brood bevestigen?


Plaats reactie
mikaël vandevoorde
Berichten: 40
Lid geworden op: 23-02-2012 09:59

09-05-2012 13:27

hallo iedereen ik heb overlaatst bij karpervissers gezeten aan een zwaar dressuurwater en zij waren aan het vissen met stukken sandwich aan een haak met 40 cm boven de haak een dobber zodat ze verder konden werpen. ik heb dit dit weekend uitgeprobeerd maar het stukje brood/sandwich valt er telkens af. ik viste met een korda maatje 10 kaptor curve.
wat kan ik doen om het erop te houden. heb het er doorgeprikt / dichtgeknepen (maar dan zinkt het) en met baitbands bevestigd maar niets is doeltreffend genoeg. kunnen jullie mij helpen?
alvast bedankt
mvg Mikaêl
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

09-05-2012 13:36

Beste Mikaêl,

Ik zelf doe een stokbrood in de lengte in vieren en dan stukjes van zo'n 2 a 3 cm.
Dan haak door het brood en de korst,halve slag draaien en er weer intrekken zodat je de haak niet ziet,even onderdompellen en het is zwaar genoeg om zo'n 10 meter te werpen.
Succes
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
mikaël vandevoorde
Berichten: 40
Lid geworden op: 23-02-2012 09:59

09-05-2012 14:40

bedankt zal ik zeker es proberen. :D
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

09-05-2012 16:53

zoals al wordt gezegd gewoon een baitband om de kortst doen het elastiekje om je haak en even nat werken gooit misschien net iets verder licht ook aan de grote van de korst, wat ik oook zie dat er speciale dingen zijn om een baitband om een korst te krijgen maar dat vind ik echt onzin (alleen voor mensen zonder vingers/handen maar is vissen ook bijna onmogelijk) je je doet om 2/3 vingers een baitband rek je uit en korst er tussen, snap niet waarom ze die dinge verkopen om baitbands erom te doen
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

09-05-2012 18:35

Ik denk dat ze geen dobber gebruikten, maar een floater controller. (zo heet dat geloof ik)

Die is er zodat je verder kan gooien, en als beetindicatie.

Hoef je net te ver, zou ik die achterwege halen, pak een vrij grote haak. En scheur van een boterham een hoekje af. Die vouw je dubbel, en dan de haak door alle korsten heen. En dan even netjes openvouwen die korst.

Zo kan je best ver gooien, en blijft ook goed zitten.

Wat ik ook wel eens doe. 1 dag van te voren een zak alle hoekjes af scheuren. Die stukjes in honing verzuipen, weg leggen in de koelkast op droog bord. Dan heb je volgende dag wat taaie stukjes honingbrood. Blijft nog iets beter zitten. En heeft 2 extraatjes: de honing, en je kan weer wat verder gooien.

Wel even afmeten met hoeveel honing, want anders kunnen ze zinken, als je teveel er door heen doet.

(wel plakhanden aan het water he, ;-) )
Zit hier wel vis?
Plaats reactie