Karpervissen in de polder Noord Holland, wie wil mee?


Plaats reactie
marc buijs
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-09-2011 21:51

12-09-2011 22:51

Hoi,
Ik heb dit jaar nog geen karper vastgehad... ondanks zoektochten in voor mij nieuwe wateren rond Velserbroek / Spaarndam. Wie wil er mee op een mooie (zaterdag) liefst zondag, komend najaar? Of als je zelf leuke stek weet? Ik vis wel met de pen, lekker rondstruinen.
ik hoor graag!
Marcel 06 16 491 572
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

16-09-2011 21:49

ola,struinen moet je alleen doen,met zn 2en ga je toch altijd lopen ouwehoeren enzo.

beetje vroeg weg sochtends en dan meerdere kleine voerplekjes maken,moet die eerste karper toch wel komen hoor,succes!
marc buijs
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-09-2011 21:51

18-09-2011 21:58

hoi Wouter, Dank voor je reactie en ja je hebt gelijkt, maar heb al veel tijd geïnvesteerd, dus ik doe wat fout. Met een ervaren "coach" zou ik snel kunnen leren. Maar ik geef de moed niet op hoor en ga stug door en ga nu ook oriënteren op andere hengel en toebehoren. Ben je bekend in NH? Zo ja welke polder / plek (omgeving Haarlem +20km) kan je aanraden voor meer kans op suc6?
groet,
Marcel
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

18-09-2011 22:12

hoi,in de omgeving van haarlem ben ik niet zo bekend.

behalve dan dat ik iets van 8 jaar terug enkele nachtsessies heb gevist op de mooie nel,en daar naast boilievissen op het wijd,ook wel wat karpers op particles heb gevangen op voerplekken in de kant.

het is wel een best groot water,maar als je een paar mooie plekken zoekt en vervolgens gaat voeren(bijv 2 plekken,en dan een week lang om de dag) zeg maar 2kg gekookte particles per plek per keer.

moet het goed komen,laat je niet intimideren door de grootte van het water,je hebt tenslotte op je andere stekken ook nog niets gevangen.

verder ken ik dus de ongeving van haarlem niet zo goed,maar je zal er toch wel wat vaarten en sierwater hebben waar ook carpas moeten zwemmen,is ook altijd een poging waard.

suc6!
marc buijs
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-09-2011 21:51

01-05-2012 20:55

Hoi,
Ter aanvulling: Ik vis veel met de pen, maar een dagje statisch is ook prima, ik wissel het een beetje af. Zelf ben ik 43, woon samen en heb 2 kids. Ik hoor graag!
Marcel 06 16 491 572
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

28-06-2012 23:43

Zit vaak alleen op de Nel Marc en ken wel wat leuke plkjes, laat maar eens horen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-06-2012 15:53

Marc, als je een keer naar HHW wilt komen, stuur dan maar berichtje. Je zult eerst een slootje moeten weten / vinden waar karper(tjes) zitten en dan kun je leren vangen. Ik weet hier el een paar slootjes waar je op zijn minst gered kans maakt op vangen. Theorie is jouw wel bekend? Engelse pen, uitloden etc?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
erik west
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-07-2012 18:58

12-07-2012 19:50

in de sloten langs de randweg in Haarlem kan je goed een pennetje loslaten, en heb je de hekslootpolder al eens geprobeerd ?

In spaarndam stikt het van de karperslootjes probeer het eens bij de oude bunkers..

groet erik & succes.
Geniet van je hobby, en houdt de natuur en de vissen in ere !
Arno Zuijdam
Berichten: 19
Lid geworden op: 12-07-2012 02:29

13-07-2012 23:25

Hoi Marc,

Wat jij met de pen hebt, heb ik met de boilievisserij (zal ook wel gebrek aan interesse zijn bij mij, want ik ben een klassieke Noord Hollandse Penvisser en altijd geweest...)
Dit seizoen heb ik er alweer een paar gevangen met de pen. Bij jou in de buurt heb ik er 2 verspeeld helaas. Ken wel een paar mooie stekken voor je in de regio waar je over typt. En penvissen... ja daar ben ik wel heel erg thuis in hoor. Dus moet lukken jou te helpen!

Ik kom uit Beverwijk maar woon tegenwoordig elders. Ik heb een vriendin met 2 kids en ben 41.
Ik ga a.s. zondag weer naar Beverwijk, naar een put waar ze bijna vanzelf aan je haak springen en tekeer gaan als gekken bij de aanbeet... waanzinnig eigenlijk! Ik wil ook weer een keertje naar de regio Haarlem / Velserbroek. Weet ik heel mooi stekkie voor Karper, heb er vorig jaar een hele mooie gevangen. Momenteel vis ik het meest in en om Beverwijk en de Zaanstreek op polderwateren.

