tijgers in de polder


Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

17-05-2003 23:36

of gewoon een stuk van je tijgertjes eraf bijten/eten.
als je alles in suikerwater geweekt he, dan proef je zelf eens hoe lekker zoet het is.

Dus laat die gasfles maar thuis, ga lekker tijgertjes eten tijdens het vissen :wink:

Met tijgers etende groet
Frank
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

17-05-2003 23:39

bijvoeren per stekje? Ligt eraan.. Na of voor een aanbeet.
Wat ik meestal doe is het volgende; op het plekje waar ik als eerst vis, voer ik 1 a 2 grote handen, verspreid over ongeveer 2 meter denk ik. Dan op het andere plekje voer ik wat meer, zodat (mocht de vis er direct zitten) ze er nog wel even blijven.
Als ik van het eerste plekje afga, voer ik nog een klein handje, en vis dan op de volgende plek. Ik zit ongeveer 30-45 min op 1 plek.

Ik zou 1 tijger in de lengte eraan doen, of 2 in de breedte.

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-05-2003 23:40

Tip !!
Stop de pellets of boilies die je wil "crushen" gewoon in een stevige zak en wandel er eens even en paar keer over heen en weer(desnoods springen).
Spaart een hoop tijd en moeite.......
mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

18-05-2003 02:15

ik hoor iedereen praten over de geur die er vanaf komt, maar ik weet dat een karper alleen maar kan proeven.

Dus proeft een karper de tijgernoot beter als je hem breekt?

Dennis,
een voerplekje aanleggen met gecrushte tijgernoten, is dat beter als met hele noten?

met vragende groeten,
Koen
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-05-2003 10:40

Koen,wat een karper doet,is iets wat je kan vergelijken met een kruising tussen ruiken en proeven.
Hij zal ze zeker "proeven" als hij in de buurt komt,de tijgernootjes laten sowieso meer aantrekkelijke stoffen los als ze geplet zijn.
Ohet "beter" is om met geplette noten te voeren dan met hele is ee nmeoilijke vraag.....
Ik denk dat het op een hoop wateren dressuurdoorbrekend zou kunnen werken,en het proberen meer dan waard is.
Op wateren waar veel met tijgers wordt gevist liggen namelijk overal en nergens op de bodem restanten van de tijgernootjes,omdat karpers ze vaak halfverteerd al uitschijten..
Dennis

_________________
BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dennis van den Bogaert op 2003-05-18 11:25 ]</font>