Oppervlakte- en penvangsten oktober


Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

09-10-2011 18:29

Lekker hoor Andries! Hier was het vanochtend echt topweer maarja ik liep met moeder de vrouw in de apenheul 8) Ach ja het leven kan niet alleen over vissen gaan he...
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

09-10-2011 19:00

Christian Hummelink schreef:Lekker hoor Andries! Hier was het vanochtend echt topweer maarja ik liep met moeder de vrouw in de apenheul 8) Ach ja het leven kan niet alleen over vissen gaan he...



Het was hier vanochtend ook niet slecht, iig droog, dat was vanmiddag dus wel even anders :(
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

09-10-2011 20:07

Netjes Andrie!

En Patrick heb je niet gezien hoor :lol:. Wat een kutweer zeg. Geen stootje gehad en geen vis gezien. Na het maken van de voerplekjes naar de mac geweest en dat bleek meteen het hoogtepunt van de dag.
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

10-10-2011 06:31

Heb 2 uur in de kut regen gestaan en geen beet gehad. Wel mooi rustig waan het water, geen wandelaars met honden, geen andere vissers met dit weer 8) :lol:
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

11-10-2011 15:31

Mooie vissen allemaal. Deze is nog van vorige week zondag op de kattebrokjes:
Afbeelding

Greetz,
Victor
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

13-10-2011 23:14

Ben vanmiddag ook op stap geweest 3 stuks gevangen 1 spiegel (een bekende van 2 maanden terug) op de bodem en 2 schub op de vlok.
Hier de spiegel en de schub van 94 cm.

Afbeelding

Afbeelding


Gr Bas
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

15-10-2011 14:40

Als 'B. de Boer' heb je in de karperwereld natuurlijk een status hoog te houden, maar dat lukt wel aardig zo te zien 8)

Ik had zelf niets vanochtend. Super sfeertje aan het water, wel erg fris. Uiteindelijk toch een aanbeet op de pen, maar helaas rolde de vis na de eerste run van de haak... Gelukkig nog wel kunnen zien dat het een niet al te groot schubje was, altijd beter voor de gemoedsrust :lol:

Grtz
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-10-2011 15:09

Nog even een weekje en dan haal ik ook weer een karperstok uit de berging. Het begint weer te kriebelen en er gaat nu al een weekje om de dag wat kikkererwten in. Hopelijk komt er weer eens op de kant... want de vangsten waren de laatste paar keer vissen (voornamelijk spinnend op snoek) niet echt om naar huis te schrijven.

Afbeelding
Wat is het nu mooi buiten...

Afbeelding
Een beetje werpen met kunstaas.

Ik ben wel aan het twijfelen hoe ik de stek de volgende week ga bevissen. Met een pennetje onder de eigen kant en het nadeel dat ik de vissen eigenlijk op de stek dril of vanaf de overkant met een loodje?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

15-10-2011 17:24

als de stek op de foto je aangevoerde stek is, dan maar een loodje vanaf de overkant..
bovendien zit r een wespennest net voor die beschoeiing, beetje uitkijken dus 8)

leuker en veel efficienter is het om daar de wind te volgen en een paar pen/korst-stekjes te maken.. :wink:
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

15-10-2011 18:09

Lars,

Op dat water vis ik overigens liever niet meer op karper. Een beetje druk met allerlei wandelaars en ander volk en als ik eerlijk ben vind ik de vissen die ik er tot nu toe heb gezien en/of gevangen ook niet bepaald mooi.
Deze foto was gemaakt tijdens het snoeken.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

15-10-2011 19:14

Vandaag met de loodhengels er op uit. Aangekomen toch maar ff een haak en broodkorst genomen, spiegeltje gevangen. Foto heb ik nog niet, m'n maat en ik samen nu 8e keer dit jaar, 6x drijvend, :o
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

15-10-2011 20:44

de watertemp zakt al weer aardig volgens mij, want zelfs op een makkelijk oppervlaktewater gewoon 2 1/2 uur 0,0 actie gezien
uiteindelijk na die 2 1/2 terug gekomen op de eerste stek en daar lagen 3 vissen te happen,
haak redelijk snel een vis en dat resulteert 20 secs later in een uitgebogen haak :evil: , half uur later weer een aanbeet en bij het voorzichtig aanslaan meteen lijnbreuk :evil: .
vlak erna uiteindelijk weer vis kunnen haken en kunnen landen.