Als ik je een keertje mag uitnodigen dan help ik je graag over de twijfel heen. Penvissen verleer je niet... dat zal ik je dan bewijzen. Ik doe het al 25 jaar... Het is eerder je eigen onzekerheid. Ik spreek uit ervaring, ik heb 4 jaar in een dip gezeten maar ga nu weer vol zelfvertrouwen naar de waterkant en vang ook weer gewoon.

Iemand reageerde met 'Penvissen kun je beter alleen doen'.
Ik zeg 'Ja en Nee'. Want als je samen vist op hetzelfde water maar een eind uit elkaar, dan doe je toch je eigen ding. En het is fijn als je de vis van je leven aan de lijn slaat en na een kwartier drillen ontdekt dat je 20 meter van je net staat met een superKarper op zijn zij... dat je iemand met het net onderweg naar je toe ziet komen! Het is maar een voorbeeld... En foto's maken? Niet iedereen heeft een statief en spiegelreflex met zelfontspanner. Ook dan ben je blij als je niet moederziel alleen in de polder zit...

Staat tegenover dat (zeker bij poldervissen) rust alles is. 1 stap teveel betekent stek naar de haaien (en dat is lastig als je op Karper zit te vissen...) Maar na 25 jaar alleen zitten (hoofdzakelijk) vind ik persoonlijk zo af en toe een vismaat die zijn eigen ding doet maar wel in het zicht is een prettige aanwinst denk ik. En dan ga ik ook gerust eens met die vismaat naar een drukke Karperput om knollen aan mijn lijn te zien springen terwijl je vrienden ernaast staan met een gele en rode shirts aan... Gezelligheid mag ook wel eens. We moeten geen 'lonely's' worden ook vind ik. Moet kunnen!

Marc, als je zin hebt een keertje samen te gaan lees ik het wel in de mail. Uitnodiging heb je, vrijblijvend en onbeperkt geldig wat mij betreft. Anderen met interesse? Hartelijk welkom! Bijpraten over de hobby alleen is al leuk. Laat staan als je samen zit te vangen!

Groeten,
Arno.
Ze zeggen dat ik gek ben maar dat zal wel over mijn hobby gaan
Arie Paauw
Berichten: 73
Lid geworden op: 21-06-2012 11:55

14-07-2012 09:17

Hoi Arno,

Wat een leuke en enthousiaste reactie. Mooi dat je anderen wilt laten meegenieten en meeleren van je hobby. Zou erg graag op je uitnodiging in gaan, maar ja woon in Utrecht...
Kris Hoekstra
Berichten: 172
Lid geworden op: 24-09-2009 15:31

14-07-2012 14:49

Ik zou zelf ook wel eens het fijne van het ''pennen'' willen leren. Ik heb het idee dat ik telkens maar wat aanklooi. Woon zelf in Heemskerk en dus genoeg polder, groot water en buurtslootjes in de buurt. Overal waar ik kom zie ik karper en zo nu en dan vang ik ze ook wel maar toch gaat er bij mij iets fout. Het uitloden snap ik eigenlijk ook niet echt, en vis daarom met "karperdobbertjes'' die al voorzien zijn van een loodje (misschien is dat de oorzaak?)

Binnenkort ga ik een knappe penhengel aanschaffen en kan de 2,25 lbs stok bij het grofvuil. Vanaf dan wil ik echt het pennen onder de knie krijgen!

Kris.
Arno Zuijdam
Berichten: 19
Lid geworden op: 12-07-2012 02:29

24-07-2012 17:16

Kris Hoekstra schreef:Ik zou zelf ook wel eens het fijne van het ''pennen'' willen leren. Ik heb het idee dat ik telkens maar wat aanklooi. Woon zelf in Heemskerk en dus genoeg polder, groot water en buurtslootjes in de buurt. Overal waar ik kom zie ik karper en zo nu en dan vang ik ze ook wel maar toch gaat er bij mij iets fout. Het uitloden snap ik eigenlijk ook niet echt, en vis daarom met "karperdobbertjes'' die al voorzien zijn van een loodje (misschien is dat de oorzaak?)

Binnenkort ga ik een knappe penhengel aanschaffen en kan de 2,25 lbs stok bij het grofvuil. Vanaf dan wil ik echt het pennen onder de knie krijgen!

