Karpers in een heel ondiep en klein slootje


Plaats reactie
Chiel marchal
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-12-2010 19:40

22-03-2012 19:54

Hallo,
bij mij in de buurt zitten in een klein slootje aan het Amsmterdams-Rijnkanaal een aantal Schubkarpers( drie om precies te zijn). Het slootje is ongeveer 50 cm diep en denk 30 meter lang.
heel klein dus, welke manier van vissen adviseren jullie mij Pennetje of drijvend?
ik dacht zelf aan drijvend met een kattenbrokje of iets, maar ik weet niet of ze dat daar kennen. weet eigenlijk wel zeker van niet. wat adviseren jullie mij als aas en montage etc.
de karpers zijn waarschijnlijk vanuit t amsterdams rijnkanaal door iemand in dat kleine slootje gegooid (arme vissen). als ik ze vangen wat moet ik r mee doen. terug in het amsterdams rijnkanaal zetten of in dat slootje laten. ikzelf denk dat ze in dat slootje in de winter dood gaan. ze hebben deze winter gek genoeg wel overleefd.
Gr chiel
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

22-03-2012 20:44

Als ik het goed heb mag je nooit vissen overzetten. Je kant toch kattebrokken en mais gebruiken? De ene drijvend en de andere zinkend :wink:
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

23-03-2012 14:10

Je kan beide gebruiken, maar in zo'n overzichtelijk stukje water zouden kattebrokken op een windstille dag mijn voorkeur hebben.
Vorig jaar kattebrokken gebruikt op een water waar deze (volgens mij) niet gebruikt worden en had de karper in redelijk korte tijd aan het azen. Bij twijfel gooi je vast een keer een paar handen in het water. Ze wennen er dan snel genoeg aan.
Verplaatsen naar het kanaal zou ik niet doen. Als ze de afgelopen winter hebben overleefd dan gaat dit wel goed.
Erik Balduk
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-07-2010 10:17

23-03-2012 16:22

Chiel marchal schreef:de karpers zijn waarschijnlijk vanuit t amsterdams rijnkanaal door iemand in dat kleine slootje gegooid (arme vissen). als ik ze vangen wat moet ik r mee doen. terug in het amsterdams rijnkanaal zetten of in dat slootje laten. ikzelf denk dat ze in dat slootje in de winter dood gaan. ze hebben deze winter gek genoeg wel overleefd.
Gr chiel


Als jij denkt dat de karpers daar niet horen, of dat ze in gevaar zijn, dan kun je dat altijd melden bij de lokale visvereniging of karper werkgroep. Dan kan er bekeken worden of actie, en zo ja welke, noodzakelijk is.
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

23-03-2012 20:06

Ik heb ook zo'n slootje. Daar kan een reiger in staan zonder de knieen nat te maken. Nou zit daar wel meer karper dan 3 stuks. Zeg een stuk of 20. En na iedere winter maak ik me dan weer zorgen. En dat blijkt ook na iedere winter voor niks geweest. Toevallig vandaag weer even geweest. En men zit er na deze winter ook nog hoor. Vrolijk golven makend in de voorjaars zon. Geen enkele reden om een rescue-mission op te starten.

Maar als je met alle geweld wilt: Maden werkt in mijn sloot het best. Doe dat altijd 1 keer per jaar. Licht stokje, vlok dobber en maden. Veel maden. Pak er dan een paar en dan laat ik het weer met rust. Voor de rest is het een kijk sloot.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Plaats reactie