Lelievelden de theorie ?


Plaats reactie
paul steenbekkers
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-02-2002 01:00
Locatie: utrecht

06-08-2003 14:46

planten leven net als wij door energie te verbruiken. Overdag halen ze die energie inderdaad uit de zon middels het proces van de fotosythese. 's nachts echter is er geen zon, terwijl de plant toch energie nodig heeft. Deze energie haalt de plant uit de verbranding van suikers en/of zetmelen welke gemaakt in de fotosynthese. Verbranding kan alleen geschieden met zuurstof, welke de plant uit de omgeving opneemt. De hoeveelheid zuurstof die een waterplant uit het water haalt 's nachts is daarna afhankelijk aan de behoefte (groeiende plant(lente) gebruikt meer dan een afstervende(herfst)), temperatuur van het water en dus van de plant, en natuurlijk de grote van de plant of de groep planten. De stroming in het water, de grootte van het water en het zuurstofgehalte van het water zijn natuurlijk ook invloeden die we niet moeten vergeten.
Een karper zal natuurlijk wegtrekken van een plek waar de zuurstof dusdanig daalt dat de karper in 'ademnood' komt, maar of het zover komt tussen de lelies in één nacht.....
Denkt dat het allemaal wel meevalt, bewijze de vangsten die we allemaal doen 's ochtends in de schemer in/onder/naast de lelies.
Gebruikersavatar
jan ververs
Berichten: 390
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: Hartje Betuwe

14-08-2003 23:18

Klaas,

hier kun je nu echt eens iets van leren!
Bedankt voor de nuttige verwijzigingen.

Trouwens, s''nachts tegen een lelieveld aanvissen levert heel vaak karper op.

Met vriendelijke groet,

Jan Ververs
kevin de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-08-2003 02:00
Locatie: leusden

14-11-2003 18:56

maar als je nou alleen overdag vist en je vist bij lelievelden heb je dan ook succes of moet je dan een andere stek gebruiken bijv. bij een boom, pijlers, riet of nog iets anders?

alvast thanks.

met vriendelijke groet Kevin de boer
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

14-11-2003 20:49

Vis er ook wel eens s'nachts tegen lely's en ik moet zeggen dat het niks uit maakt krijg er gewoon beet en dan is het goed.

Ik vis er overdag wel heel erg kort tegen soms erin de karper plukt echt je aasje er wel tussen uit ho'r snacht ga ik er een meter of 3 van af liggen dit doe ik omdat de karper meestal niet in de lely velden aas maar erbuiten zo krijg ik meer beten dan erin of tegen aan vissen mits het een juiste diepte heeft 2 a 3 meter er vanaf!

dames, heren suc6 :wink:

Kefkef
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

15-11-2003 09:24

Het enige wat je moet doen s`nachts is: uitkijken dat de karper niet vast komt te zitten in de lely`s :wink:

Robin
kevin de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-08-2003 02:00
Locatie: leusden

15-11-2003 18:20

He brasemkoning wat doe jij op het CARPBOARD?
Plaats reactie