Kris.



Beste Kris,

Hierbij nodig ik je uit een keertje samen te gaan pennen en dan kunnen we wat van elkaar leren. Ik doe het al bijna 30 jaar en ben een geboren en getogen Beverwijker (ben er geboren en heb er 30 jaar gewoond) dus ik weet de weg en heb er recent nog een paar mooie vissen verspeeld en gevangen. Open ik daar voor jou wat deuren mee? Dan hoor ik het graag van je! (mag ook met prive berichtje (Pb))

Vriendelijke groet,
Arno.
Ze zeggen dat ik gek ben maar dat zal wel over mijn hobby gaan
Arno Zuijdam
Berichten: 19
Lid geworden op: 12-07-2012 02:29

24-07-2012 17:18

Arie Paauw schreef:Hoi Arno,

Wat een leuke en enthousiaste reactie. Mooi dat je anderen wilt laten meegenieten en meeleren van je hobby. Zou erg graag op je uitnodiging in gaan, maar ja woon in Utrecht...



Maak je geen zorgen Arie, ik ben verhuisd. Ik woon tegenwoordig in de regio Alphen aan den Rijn en het is voor mij dus niet zo gek ver naar Utrecht. Ook weet ik in die omgeving nog wel een mooi watertje wat ikzelf ook eens wil gaan onderzoeken, dus 1 avondje of middagje moet wel lukken minimaal.
Mocht je inmiddels andere plannen hebben, even goede vrienden, maar het aanbod staat wat mij betreft.

Stuur maar even een pb als het je leuk lijkt!

Vriendelijke groet,
Arno.
Ze zeggen dat ik gek ben maar dat zal wel over mijn hobby gaan
Arie Paauw
Berichten: 73
Lid geworden op: 21-06-2012 11:55

24-07-2012 18:20

Hoi Arno,

PB is volgens mij verzonden, maar vind nergens een bevestiging.......... :o
Hoop dat ie aangekomen is, anders hoor ik wel weer.
Arno Zuijdam
Berichten: 19
Lid geworden op: 12-07-2012 02:29

24-07-2012 19:02

Arie Paauw schreef:Hoi Arno,

PB is volgens mij verzonden, maar vind nergens een bevestiging.......... :o
Hoop dat ie aangekomen is, anders hoor ik wel weer.


Nee niets gezien Arie...
Ze zeggen dat ik gek ben maar dat zal wel over mijn hobby gaan
Arie Paauw
Berichten: 73
Lid geworden op: 21-06-2012 11:55

24-07-2012 20:26

Hoi Arno,

Geen idee wat ik fout doe. Ik heb wel al eens eerder via pb contact gehad, maar nu lukt het dus niet.

Kun je mij een PB sturen?, dan kan deze digibeet via antwoorden in het PB-citcuit terechtkomen 8).

Hoor je!

Arie
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

25-07-2012 08:15

Arno Zuijdam schreef: Maak je geen zorgen Arie, ik ben verhuisd. Ik woon tegenwoordig in de regio Alphen aan den Rijn en het is voor mij dus niet zo gek ver naar Utrecht. Ook weet ik in die omgeving nog wel een mooi watertje wat ikzelf ook eens wil gaan onderzoeken, dus 1 avondje of middagje moet wel lukken minimaal.
Mocht je inmiddels andere plannen hebben, even goede vrienden, maar het aanbod staat wat mij betreft.

Stuur maar even een pb als het je leuk lijkt!

Vriendelijke groet,
Arno.


Ook in omgeving Alphen is genoeg moois te vinden hè Arno :wink: of rij je voornamelijk nog naar Noord Holland?

gr Andries
Arno Zuijdam
Berichten: 19
Lid geworden op: 12-07-2012 02:29

19-08-2012 21:35

Andries Hoekstra schreef:
Ook in omgeving Alphen is genoeg moois te vinden hè Arno :wink: of rij je voornamelijk nog naar Noord Holland?

gr Andries



Andries,

Vertel eens, dit is wat ik zoek!
Want mooi water zat in deze regio, maar bijna uitsluitend 'Zeelt Ruisvoorn' water (heldere plantenrijke sloten en vaarten). M aar zo goed als geen troebele Karperputten...
Ik zit tegenwoordig voor zulke wateren in de omgeving van Utrecht en in Noord Holland (100km p/dag).

Vriendelijke groet,
Arno.
Ze zeggen dat ik gek ben maar dat zal wel over mijn hobby gaan
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

20-08-2012 10:35

Je hebt PB Arno.
Plaats reactie