maar het ziet er naar uit dat het beetje tegen het einde loopt qua oppervlakte vissen.

plaatje bij het praatje
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

16-10-2011 09:31

Dat wel ff dikke pech. Heb inderdaad ook het idee dat het opervlaktevissen
Ten einde loopt. Gister zaten ze bij mij bovenin bij aankomst. Na de eerste vangst vis verstoord, later op de middag ook niet meer bovenin te krijgen. Denk dat je toch geluk moet hebben met vissen die bovenin zitten.

Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

16-10-2011 11:40

Hier precies het zelfde. Vissen van donderdag die ik ving zaten met het mooie weer lekker bovenin. Maar de wind is gedraaid en is wat steviger en voelt ook nog eens kouder aan. Ook de nacht temp is flink omlaag gegaan. Resulaat: nu al 2 dagen geen vis meer gezien. Vandaag maar weer eens kijken.
En misschien morgen als het qua tempratuur wat beter is.

Gr Bas
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

16-10-2011 13:43

Het was inderdaad fris gistermorgen 8)

Afbeelding

Woensdagavond na een hele dag regen klaarde het nog even mooi op, dus toch maar even de waterkant opgezocht. Om ontopic te blijven noem ik het 'pennen met een loodje' :wink:

Afbeelding

Groeten
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

16-10-2011 21:32

Nou christian weet niet waarom ik een naam heb hoog te houden omdat ik B. de Boer heet, zal vast aan mijn kennis liggen, maar goed daar gaat ie dan! :wink:
Hier een verslag over vandaag. Misschien dat ik dan toch en beetje vermaak kan brengen.

Hard werken voor vis.

Na een geweldige donderdag had ik goede hoop voor de rest van dit weekend.
Maar in tegenstelling tot de drukte en gekte in het water van donderdag heb ik de afgelopen dagen geen vis gezien.
Is het de watertemperatuur die hard daalt na de koude nachten, is het de wind die anders staat als donderdag en frisser is? Ik weet het niet.
Na een dag waarbij alles lijkt te lukken is het des te wranger om de vis juist met dit mooie weer niet te kunnen vinden. Uren en uren heb ik rond, langs en bijna in het water gelopen om de vis op te sporen. Maar niets hielp.
Vandaag na 2 dagen ploeteren toch maar weer eens proberen. Had gisteren op een stekje wat gevoerd en kwam daar vol goede moet aan.
Bij aankomst zie ik het eigenlijk al weer een totale serene rust. Geen goed teken op dit water je ziet niet altijd de karper azen maar een spiegel gladde oppervlakte van het water voorspelt meestal geen dikke vangsten, zo ook vandaag.
Na 2 uur zitten staren naar de hengels is voor mij het struin gevoel al weg. Toch maar een stukje verderop proberen.
Het stukje verderop is de plek die mij donderdag zoveel geluk bracht. Ik maak een rondje en schiet wat hondenbrokken rond in het water. Van voor naar achter maak ik een 2 tal plekjes met brokken. Ik observeer de boel een kleine 15 minuten, meestal genoeg om toch karper activiteit te zien, vandaag is het anders en blijft het weer eens stil.
Toch besluit ik om een 2-tal bodem plekjes aan te maken en hoop toch op een karper die toevallig langs komt te kunnen strikken. Ondertussen ruim ik mijn rugtasje even op en maak wat notities in mijn boekje over pop-up’s die ik aan het testen ben in de hoop wat tijd te verdoen en beloond te worden op een aanbeet.
Twee uur later word ik toch wat onrustig. Heb nog geen vis gezien en word er nu toch echt een beetje flauw van.
Ik besluit toch nog even achter in het hoekje te kijken daar waar de wind mijn brokjes verzamelt.
In eerste instantie zie ik niets maar net op het moment dat ik denk dat ik weg wil lopen zie ik een voorzichtige rimpel in het wateroppervlak ontstaan. Zou het dan toch.? Ik blijf nog even 5 min kijken en zie dan dat het toch om een karper gaat. Snel naar de spullen en weer eens alles op de rug hangen om zo gedekt mogelijk naar een goede uitgang positie te komen.
Na een 10 minuten ligt alles op een plek waarbij vanuit ik mijn prooi kan bejagen. Het duurt een 30 min voor ik de vis weer eens zie. Mijn vlokje ligt op de rand van wat groen, een rand die ik die vis al een aantal keer heb zien passeren. Twintig minuten later word ik bijna gek in mijn hoofd heb de vis nu al een aantal keer voorbij zien zwemmen en heel subtiel 1 en soms 2 brokjes uit de troep zien plukken. Zelfs mijn vlokje was even in beeld maar werd vrij snel geweigerd. Op dat moment kon ik mijn haren wel uit mijn kop trekken. Wat nu?
Heb nog een baitspray in de heuptas en besluit een nieuwe vlok in te sprayen en iets verderop in het rand van het groen in het water te droppen. Nog geen vijf minuten later zie ik de vis heel voorzichtig op de vlok af komen. Hij wacht een seconde waarbij ik van binnen bijna explodeer! Toch verdwijnt de kleine witte vlok tussen die gouden lippen van de vis.
Met een ferme tik zet ik de haak. Maar de vis neemt niet de gewenste meters lijn om uit het groen te komen. Het word dus weer 5 min worstelen om het groene spul heen om de vis naar het net te krijgen.
Na veel geklungel weet ik de vis voor het net te krijgen. Ik steek het net onder de vis en wat groen. Met een laatste stoot komt de vis in het net maar net voordat ik het net echt op kan tillen schiet de haak los, eerder deze week verloor ik een mooie spiegel op deze manier, en een doem scenario schiet door mijn hoofd.
Snel probeer ik het net op te tillen en hoop dat het snel genoeg is. Op zo’n moment lijkt elke centimeter die omhoog komt wel een half uur te duren. Als het net boven is kijk ik met wanhoop in het net . Maar naast het plukje groen ligt een dikke schubkarper. Tranen schieten me bijna in de ogen en ik ben zo blij als een klein kind in disneyland.
Na 2 dagen ploeteren dan toch de beloning . Wat kan vissen toch mooi zijn!!! En puur genieten!

