen doen en liep tegen de lamp. Een mooi lampje die je op je pen kan monteren. Iemand zich ooit al eens gewaagd aan het nachtelijk pennen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

17-05-2013 22:12

Nooit gezien maar lijkt mij erg zwaar voor op de pen? Ik vis snachts wel met de pen maar heb dan een holle doorzichtige pen waar een breekstaafje in kan.
Frank Oortman
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-06-2011 00:00

17-05-2013 22:40

Hallo Bjorn,

Ik ken het lampje niet, lijkt me net als Ruben al zegt wat zwaar. Ik gebruik ook de breekstaafjes, monteer deze gewoon met het mee geleverde buisje op de pen. Vind de pennen die gemaakt zijn voor de breekstaafjes over het algemeen te lomp.
Ik gebruik ze om door te vissen in de schemering, echter als ik 2 uur intensief naar het lichtje hebt zitten staren dan danst die letterlijk voor mijn ogen! Ik kan echt niet goed meer zien of ik beet heb of niet. Ik monteer nog wel eens een drijvertje achter de dobber om het allemaal wat beter zichtbaar te maken maar vind het toch maar lastig te zien allemaal.
Misschien dat jij daar minder last van hebt, dus gewoon proberen!

M.v.g.
Frank.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-05-2013 08:54

Weegt niets, heerlijk lampje.
-
Ik vis(te) heel veel 's nachts met de pen, en moet zeggen dat bij mij de meeste karpers 's nachts in de kraag gevat kunnen worden.
Als jouw pen een breekstaafje kan dragen, draagt hij dit lampje ook. Ik heb nachtdobbers van dobber rob :-). Past hij perfect in.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

19-05-2013 13:29

Het werkt inderdaad goed maar ik kan beten ook niet goed meer zien na een tijdje staren naar de dobber. ( is gewoon heel vermoeiend voor je ogen / hersenen )
ik moet dan ook wel zeggen dat ik epilepsie heb dat kan er ook iets mee te maken hebben.

Bij (redelijk) vlak water en als het niet pikke donker is ( beetje maan / lantaarnpaal ofzo ) zie ik een donker pennetje vaak nog beter maar dat kan ook aan mij liggen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-05-2013 09:32

De truk voor mij is naast je dobber kijken, zeg een meter of zo. Je ziet dan perfect of de dobber waggelt en zelfs minieme opstekers kun je dan zien.
-
Ik word overigens wel tureluurs van naar water kijken dat stroomt of als er wind overheen gaat. Als ik dan even later weer naar een vast punt kijk, berm / lantarenpaal o.i.d dan verschuift dat beeld enorm.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

21-05-2013 09:43

Ik vis vaak in de nachten en zou opzich zo'n lichtje wel zien zitten maar heb het idee dat de breekstaafjes die ik nu gebruik ook prima werken.
Wel hetzelfde probleem als de meeste hier; pennen die gemaakt zijn voor de staafjes zijn mij vaak te zwaar. Heb nu een aardige pen gevonden die met 0,9 gram lood goed staat, is iets meer dan ik normaal gebruik maar heb ook het idee dat de vis 's nachts vaak wat vrijer aast.
Ook het breekstaafje dat gaat dansen herken ik. Veel breekstaafjes zijn erg fel en dat icm wind en golven kan zorgen voor het zien van aanbeten die er niet zijn. Ik probeer altijd de breekstaafjes van DAM te kopen, die zijn van zichzelf een stuk doffer waardoor ik er 'rustiger' naar kijken.
Ik hou het turen naar een breekstaafje meestal een uur of vier vol, daarna is het beste er wel af. Ligt denk ik niet alleen aan het breekstaafje maar ook gewoon aan het tijdstip en alle andere indrukken die ik iedere keer weer opdoe.

gr Andries
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-05-2013 18:51

pak een viltstift en kleur je staafje helemaal zwart,het licht komt er wel doorheen maar lang niet zo fel meer !
overigens pen ik niet,maar deed dit vroeger met palingen op deze manier.
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

26-05-2013 10:46

Kijk dat zijn nog eens nuttige tips! Bedankt!
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

28-05-2013 07:58

Aha, daar is de dader! Ik vroeg mij al af waarom de palingen allemaal een zwart ingekleurde kop hadden een paar jaar terug.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie