Tot wanneer drijvend vissen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

06-10-2011 12:00

Dit jaar voor het eerst drijvend gaan vissen en dat heeft mij bijna elke keer vis opgeleverd. Veel tips van het board afgehaald.
De vraag: tot wanneer blijft de karper aan de oppervlakte azen? (daarbij denk ik aan lucht/watertemperatuur)

Uiteraard merk ik het vanzelf wel wanneer er geen bekken meer boven water verschijnen, maar dan kan ik mij vast voorbereiden en zorgen dat ik ook aas meeneem om een pennetje te gaan monteren.

Groeten,

Victor
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

06-10-2011 13:52

Gewoon alvast wat spullen voor de pen meenemen vanaf deze periode van het jaar.
Voordat je de hengel(s) klaar maakt wat brokken aan de oppervlakte schieten en een paar plekjes aanmaken voor de pen.
Mochten ze wel flink aan het azen zijn dan heb je nog genoeg tijd om je spul klaar te maken voor die oppervlakte rakkers.

Gr Bas
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

06-10-2011 16:42

zelf heb ik op cultuurwater waar de eendjes dagelijks gevoerd werden, azelfs tussen ijsschotsen vis gevangen aan het oppervlak...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

06-10-2011 17:44

Het kan zeker het hele jaar door zoals Peter al aangeeft maar met weer dat van warm naar koud verandert en deze straffe wind erbij is een pennetje een stuk efficienter.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

07-10-2011 10:41

Ik heb vorig jaar tot in november de vissen boven gekregen. Met name bij langere perioden met zuid-zuidwestenwinden lukt dat. Het is inderdaad handig om dubbel in te zetten op pennen en drijvend. In de winter verzamelen de vissen zich op vaste plekken. Als je zo'n locatie weet te vinden kun je hier goed blijven doorvangen op de pen. Ook dan geldt: beste kansen bij langdurige dooi, regen en zuidwestenwind.

Dit weekend ziet er dus niet best uit......

grt Hans
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

07-10-2011 10:42

Ik heb vorig jaar tot in november de vissen boven gekregen. Met name bij langere perioden met zuid-zuidwestenwinden lukt dat. Het is inderdaad handig om dubbel in te zetten op pennen en drijvend. In de winter verzamelen de vissen zich op vaste plekken. Als je zo'n locatie weet te vinden kun je hier goed blijven doorvangen op de pen. Ook dan geldt: beste kansen bij langdurige dooi, regen en zuidwestenwind.

Dit weekend ziet er dus niet best uit......

grt Hans
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

07-10-2011 10:43

Hm, vreemde reactie van mijn pc,

nou ja dubbel geplaatst dan maar.....
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

09-10-2011 18:10

Beter dubbel dan niet zeg ik maar Hans.

Bedankt heren voor de info. Ik ga het pennetje voortaan maar meenemen. Regelmatig vis ik in cultuurwater, dus ik verwacht dat ze voorlopig nog wel op de oppervlakte verschijnen.

Victor
Plaats reactie