Afbeelding

Gr Bas
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

16-10-2011 22:06

das een verdomd mooie schub hoor b.de boer. en leuk verhaaltje erbij.
michiel wat een giga grote bek heb die schub zeg.
leuke foto ook bij de blooper afdeling :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

17-10-2011 10:07

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Hier mijn opervlakte vangst van zaterdag
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

17-10-2011 12:45

Heb je Lorre wel weer snel in zijn kooi gezet.....?
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

17-10-2011 15:09

Lorre? uitleg?? :oops:
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

17-10-2011 15:13

Beste papegaaienbek zo te zien. Niet de eerste keer dat deze vis er uit kwam.....
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

17-10-2011 19:27

Leuk gevangen allen :D. Die bek is inderdaad wel om te janken ja :cry:
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

17-10-2011 20:22

@ B. de Boer, zoek maar eens op Bald de Boer :wink:
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

17-10-2011 20:42

Idd bek om te huilen, maar kan dr niks aan doen! Die wond op de zijkant is van de zomer, weet niet Joe het komt maar ja, het heelt nu wel. 8x dit jaar alleen mijn maat en ik al. Tja, beest is verslaaft aan brokjes en korstjes. Ik weet gewoon dat als ik op dat water zit ik die vis zie op een bepaalde plek. Als ik weet dat zij aanwezig is werp ik niet eens meer in :cry: eerste keer, 24 april, was ik er blij mee, ving op dat Water nooit spiegel :D nu is het fototje en gaan. Hoop dat ze beetje bijkomt deze winter, als er niet wordt gekorstvist.

Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

17-10-2011 20:55

Het is niet alleen die wond hoor, en die vis is niet alleen aan de oppervlakte gevangen zo te zien. Doorgaan verdwijnt de onderlip daar niet van. Volgens mij is die zo goed als weg. Eeuwig zonde, om te janken zo'n bek. Dat je er überhaupt nog een foto van maakt als je hem al zo vaak op de kant gehad hebt....